REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

ROZSZERZENIE SPPN NA OCHOTĘ I ŻOLIBORZ PRAWOMOCNE. NIEDŁUGO PRACE W TERENIE

Strona główna Infrastruktura ROZSZERZENIE SPPN NA OCHOTĘ I ŻOLIBORZ PRAWOMOCNE. NIEDŁUGO PRACE W TERENIE

Wojewoda nie zakwestionował uchwały warszawskich radnych, którzy zdecydowali o powiększeniu Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN). To oznacza, że drogowcy mogą zacząć zmieniać organizację ruchu na ponad 250 ulicach na Ochocie i Żoliborzu.

Gdy w zeszłym roku w stolicy SPPN rozrosła się o część Pragi i Woli, wyznaczono ok. 7,5 tys. miejsc parkingowych. Teraz pracy jest dwa razy więcej, bo tegoroczne rozszerzenie – o Ochotę i Żoliborz – to konieczność wyznaczenia ok. 14,5 tys. miejsc parkingowych. Oznacza to zarówno wymalowanie znaków poziomych, jak i postawienie znaków pionowych wskazujących miejsca do parkowania i informujących o strefie, na 145 ulicach Ochoty i 121 ulicach Żoliborza.  Powiększona w tym roku strefa będzie w sumie obejmowała ponad 50 tys. miejsc postojowych.

SPPN w nowych dzielnicach planowano uruchomić już we wrześniu, ale pierwszą uchwałę warszawskich radnych, w trybie nadzorczym, uchylił wojewoda mazowiecki. Wobec drugiej uchwały, podjętej na lipcowej sesji, nie podjął podobnych kroków.

Utworzenie strefy to w praktyce zgranie trzech elementów – wyznaczenia jej w terenie, ustawienia parkomatów i aktualizacji aplikacji parkingowych oraz zapewnienia kontroli. Dzięki uprawomocnieniu uchwały, która ma wejść w życie w połowie listopada, możemy ruszyć z pracami nad tym pierwszym elementem. Projekty organizacji ulic dla Ochoty są już zatwierdzone przez inżyniera ruchu, dla Żoliborza powinny być zatwierdzone na dniach. Równolegle trwa przetarg na dostawę i montaż parkomatów. Z kolei umowa na dostawę czterech kolejnych aut do e-kontroli została niedawno podpisana i na początku października powinny być nam one dostarczone.

Jesienne rozszerzenie strefy to przede wszystkim ułatwienie dla mieszkańców wspomnianych dzielnic. Opłaty za kolejne godziny parkowania skłaniają bowiem „przyjezdnych” kierowców do jak najkrótszego zajmowania miejsc postojowych. Dzięki temu mieszkańcom, którzy korzystają z abonamentu i nie płacą za parkowanie, łatwiej zaparkować. Część ulic zostanie przeznaczonych wyłącznie dla aut mieszkańców, przez umieszczenie znaków „zakaz postoju” z adnotacją, że nie dotyczy to posiadaczy abonamentów.

Strefa ułatwia znalezienie miejsca parkingowego również pozostałym kierowcom, bo wymusza rotację aut na parkingach. Wyznaczenie nowego zasięgu SPPN zawsze pozwala też na uporządkowanie przestrzeni ulicy, np. przez wyznaczenie miejsc do parkowania na jezdni, a nie na chodniku, gdzie przeszkadzają pieszym.

Nie jest to prawdopodobnie ostatnie rozszerzenie. Zgodnie z zapowiedziami prezydenta Rafała Trzaskowskiego, po zeszłorocznym ustanowieniu SPPN na Pradze-Północ i na Woli oraz tegorocznym na Ochocie i na Żoliborzu, chcemy zaproponować zmiany w kolejnych dzielnicach. 

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

Wiadomości

Warszawa organizuje pomoc dla powodzian

Decyzją prezydenta Rafała Trzaskowskiego, miasto uruchamia zbiórkę rzeczy dla gmin, które ucierpiały z powodu ulewnych deszczy i powodzi – Kłodzka i...

Zbigniew Lew -Starowicz nie żyje

Zmarł Zbigniew Lew-Starowicz, wybitny polski seksuolog i psychiatra, prezes Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego. Informację o śmierci potwierdziło w rozmowie z portalem Nowa...

Szukasz biura do wynajęcia w Warszawie? Sprawdź, co wziąć pod uwagę

Blisko 50 proc. nowoczesnych powierzchni biurowych w Polsce znajduje się w stolicy. To sprawia, że oferta biur na wynajem w Warszawie jest...

DUŻE ZAINTERESOWANIE PROJEKTOWANIEM I BUDOWĄ DRÓG WOKÓŁ LOTNISKA CPK   

10 firm i 5 konsorcjów złożyło oferty w przetargu spółki Centralny Port Komunikacyjny na zaprojektowanie i budowę dróg wokół Lotniska CPK....

Miasto inwestuje w zieleń na pętlach WTP

Rośliny, szczególnie w obliczu obecnych zmian klimatycznych, odgrywają bardzo dużą rolę w miastach. Dlatego Warszawa od lat konsekwentnie inwestuje w zieleń....

Tramwaj dojedzie na Zieloną Białołękę. Prace budowlane dopiero za cztery lata!

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla nowej trasy tramwajowej na wschodnią część Białołęki. Budowa tej oczekiwanej przez mieszkańców...

Polecane

IL DIVO w Polsce: Wyjątkowy Jubileuszowy Koncert w Warszawie

Międzynarodowy kwartet wokalny IL DIVO, z okazji swojego 20-lecia, wystąpi na żywo w Polsce. Koncert odbędzie się 22 września w PreZero...

Najważniejszy festiwal twórców wizualizacji już jesienią w Warszawie

Trzy dni dyskusji, prezentacji i warsztatów wokół najnowszych i najbardziej znaczących zagadnień w świecie wizualizacji architektonicznych (i nie tylko). Na początku...

Zabytkowa hala zagrożona rozbiórką. To tu powstał kultowy Fiat 125 p!

Jesienią pisaliśmy o zabytkowych halach dawnej fabryki FSO, w których powstawał fiat 125 p. Ten kultowy samochodów Jesienią pisaliśmy o zabytkowych...

Warszawski Maraton Fotograficzny. Ruszyły zapisy do 5. edycji największego polskiego fotomaratonu

Kolejna odsłona Warszawskiego Maratonu Fotograficznego organizowanego przez Green Caffè Nero odbędzie się 14 września 2024 roku. Uczestnicy będą mieli do wykonania 8...

Politycy! Nie zabijajcie polskich mediów!

Polskie media są ważną częścią życia każdego z nas - wszystkich żyjących, mieszkających i pracujących w Polsce.Politycy! Nie zabijajcie polskich mediów!Polskie media...

Jakie są ceny biur na wynajem w topowych lokalizacjach w Warszawie?

Przy wyborze lokalizacji trend jest niezmienny od lat, bowiem wśród najchętniej wybieranych dzielnic biurowych w Warszawie są Wola i Śródmieście. Świadczy o...