REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Mieszkańcy Pragi-Północ i Woli chcą rozszerzenia SPPN

Strona główna Infrastruktura Mieszkańcy Pragi-Północ i Woli chcą rozszerzenia SPPN

Kilkaset osób wzięło udział w konsultacjach społecznych dotyczących rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego na Pradze-Północ i Woli. Pomysł cieszył się dużym poparciem. Warszawscy drogowcy z Zarządu Dróg Miejskich opracowali właśnie raport z konsultacji. Na dalszym etapie decyzję o ewentualnym rozszerzeniu strefy podejmie Rada m.st. Warszawy.

 

Konsultacje społeczne w obu dzielnicach trwały od 14 października do 10 listopada. Do analizy po praskiej stronie Wisły wskazano tereny Nowej Pragi (między al. Solidarności a ul. 11 Listopada i Ratuszową) oraz Starej Pragi i Szmulek (od Targowej do al. Tysiąclecia i ul. Radzymińskiej), a także ulice w bezpośrednim sąsiedztwie zoo. Na Woli konsultowany obszar obejmował tereny pomiędzy ul. Okopową i Towarową a al. Prymasa Tysiąclecia.

Pomysł rozszerzenia strefy płatnego parkowania związany był m.in. z uruchomieniem kolejnych odcinków drugiej linii metra, co wyraźnie wpływa na sytuację parkingową w obu dzielnicach. Rozwiązaniem może być wprowadzenie płatnego parkowania, tak aby ochronić te tereny przed nadmierną liczbą parkujących samochodów.

 10262016_sppn

Doświadczenia z istniejącej Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) potwierdzają, że wprowadzenie opłat zniechęca część kierowców do wjeżdżania do strefy, skłania również do krótszego postoju, zwiększając rotację i ułatwiając znalezienie wolnego miejsca. Mieszkańcy SPPN mogą skorzystać z zakupu abonamentu, uprawniającego do darmowego postoju w pobliżu miejsca zamieszkania.

Podczas spotkań mieszkańcy mogli zapoznać się z analizami dotyczącymi stopnia zapełnienia miejsc postojowych i rotacji parkujących na nich pojazdów. Na podstawie tych danych oszacowano w jakich godzinach najtrudniej o wolne miejsce parkingowe, a także jaka część kierowców parkuje na tym terenie regularnie, dojeżdżając do pracy.

Opinie mieszkańców

W spotkaniach konsultacyjnych udział wzięło kilkaset osób – na niektórych frekwencja przekraczała 100 osób. Byli to głównie mieszkańcy danego rejonu, którego dotyczyło spotkanie, w pełnym przekroju wiekowym i społecznym. Warszawscy drogowcy otrzymali również ponad 300 uwag papierowych i 200 maili zawierających liczne pytania i uwagi do proponowanych rozwiązań.

Zdecydowana większość uczestników popiera pomysł i oczekuje wprowadzenia płatnego parkowania w ich okolicy. Szczególnie widoczne było to na Woli – podczas spotkań mieszkańcy dopytywali o termin wprowadzenia zmian i zasady, jakie będą ich obowiązywać. Były również głosy sprzeciwu, wynikające z przekonania, że SPPN nie rozwiąże problemów z parkowaniem oraz obaw o likwidację możliwości parkowania niezgodnego z przepisami.

Podczas konsultacji na Pradze-Północ znaczna część uczestników oczekiwała, że SPPN obejmie całą dzielnicę do linii torów kolejowych. Dlatego planowane jest przeprowadzenie dodatkowych analiz i konsultacji dla rejonu pl. Hallera i Szmulowizny, na podstawie których będzie można podjąć taką decyzję. Na Woli, w związku z licznymi uwagami mieszkańców, Radzie m.st. Warszawy rekomendowane będzie dodatkowo objęcie strefą obszaru między ul. Wolską, Ordona i Kasprzaka.

Wprowadzenie SPPN będzie się wiązało z oznakowaniem wszystkich miejsc postojowych. Zgodnie z wyraźną wolą mieszkańców by nie ograniczać liczby miejsc postojowych, przewidziane jest pilotażowe rozwiązanie dopuszczające (w niektórych lokalizacjach) parkowanie na zasadach ogólnych poza wyznaczonymi miejscami. Warunkiem będzie posiadanie abonamentu mieszkańca. Ten pomysł spotkał się z dużym poparciem wśród mieszkańców.

