REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Tramwaj na Kasprzaka – jest pozwolenie na budowę

Strona główna Infrastruktura Tramwaj na Kasprzaka – jest pozwolenie na budowę

Można rozpoczynać budowę tramwaju na Kasprzaka. Tramwaje Warszawskie mają większość pozwoleń i zgód żeby zająć się pracami budowlanymi. Trwa wybór firmy, która zajmie się zbudowaniem nowej trasy tramwajowej.

Ponad 90 procent powierzchni zaplanowanej inwestycji jest już objęte pozwoleniem na budowę. Projekt budowlany jest gotowy. Można pracować na ul. Kasprzaka, na Wolskiej, na Elekcyjnej i na Skierniewickiej. Otrzymaliśmy komplet dokumentów, które wydają miejscy urzędnicy. Prowadzone są jeszcze prace przygotowawcze na terenach, które obejmują kilka procent powierzchni inwestycji – w tym przypadku decyzje będzie wydawał wojewoda mazowiecki i dzielnica Wola.

Znane są już oferty przetargowe. Do przetargu zgłosiło się siedem firm. Sześć z nich złożyło oferty zbliżone do zaplanowanego budżetu na inwestycję, który wynosi nieco ponad 240 mln złotych brutto. Część firm pod koniec kwietnia złożyła odwołania od decyzji komisji przetargowej Tramwajów Warszawskich. Sprawę rozpatruję Krajowa Izba Odwoławcza, a termin wyznaczenia rozprawy minął 10 maja. Potencjalni wykonawcy na koniec przystąpią do aukcji elektronicznej, co będzie mogło pozwolić na obniżenie zaproponowanych cen.

Prace w terenie ruszą po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą. Tramwaj na ulicy Kasprzaka pozwoli kilku tysiącom nowych mieszkańców Woli na szybki dojazd do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego i do centrum Warszawy.

Jaka będzie nowa trasa na Kasprzaka?
Na liczącym 2,3 km odcinku między Wolską a Skierniewicką tramwajarze zbudują nowe tory. Istniejące – o długości ok. 1,2 km – na Wolskiej i Kasprzaka zostaną zmodernizowane. Pasażerowie skorzystają też z sześciu nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach.

Tory na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, będą obsadzone zielenią. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż tramwajem nie będzie dłuższa niż 15 minut.

Znane są już oferty przetargowe. Do przetargu zgłosiło się siedem firm. Sześć z nich złożyło oferty zbliżone do zaplanowanego budżetu na inwestycję, który wynosi nieco ponad 240 mln złotych brutto. Część firm pod koniec kwietnia złożyła odwołania od decyzji komisji przetargowej Tramwajów Warszawskich. Sprawę rozpatruję Krajowa Izba Odwoławcza, a termin wyznaczenia rozprawy minął 10 maja. Potencjalni wykonawcy na koniec przystąpią do aukcji elektronicznej, co będzie mogło pozwolić na obniżenie zaproponowanych cen.

Prace w terenie ruszą po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą. Tramwaj na ulicy Kasprzaka pozwoli kilku tysiącom nowych mieszkańców Woli na szybki dojazd do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego i do centrum Warszawy.

Jaka będzie nowa trasa na Kasprzaka?
Na liczącym 2,3 km odcinku między Wolską a Skierniewicką tramwajarze zbudują nowe tory. Istniejące – o długości ok. 1,2 km – na Wolskiej i Kasprzaka zostaną zmodernizowane. Pasażerowie skorzystają też z sześciu nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach.

Tory na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, będą obsadzone zielenią. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż tramwajem nie będzie dłuższa niż 15 minut.

Jak długo potrwa budowa?
Budowa nowej trasy tramwajowej zgodnie z planem ma się zakończyć w 2023 roku. Wykonawca, po podpisaniu umowy, na realizację zadania będzie miał 20 miesięcy. Nie będą do tego czasu wliczane 3-miesięczne okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Ale jeśli pogoda pozwoli, będzie mógł pracować także w tym okresie.

