SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Wyzwania dla branży poligraficznej w obliczu pandemii

Strona główna Nieruchomości Handel Wyzwania dla branży poligraficznej w obliczu pandemii

Z powodu trwającej od ponad roku epidemii niektóre firmy, w tym te, działające w sektorze poligraficznym, cały czas borykają się z licznymi problemami. Ze względu na ciągłe zmiany i brak pewnej wiedzy o przyszłości, indywidualne szacunki budżetowe i rozwojowe na kolejne miesiące działalności, obarczone są ryzykiem niepowodzenia. Te zaś mogą prowadzić do popełnienia błędów inwestycyjnych.

Do powyższych należy dodać wymóg przyjęcia oraz wdrożenia dodatkowych środków bezpieczeństwa, co ma bezpośredni wpływ na kwestię handlu i produkcji. Innymi słowy, utrzymanie i unowocześnienie firmy są dziś większym wyzwaniem niż kiedykolwiek. Zwłaszcza w branży poligraficznej, gdzie płynność dostaw i materiałów produkcyjnych ma kluczowe znaczenie. Z jakimi dodatkowymi przeszkodami boryka się branża po pandemii? W jaki sposób można je wyeliminować, zapewniając jednocześnie wysoką jakość usług?

Nadzór logistyczny

Jednym z problemów jest terminowa realizacja zamówień. Przedsiębiorstwa poligraficzne muszą utrzymywać stały kontakt z dostawcami materiałów drukarskich i towarów w celu rozwiązywania bieżących problemów logistycznych. Gdy ich siedziby znajdują się w jednej strefie czasowej, sprawa ta jest łatwiejsza, ponieważ poszczególne procesy logistyczne ulegają przyspieszeniu.

Trudności w kontaktowaniu się z klientem

Ograniczając ruch społeczny, zmniejszono możliwości bezpośredniej interakcji z klientem. Ma to znaczenie również w branży poligraficznej, ponieważ zredukowano możliwości bezpośredniego testowania produktów z klientem, które do tej pory nie tylko pozwalało na utrzymanie czy zwiększanie sprzedaży, ale także na pielęgnowanie kontaktów. Obecnie bezpośrednie spotkania z klientem często są niemożliwe, co też może przekładać się na pogorszenie relacji i odbiór produktu.

Pandemia a branża poligraficzna

Ograniczając ruch społeczny, zmniejszono możliwości bezpośredniej interakcji z klientem. Ma to znaczenie również w branży poligraficznej, ponieważ zredukowano możliwości bezpośredniego testowania produktów z klientem, które do tej pory nie tylko pozwalało na utrzymanie czy zwiększanie sprzedaży, ale także na pielęgnowanie kontaktów. Obecnie bezpośrednie spotkania z klientem często są niemożliwe, co też może przekładać się na pogorszenie relacji i odbiór produktu.Pandemia spowodowała między innymi wzrost sprzedaży artykułów spożywczych. Działo się tak ze względu na obawy przed ewentualnymi niedoborami zaopatrzenia w sklepach. To zaś przełożyło się na zwiększoną działalność drukarni opakowaniowych.

W czasach kryzysu gospodarczego kluczowe znaczenie ma dostosowanie się do potrzeb klienta. By je odpowiednio określić, a następnie zaspokoić, niezbędnym jest zapewnienie pełnej pomocy technicznej i to na wszystkich etapach realizacji zamówienia.

Podsumowanie

Epidemia bez wątpienia zmieniła sposób działania wielu sektorów, w tym także przemysłu poligraficznego. Nie oznacza to jednak, że obecna sytuacja całkowicie przekreśla możliwości sukcesywnego rozwoju przedsiębiorstw. Kluczem do radzenia sobie z obecnym scenariuszem, jest przede wszystkim koncentracja na kliencie i kompleksowe dostosowywanie się do jego potrzeb, czego znakomitym przykładem są działania MMR Group.

Artykuł sponsorowany

Wiadomości

Nowocześnie i kompleksowo. Wyjątkowe możliwości organizacji eventów w warszawskim Hotelu Arche Krakowska

Kolekcja Hoteli Arche dała się już poznać swoim gościom, a także managerom i organizatorom, jako dostawca usług jakości premium,...

Warszawa podpisuje się pod Kartą Różnorodności

Kartę Różnorodności podpisał dziś Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Karta to dobrowolne zobowiązanie pracodawców do działania na rzecz...

Warszawa więcej inwestuje w zabytki!

Miejscy radni po raz drugi w tym roku zdecydowali o przyznaniu dotacji z budżetu miasta na remont stołecznych...

Medicover przejmuje McFIT

Medicover sfinalizował przejęcie 14 najnowocześniejszych klubów fitness prowadzonych w Polsce przez McFIT, wiodącą europejską sieć fitness należącą do RSG Group. McFIT...

Plac Trzech Krzyży do przebudowy

Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na przebudowę placu Trzech Krzyży. Powstanie kluczowy odcinek trasy rowerowej, a piesi zyskają...

Wyniki konkursu na zespół budynków Sądu Apelacyjnego i Sejmiku Województwa Mazowieckiego w Śródmieściu

W piątek ogłoszono wyniki konkursu na projekt budynków Sądu Apelacyjnego i Sejmiku Województwa Mazowieckiego przy ul. Świętojerskiej w Warszawie. Główną...

Polecane

Skąd się wziął Pałac Kultury i Nauki?

Pałac Kultury i Nauki jaki jest, każdy widzi. Jedni nazywają go radzieckim stemplem, wypalonym siłą na polskiej ziemi symbolem dominacji wrogiego...

Trzecia edycja największego targu roślin doniczkowych w Warszawie! 23-24 kwietnia 2022

W najbliższy weekend w Koneserze odbędzie się kolejna edycja największego targu roślin doniczkowych w Polsce. Po raz trzeci wydarzenie zawita do...

“WARSZAWSKIE NOCE I DNIE” WYSTAWA BY HASHTAGALEK

Od 9 kwietnia w woonerfie Haberbuscha i Schielego na terenie Browarów Warszawskich możecie podziwiać wystawę "WARSZAWSKIE NOCE I DNIE" autorstwa Aleksandra...

X edycja Biegu Na Szczyt Rondo 1 w randze Mistrzostw Europy!

Już 21 maja do warszawskiego biurowca Rondo 1 ponownie zawitają najlepsi biegacze po schodach z Polski i Europy. Bieg Na...

Miasto Moje – osiedle zaprojektowane z myślą o rodzinach

Białołęka należy obecnie do najprężniej rozwijających się dzielnic stolicy. Powstaje tu wiele inwestycji mieszkaniowych, a w tym Miasto ...

„Whielkie malarstwo” w Centrum Praskim Koneser. Największa wystawa The Krasnals już dostępna

120 obrazów najbardziej tajemniczych artystów w Polsce – The Krasnals – można do 3 kwietnia oglądać w Centrum Praskim Koneser. Wśród...