Przewoźnik LEO Express w dniu 20. kwietnia 2017 roku uzyskał niezbędny do świadczenia przewozów na terenie Polski Certyfikat Bezpieczeństwa w części B, wydawany przez prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Certyfikat ten upoważnia przewoźnika do korzystania z polskiej infrastruktury kolejowej.
„Wydanie Certyfikatu oznacza, że LEO Express spełnia wszystkie wymagania dotyczące bezpieczeństwa w prowadzeniu pociągów na polskich torach. Bardzo się cieszymy, że już wkrótce polscy pasażerowie będą mogli korzystać z naszych pociągów również na terenie Polski,” zapewnia prezes grupy LEO Express pan Peter Köhler.
Jest to zakończenie pierwszej fazy procesu administracyjnego, którego celem jest uruchomienie międzynarodowych połączeń kolejowych z ramienia spółki LEO Express korzystających z polskich linii kolejowych. Rozkład jest planowany z myślą o zapewnieniu dogodnego transportu transgranicznego pomiędzy Czechami i regionami Polski. Jak się dowiedzieliśmy przewoźnik stara się o pozwolenie na korzystanie z istniejącej infrastruktury kolejowej, żeby móc zaoferować polskim klientom przejazdy regionalne m.in. z Warszawy.
Zamiarem firmy jest stworzenie dobrze skomunikowanej transgranicznej siatki połączeń w Europie Środkowiej, która lączy kolej, autokary oraz transport spod drzwi do drzwi za pomocą busów czy e-scooterów. Autokary i busy LEO Express już teraz łączą ponad 20 polskich miast, na przykład Kraków z Wiedniem, Rzeszów z Pragą, czy Warszawę z Katowicami i Gliwicami.
Przewoźnik rozpoczął także kolejny etap przygotowań do rozpoczęcia przewozów kolejowych w Polsce – w trakcie procesu dopuszczenia na polskie tory są nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne, którymi będą wykonywane przewozy na terenie Polski. LEO Express planuje również w najbliższym czasie wystąpić o wydanie decyzji o otwartym dostępie dla wybranych tras kolejowych. Przy realizowaniu przewozów firma zamierza ściśle współpracować z lokalnymi partnerami oraz samorządami.