Budowa tramwaju na Kasprzaka to tylko część programu inwestycji w ekologiczny transport publiczny dla Warszawy. W tym roku stolica otrzyma pierwsze ze ze 123 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów, które już płyną do Polski.  Do 2023 roku powstanie też połączenie tramwajowe do Wilanowa, na Stegny i Sielce. A już w połowie tego roku po nowych torach dojadą tramwaje na Winnicę na Białołęce. Oprócz tego, Tramwaje Warszawskie zbudują też najnowocześniejszą, inteligentną zajezdnię w Polsce i przygotowują kolejne projekty, które pozwolą zbudować kilkanaście kilometrów kolejnych tras tramwajowych.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

Wiadomości

CHODNIKI DLA PIESZYCH. ZMIANY W PARKOWANIU NA MOKOTOWSKIEJ

Na ul. Mokotowskiej piesi mają już chodniki tylko dla siebie. ZDM przeorganizował parkowanie po zachodniej stronie ulicy i teraz kierowcy będą...

Grupo Lar Polska i Hanner przygotowują nową inwestycję w ramach partnerstwa joint venture

Grupo Lar Polska i litewski deweloper Hanner ogłosili podpisanie umowy zakupu działki na warszawskim Targówku. Grupo Lar Polska...

Majówka z ABBĄ w Parku Fontann

Po ubiegłorocznym sezonie z bohaterami filmów Disneya, fontanny zatańczą w rytm przebojów legendarnej grupy ABBA. Na weekend majowy zaplanowano inaugurację pokazów...

Plac Pięciu Rogów i milionów odwiedzających

Warszawianki i warszawiacy polubili Plac Pięciu Rogów – wynika z badań, przeprowadzonych przez stołeczny Zarząd Dróg Miejskich. Tylko w jeden z...

REWOLUCJA W PARKOWANIU. NIEBIESKA TABLICA WSKAŻE PARKING

Nie wiesz, gdzie znajduje się najbliższy parking? A kiedy go znajdziesz obawiasz się, że wszystkie miejsca są już zajęte? Jeszcze w tym...

Rynek mieszkaniowy powoli wraca do równowagi. Deweloperzy stawiają na współpracę z samorządami

18 kwietnia br. w Łodzi odbyło się jedno z największych wydarzeń branży mieszkaniowej tego roku - ogólnopolska konferencja “Miasta i Deweloperzy”, organizowana...

Polecane

Popularna marka wkracza do Centrum Praskiego Koneser. Green Caffè Nero wzbogaca ofertę gastronomiczną kompleksu

25 kwietnia 2024 roku w Centrum Praskim Koneser – największym, zrewitalizowanym kompleksie mixed-use w Warszawie – otworzy się popularna i ceniona przez...

Kultowa seria „Retro Warszawa” powraca do księgarń.

Już w maju ponownie pojawi się jedna z Waszych ulubionych serii WARSZAWA FOTO RETRO, która fotografiami opowiada o codzienności stolicy kolejnych...

Druga edycja Westfield Good Festival – baw się na koncertach, projektuj meble, odkryj proekologiczne postawy!

Już w czwartek, 18 kwietnia w Westfield Arkadia i Westfield Mokotów rozpocznie się II edycja festiwalu Westfield Good Festival. Na uczestników wydarzenia...

ZEROMAT – WYJĄTKOWA ATRAKCJA W CENTRUM WARSZAWY! POŻEGNAJ PEPSI MAX I OTRZYMAJ DWIE PUSZKI PEPSI ZERO CUKRU

Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa...

Konwiktorska Residence – najlepszy adres w sercu Warszawy

Przy Konwiktorskiej 4, zaledwie kilkadziesiąt metrów od Starego Miasta, powstaje kameralny apartamentowiec Konwiktorska Residence. W budynku znajdzie się tylko 78 luksusowych apartamentów....

18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski już w najbliższą niedzielę!

Już w najbliższą niedzielę, 24 marca, w stolicy wystartuje 18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz New Balance Bieg Na Piątkę. Na starcie...