O rozbiórce tego wieżowca mówi się już od kilku lat. Teraz, już wiadomo, że 103 metrowej wysokości Ilmet idzie do rozbiórki.
Wniosek w sprawie rozbiórki wieżowca z charakterystycznym logo Mercedesa na dachu złożyła do Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego spółka Ori Development, należąca do Skanski. Jak podaje portal Eurobulide na razie nie jest znana data rozbiórki. Ale prawdopodobnie pierwsze prace mogą zacząć się w przyszłym roku.
Skanska kupiła Ilmet w ubiegłym roku wraz z projektem 188 metrowego wieżowca. Koncepcję Warsaw One dla poprzedniego właściciela firmy UBS w 2012 roku przygotowała duńska pracownia Schmidt Hammer Lassen. Czy projekt zostanie zrealizowany tego nie wiadomo. Obecny właściciel rozważa dwie opcje. Być może architektom uda się dostosować projekt budynku z 2012 roku do obowiązujących standardów lub inwestor zdecyduje się na realizację całkowicie nowego projektu.
W sprawie rozbiórki poprosiliśmy o wypowiedź przedstawicieli z firmy Skanska.
Aktualnie pracujemy nad koncepcją inwestycji rozważając różne scenariusze. Szczegóły dotyczące projektu przy Rondzie ONZ przekażemy, kiedy będziemy pewni jego przyszłości. Wyburzenie budynku na działce będzie rozpocznie się po zakończeniu procesu formalnego – mówi Krzysztof Wilczek, dyrektor regionalny w spółce biurowej Skanska.
Ilmet został oddany do użytku w 1997 roku. Zbudowała go austriacka firma Ilbau,według projektu Miljenko Dumencica i Mirosława Kartowicza. Nowy wieżowiec będzie najwyższym budynkiem przy rondzie ONZ.
Foto: Tomasz Reich/ Schmidt Hammer Lassen.