Capital Park, inwestor projektu rewitalizacji dawnej Fabryki Norblina wspólnie z zespołem projektowym wyłonionym w drodze konkursu opracował koncepcję zagospodarowania części handlowej obiektu. Istotą projektu jest otwarta przestrzeń publiczna, wielofunkcyjny program obejmujący usługi, rozrywkę i kulturę, a także nowoczesne biura. W nowo otwartym biurze najmu na terenie Norblina rozpoczynają się spotkania z przyszłymi partnerami projektu, którzy docelowo stworzą tzw. ”Kolekcję Norblina”.
Program komercjalizacji zakłada stworzenie w Norblinie wyjątkowego miejsca, funkcjonującego 24h na dobę, zintegrowanego z przestrzenią miejską,
z unikalnymi konceptami handlowymi. Kluczową częścią projektu jest otwarta przestrzeń publiczna, czyli tzw. uliczka Norblina pełna kawiarenek, sklepów
i galerii sztuki z 10 zabytkowymi budynkami, które będą również przestrzenią ekspozycji 44 kompleksów maszyn wpisanych do rejestru zabytków.
Punktem wyjścia jest konsument
Punktem wyjścia do stworzenia koncepcji funkcjonalnej była m.in. analiza obecnych i przyszłych trendów konsumenckich. Obszerne opracowanie strategiczne dotyczy m.in. ewolucji stylu życia w dużym mieście, sposobu spędzania czasu, zainteresowań, gustów kulinarnych, oczekiwań
w stosunku do marek, sposobów korzystania z nowych technologii i środków transportu. W dokumencie przedstawione zostały również różne scenariusze rozwoju rynku oraz analiza długofalowych strategii polskich i zagranicznych marek.
Koncepcja zagospodarowania obiektu składa się z kilku stref tematycznych powiązanych z obszarami aktywności przyszłych użytkowników, ich oczekiwaniami w stosunku do przestrzeni publicznej, realizacją ich potrzeb związanych z życiem zawodowym, ale także z aktywnością „po godzinach”.
Nowe koncepty znanych marek
Niekonwencjonalne podejście spotkało się z dużym zainteresowaniem przedstawicieli wiodących marek na targach MAPIC w Cannes w 2014 r. Okazało się, że wiele z nich przewiduje otwarcie zupełnie nowych konceptów. Sklep przyszłości łączyć w sobie będzie klasyczną powierzchnię handlową, przestrzeń interaktywną, często powiązaną ze sprzedażą internetową oraz przestrzeń do organizowania ciekawych animacji dla konsumentów, uatrakcyjniających kontakt z marką.
Slow retail
Jak pokazuje doświadczenie i sukces funkcjonującego od kilku lat BioBazaru współczesny konsument poszukuje unikalnych konceptów nie tylko w branży spożywczej. W związku z tym w koncepcji komercjalizacji ujęte zostały koncepty handlowe należące do kategorii „slow retail”. Są to nieduże, unikalne sklepy stworzone przez pasjonatów doskonale znających oferowany produkt.
BioBazar, od lat funkcjonujący w klimacie poprzemysłowej Woli, ma już grupę wiernych klientów, którą można obserwować z okien nowego biura najmu. W tym wyjątkowym miejscu kupić można wędliny, mięso, drób, nabiał, jaja, owoce, warzywa, przetwory, ryby, ciasta i ciastka, soki, pieczywo, wyroby garmażeryjne, oleje, kosmetyki i środki czystości od ponad 70 dostawców. Konsekwentnie promuje się tu postawy ekologiczne, poprzez m.in. cykliczne pokazy i warsztaty kulinarne. Funkcjonowanie zgodnie z zasadami ekologii będzie również jedną
z cech charakterystycznych przyszłych norblinowskich biur posiadających certyfikat BREEAM.
BioBazar podpisał już umowę najmu na terenie dawnej Fabryki Norblina podobnie jak sieć supermarketów Piotr i Paweł, która będzie częścią przestrzeni codziennych zakupów dla mieszkańców okolicznych osiedli.
Interaktywne Muzeum dawnej Fabryki Norblina
Program kulturalny rewitalizowanego obiektu otwiera Interaktywne Muzeum Dawnej fabryki organizowane przez Fundację założoną przez inwestora. Jego koncepcja jest w trakcie opracowania. Będzie ono częścią historycznego szlaku turystycznego wzdłuż linii metra.
Zespół projektowy
Wstępną koncepcję zagospodarowania rewitalizowanej przestrzeni dawnej fabryki Norblina opracowała wyłoniona w drodze konkursu grupa konsultingowa Mediadem Consulting. Rozwinięcie koncepcji oraz sam proces komercjalizacji odbywa się w ramach specjalnie stworzonego zespołu projektowego, w którym firma Blue Ocean Investment Group (BOIG), jest wiodącym agentem najmu, a Mediadem Consulting konsultantem odpowiedzialnym za doradztwo strategiczne. Bezpośrednio zaangażowany w cały proces jest sam inwestor.