Życie w nowoczesnym społeczeństwie niesie za sobą wiele korzyści i jedną niezaprzeczalną, dotykającą chyba każdego wadę – coraz mniej czasu na dokonywanie zakupów. Doba jest ograniczona, a liczba obowiązków i spraw do załatwienia narasta lawinowo. Rozwiązaniem mogą być zakupy online.
Dwie branże, które najlepiej ukazują charakter życia w dzisiejszym świecie, to gastronomia i zakupy. Nic dziwnego – tradycyjne robienie zakupów wymaga czasu, szczególnie kupowanie towarów w dużych marketach, a potem transportowanie ich do mieszkania. Przygotowywanie potraw w domu także bywa czasochłonne, szczególnie jeśli chcemy zjeść coś bardziej wyszukanego niż mrożonkę z mikrofalówki. Trend ten potwierdzają zresztą dane raportu „Polska na Talerzu 2016” przeprowadzonego przez firmę MAKRO Cash&Carry, z którego wynika, że odsetek respondentów deklarujących jadanie na mieście wzrósł w 2016 roku o jedną czwartą w porównaniu z rokiem 2015.
Zakupy nie pozostają w tyle
Także branża e-commerce nie może narzekać na obroty. Wszyscy dobrze pamiętają, że jeszcze kilkanaście lat temu internetowy handel był w powijakach i jawił się internautom bardziej jako ciekawostka niż realnie wykorzystywana możliwość ułatwienia sobie życia. Przez ten czas ta gałąź rynku przeszła jednak bardzo długą drogę do sukcesu, co dość jasno wykazały dane zebrane w raporcie „E-zakupy 2016” firmy Ceneo. Aż 39% badanych przyznaje, że zakupy w sieci robi kilka razy w miesiącu (dla porównania w roku 2014 do takiej częstotliwości zamawiania przez sieć przyznawało się zaledwie 24% ankietowanych). Z roku na rok przybywa także konsumentów, którzy są przekonani do takiej formy robienia zakupów – w ubiegłym roku już 63% ankietowanych przyznawało, że internetowe zakupy są bezpieczne co najmniej w takim samym stopniu, jak te czynione w tradycyjnych sklepach.
Warto jednak zauważyć, że zdecydowaną większość naszych internetowych zakupów stanowią elektroniczne gadżety, zabawki czy książki, czyli nie są to artykuły pierwszej potrzeby. Tymczasem w życiu sprawą najważniejszą pozostają szeroko pojęte zakupy spożywcze, którymi możemy zapełnić lodówkę – to one pochłaniają najwięcej naszej uwagi i czasu. Oczywiście nie ma z tym problem, jeśli w pobliżu miejsca zamieszkania istnieje duża liczba sklepów, zarówno tych mniejszych, jak i wielkopowierzchniowych – pozwala nam to na wybór odpowiedniego asortymentu i optymalizację wydatków dzięki możliwości skorzystania z różnorakich promocji. Taką dostępność oferty z pewnością doceni każdy – nikt przecież nie lubi sytuacji, w której zrobienie większych zakupów na kilka dni okazuje się całodniową wyprawą.
Zakupy spożywcze przez sieć
Czasami jednak zdarza się, że nie możemy wyjść z domu (z powodu natłoku pracy czy choroby), a lodówka świeci pustkami. W takiej sytuacji możemy skorzystać z coraz lepszej oferty zrobienia zakupów spożywczych przez Internet. Taki proces nie różni się niczym od doskonale nam już znanego sposobu zamawiania w sieci książek czy elektroniki.
Kilka miesięcy temu firma IRCenter opublikowała raport „Zakupy spożywcze online wrzesień 2016”, z którego wynika, że zakupy spożywcze w sieci najczęściej robione są kilka razy w miesiącu (46% ankietowanych), jednak już co dziesiąty badany zamawia żywność co najmniej raz w tygodniu. Co ciekawe, najczęściej zamawiamy produkty z kategorii napojów i soków, zaś nabiał, mięso i owoce oraz warzywa mają mniej więcej równy udział w wirtualnych koszykach. To pokazuje, że jako odbiorcy zamówionych towarów nie powinniśmy obawiać się, że ich dostarczenie zajmie zbyt dużo czasu. To jednak przeszłość, szczególnie dla mieszkańców Warszawy, którzy mają możliwość robienia zakupów w istniejącym już od 2001 roku internetowym sklepie hipermarketu e.Leclerc Bielany – to oferta warta rozważenia z powodu czasu dostawy (zakupy mogą zostać dostarczone już od trzech godzin od momentu złożenia zamówienia na terenie Warszawy i okolic.) oraz szerokiego asortymentu ze szczególnym uwzględnieniem dostępności produktów z kategorii zdrowa żywność. Istotną zaletą tego typu zakupów w e.Leclerc Bielany jest też fakt, że oferuje on produkty w zdecydowanie najkorzystniejszych cenach.
Warszawiacy nie mają powodów do narzekań – obecność cenionego przez konsumentów marketu pozwoli im na lepszy dostęp do wielu produktów, a szeroka oferta zakupów online sprawi, że lodówkę będą mogli zapełnić, nie ruszając się sprzed ekranów komputerów. Wystarczy tylko poczekać kilka godzin na dostarczenie zamówienia prosto pod drzwi.