PKP przymierza się do budowy Dworca Gdańskiego. Niewykluczone, że nowy budynek będzie większy niż pierwotnie zakładano. Kolejarze mają niewiele czasu, bo dworzec musi powstać do 2018 roku, bo wtedy przejmie obsługę pociągów dalekobieżnych.
Budowa Dworca Gdańskiego rozpocznie najszybciej na przełomie tego roku. Wcześniej PKP PLK musi wykonać prace na stacji obejmujące budowę peronu i przebudowę torów dla pociągów towarowych, które zostaną wykonane w ramach modernizacji linii obwodowej.
Jesteśmy w trakcie poszukiwania optymalnego powiązania stacji, dworca i istniejącego układu komunikacyjnego. Trwają również konsultacje dotyczące lokalizacji i wielkości nowego dworca kolejowego. Budowa obiektu będzie mogła się rozpocząć po zakończeniu prac PKP PLK, związanych z modernizacją stacji. – wyjaśnia Aleksandra Dąbek, starszy specjalista, biura prasowego PKP S.A.
Dopiero po przebudowie peronów ruszy inwestycja związana z budową nowego budynku dworca. Nową halę dla psażerów zbuduje firma Ghelamco. Przy Warszawie Gdańskiej powstanie węzeł przesiadkowy, integrujący różne rodzaje transportu. Projekt obejmuje budowę nowoczesnego kompleksu biurowo-usługowego oraz węzła komunikacyjnego wraz z nowym dworcem kolejowym. W ramach inwestycji dopuszczona jest możliwość zabudowy układu torowego. To pierwsze miejsce w Warszawie ściśle integrujące transport kolejowy z metrem i transportem publicznym, a także zabudową komercyjną. Teren inwestycji: ok. 4,7 ha
Szacunkowa wartość całego przedsięwzięcia wynosi ok. 1,5 mld zł. PKP przewiduje, że zakończenie całej inwestycji może potrwać nawet do 2028 roku,