Aby sprostać oczekiwaniu wyznaczenia możliwie największej liczby miejsc postojowych, Zarząd Dróg Miejskich przewiduje wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na wybranych ulicach. Nie wszystkie proponowane zmiany spotkały się z akceptacją – dlatego ZDM zrezygnował m.in z propozycji wprowadzania ruchu jednokierunkowego na ul. Ludwiki i Szarych Szeregów. Uwzględniona została także większość uwag mieszkańców dotycząca szczegółowych rozwiązań projektowych. W

Strefa płatnego parkowania zgodnie z przepisami obejmuje tylko drogi publiczne. Mieszkańcy oczekują jednak zabezpieczenia również dróg wewnętrznych, podwórek i terenów osiedlowych, tak by kierowcy nie parkowali tam unikając opłat. Wszystkie takie uwagi zostaną zarządcom tych terenów z prośbą o uporządkowanie zasad postoju.

Co dalej?

Decyzja o ewentualnym rozszerzeniu SPPN należy do Rady m.st. Warszawy. W najbliższych tygodniach warszawscy drogowcy przekażą radnym raport z konsultacji wraz z projektem zmian w uchwale regulującej zasady funkcjonowania strefy. Jeżeli Rada przyjmie uchwałę, parkomaty na Woli i Pradze-Północ pojawią się w ciągu kilku miesięcy.

Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji?  Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

Wiadomości

Majówka z ABBĄ w Parku Fontann

Po ubiegłorocznym sezonie z bohaterami filmów Disneya, fontanny zatańczą w rytm przebojów legendarnej grupy ABBA. Na weekend majowy zaplanowano inaugurację pokazów...

Plac Pięciu Rogów i milionów odwiedzających

Warszawianki i warszawiacy polubili Plac Pięciu Rogów – wynika z badań, przeprowadzonych przez stołeczny Zarząd Dróg Miejskich. Tylko w jeden z...

REWOLUCJA W PARKOWANIU. NIEBIESKA TABLICA WSKAŻE PARKING

Nie wiesz, gdzie znajduje się najbliższy parking? A kiedy go znajdziesz obawiasz się, że wszystkie miejsca są już zajęte? Jeszcze w tym...

Rynek mieszkaniowy powoli wraca do równowagi. Deweloperzy stawiają na współpracę z samorządami

18 kwietnia br. w Łodzi odbyło się jedno z największych wydarzeń branży mieszkaniowej tego roku - ogólnopolska konferencja “Miasta i Deweloperzy”, organizowana...

17. Nagroda Literacka Warszawy – nominacje

W Światowym Dniu Książki (23 kwietnia) ogłaszamy nominacje do Nagrody Literackiej Warszawy. Jury wskazało 15 najlepszych książek minionego roku w pięciu...

U-City i BLANCO od ACCIONA z certyfikatami BREEAM Interim

Powstające na warszawskim Ursusie osiedle U-CITY otrzymało certyfikat BREEAM Interim. To kolejna po BLANCO inwestycja firmy deweloperskiej ACCIONA z takim wyróżnieniem....

Polecane

Popularna marka wkracza do Centrum Praskiego Koneser. Green Caffè Nero wzbogaca ofertę gastronomiczną kompleksu

25 kwietnia 2024 roku w Centrum Praskim Koneser – największym, zrewitalizowanym kompleksie mixed-use w Warszawie – otworzy się popularna i ceniona przez...

Kultowa seria „Retro Warszawa” powraca do księgarń.

Już w maju ponownie pojawi się jedna z Waszych ulubionych serii WARSZAWA FOTO RETRO, która fotografiami opowiada o codzienności stolicy kolejnych...

Druga edycja Westfield Good Festival – baw się na koncertach, projektuj meble, odkryj proekologiczne postawy!

Już w czwartek, 18 kwietnia w Westfield Arkadia i Westfield Mokotów rozpocznie się II edycja festiwalu Westfield Good Festival. Na uczestników wydarzenia...

ZEROMAT – WYJĄTKOWA ATRAKCJA W CENTRUM WARSZAWY! POŻEGNAJ PEPSI MAX I OTRZYMAJ DWIE PUSZKI PEPSI ZERO CUKRU

Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa...

Konwiktorska Residence – najlepszy adres w sercu Warszawy

Przy Konwiktorskiej 4, zaledwie kilkadziesiąt metrów od Starego Miasta, powstaje kameralny apartamentowiec Konwiktorska Residence. W budynku znajdzie się tylko 78 luksusowych apartamentów....

18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski już w najbliższą niedzielę!

Już w najbliższą niedzielę, 24 marca, w stolicy wystartuje 18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz New Balance Bieg Na Piątkę. Na starcie...