REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Wyzwania dla branży poligraficznej w obliczu pandemii

Strona główna Nieruchomości Handel Wyzwania dla branży poligraficznej w obliczu pandemii

Z powodu trwającej od ponad roku epidemii niektóre firmy, w tym te, działające w sektorze poligraficznym, cały czas borykają się z licznymi problemami. Ze względu na ciągłe zmiany i brak pewnej wiedzy o przyszłości, indywidualne szacunki budżetowe i rozwojowe na kolejne miesiące działalności, obarczone są ryzykiem niepowodzenia. Te zaś mogą prowadzić do popełnienia błędów inwestycyjnych.

Do powyższych należy dodać wymóg przyjęcia oraz wdrożenia dodatkowych środków bezpieczeństwa, co ma bezpośredni wpływ na kwestię handlu i produkcji. Innymi słowy, utrzymanie i unowocześnienie firmy są dziś większym wyzwaniem niż kiedykolwiek. Zwłaszcza w branży poligraficznej, gdzie płynność dostaw i materiałów produkcyjnych ma kluczowe znaczenie. Z jakimi dodatkowymi przeszkodami boryka się branża po pandemii? W jaki sposób można je wyeliminować, zapewniając jednocześnie wysoką jakość usług?

Nadzór logistyczny

Jednym z problemów jest terminowa realizacja zamówień. Przedsiębiorstwa poligraficzne muszą utrzymywać stały kontakt z dostawcami materiałów drukarskich i towarów w celu rozwiązywania bieżących problemów logistycznych. Gdy ich siedziby znajdują się w jednej strefie czasowej, sprawa ta jest łatwiejsza, ponieważ poszczególne procesy logistyczne ulegają przyspieszeniu.

Trudności w kontaktowaniu się z klientem

Ograniczając ruch społeczny, zmniejszono możliwości bezpośredniej interakcji z klientem. Ma to znaczenie również w branży poligraficznej, ponieważ zredukowano możliwości bezpośredniego testowania produktów z klientem, które do tej pory nie tylko pozwalało na utrzymanie czy zwiększanie sprzedaży, ale także na pielęgnowanie kontaktów. Obecnie bezpośrednie spotkania z klientem często są niemożliwe, co też może przekładać się na pogorszenie relacji i odbiór produktu.

Pandemia a branża poligraficzna

Ograniczając ruch społeczny, zmniejszono możliwości bezpośredniej interakcji z klientem. Ma to znaczenie również w branży poligraficznej, ponieważ zredukowano możliwości bezpośredniego testowania produktów z klientem, które do tej pory nie tylko pozwalało na utrzymanie czy zwiększanie sprzedaży, ale także na pielęgnowanie kontaktów. Obecnie bezpośrednie spotkania z klientem często są niemożliwe, co też może przekładać się na pogorszenie relacji i odbiór produktu.Pandemia spowodowała między innymi wzrost sprzedaży artykułów spożywczych. Działo się tak ze względu na obawy przed ewentualnymi niedoborami zaopatrzenia w sklepach. To zaś przełożyło się na zwiększoną działalność drukarni opakowaniowych.

W czasach kryzysu gospodarczego kluczowe znaczenie ma dostosowanie się do potrzeb klienta. By je odpowiednio określić, a następnie zaspokoić, niezbędnym jest zapewnienie pełnej pomocy technicznej i to na wszystkich etapach realizacji zamówienia.

Podsumowanie

Epidemia bez wątpienia zmieniła sposób działania wielu sektorów, w tym także przemysłu poligraficznego. Nie oznacza to jednak, że obecna sytuacja całkowicie przekreśla możliwości sukcesywnego rozwoju przedsiębiorstw. Kluczem do radzenia sobie z obecnym scenariuszem, jest przede wszystkim koncentracja na kliencie i kompleksowe dostosowywanie się do jego potrzeb, czego znakomitym przykładem są działania MMR Group.

Artykuł sponsorowany

Wiadomości

BLIK wybrał biurowiec X20 na Mokotowie

Warszawski budynek X20 jest już niemal w pełni skomercjalizowany. Na zwiększenie dotychczasowej powierzchni biurowej w obiekcie zarządzanym przez White...

Popularny fastfood przy Puławskiej zamienił się w gruzowisko

Pawilon z barem McDonald's oraz sąsiedni, ze sklepem Mokpol na rogu Wałbrzyskiej i Puławskiej przeszły do historii. Niebawem w ich...

Secesyjna willa odzyskuje świetność

Trwa remont zabytkowych budynków przy ulicy Modlińskiej 257 – willi oraz dwóch oficyn, w których działać będzie...

Największe Międzynarodowe Targi Książki w Warszawie już trwają!

Targi Książki w Warszawie odbywają się od 25 do 28 maja br. w Pałacu Kultury i Nauki...

Kolejny krok na drodze do połączenia biznesu mieszkaniowego Grupy Echo-Archicom

Trwa proces konsolidacji biznesu mieszkaniowego Echo Investment i spółki Archicom, który zaowocuje powstaniem ogólnopolskiego dewelopera z większym potencjałem wzrostu,...

Trzy nowe plany miejscowe dla Warszawy

Radni Warszawy uchwalili duży plan dla Ursynowa oraz dwa małe na Ursusie i Ochocie. To właśnie miejscowe plany...

Polecane

15. Bieg Ursynowa – coraz bliżej

15. Bieg Ursynowa „Yes, I KEN” zbliża się wielkimi krokami. Na liście startowej już prawie 2000 biegaczy. Przypominamy, że zapisy...

Znamy program Międzynardowych Targów Książki. Za dwa tygodnie wielka uczta dla czytelników!

Miliony mostów – literacki program Ukrainy Gościa Honorowego Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie 2023.

Koniec betonozy i samochodozy na placu Defilad! Zobacz wywiad na Youtubie!

Pod koniec wakacji ruszy przebudowa placu Defilad, który zmieni się w plac Centralny, czyli serce Nowego Centrum Warszawy. Jak będzie wyglądać to...

Sportowa, elegancka, basic – jaką bieliznę damską wybrać na różne okazje?

Bielizna to podstawa garderoby każdej kobiety. Odpowiednio dobrana może wpłynąć nie tylko na nasze codzienne samopoczucie, ale również na zdrowie. Dlatego warto...

Wystawa najlepszych zdjęć Warszawy z 2022 roku już otwarta

Nareszcie ogłosiliśmy wyniki plebiscytu na Zdjęcie Roru 2022. Wystawę prezentującą 12 zdjęć miesiąca można podziwiać do połowy maja na terenie Browarów...

Zanieczyszczenie świetlne – czy światło może być szkodliwe?

Z problemem nadmiernego oświetlenia i jego negatywnymi skutkami od lat walczą miasta na całym świecie. Również Warszawa prowadzi obecnie największy...