SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

LIXA – miejsce do pracy i życia. Naming case study

Strona główna Nieruchomości Biura LIXA - miejsce do pracy i życia. Naming case study

Naming to jeden tematów z zakresu działań strategiczno-brandingowych. Tworzenie nazw dla firm, usług i produktów jest fascynującym, angażującym wyobraźnię aktem kreacji wymagającym wiedzy z różnych dziedzin oraz korzystania z zakresu szeroko pojętego językoznawstwa. Wymaga zarówno zdolności analizy, jak i syntezy. 

To jednak wciąż niedoceniany przez wielu proces twórczy i niedoceniana usługa – nadal niewiele firm widzi potrzebę zlecania tworzenia nowych nazw specjalistom. Często widać  w social mediach dyskusje na temat powstawania nazw firm i produktów. Na prośby o pomoc od osób, które potrzebują nowej nazwy, pada zawsze wiele propozycji. Czasami są jednak prześmiewcze i nawiązują do nazewnictwa, które dominowało w czasach początku funkcjonowania w Polsce wolnego rynku – a jak wiadomo osób antyspołecznych i nabijających się na forach dyskusyjnych nigdy nie brakuje. Zdarza się jednak tak, że wśród wymienianych nazw pojawiają się propozycje traktowane całkiem serio zarówno przez spontanicznego twórcę, jak i pytającego…

 

Czy dobra nazwa może powstać od tak, rzucona od niechcenia?

W jakichś bardzo wyjątkowych przypadkach może i jest to możliwe – jako przebłysk geniuszu połączonego z intuicją. Jednak w 99,9% przypadków stworzenie nazwy wymaga wysiłku umysłowego, czasami wielu osób, rozłożonego w czasie.

Jedno z ciekawszych zleceń tego typu KONCEPTBRAND otrzymał od znanej firmy deweloperskiej Yareal. (Yareal Sp z.o.o) Zadanie, przed jakim stanął mój zespół, polegało na stworzeniu nazwy dla inwestycji biurowej, która wybudowana zostanie w nowym centrum biznesowym powstającym na Woli, na ulicy Kasprzaka, niedaleko Ronda Daszyńskiego.

beznazwySzczegółowy brief określał, że nazwa planowanego kompleksu budynków ma:

– wyróżniać go na tle innych budynków biurowych powstałych w okolicy,

– podkreślać linearność formy budynków, która jest dużym ich wyróżnikiem pośród wielu wysokościowców występujących w okolicy,

– być oryginalna i reprezentująca nowe, świeże spojrzenie na nazewnictwo (tu nie mogliśmy się powstrzymać od uśmiechów zadowolenia na myśl o szerokim polu do wykazania się naszą kreatywnością),

– być unikalna, tak by dobrze pozycjonowała się w wyszukiwarkach i dobrze zapadała w pamięć mieszkańcom, potencjalnym najemcom oraz ich klientom oraz … taksówkarzom (grupa ta wbrew pozorom bardzo dobrze promuje niektóre inwestycje)

W wyniku brainstormu przeprowadzonego z całym działem marketingu Yareal, architektami HRA i członkami zarządu firmy powstały 33 docelowe propozycje, z czego rekomendowaliśmy 5 najlepszych.

I tak świat ujrzała LIXA – nazwa kompleksu biznesowego, którzy przywróci urodę pierzei ulicy Kasprzaka i zrównoważy swoją niską zabudową ciężkość wieżowców stojących po sąsiedzku.0

 LIXA jako słowo też jest równoważnikiem dla ciężkich, męskich nazw innych wybudowanych na Woli biurowców. Wprowadza powiew nowości, oryginalności oraz pierwiastek żeński. Tak jak forma architektoniczna tego nowoczesnego, świetnie zaprojektowanego kompleksu wprowadzi powiew nowości i ludzką skalę w okolice Ronda Daszyńskiego.

Nazwa jednak nie została wybrana od razu. Dopiero w drugiej turze głosowania wybiła się na lidera. Przeważyło to, że brzmi przyjaźnie, bezpiecznie, ale ma też charakter i dynamikę. I łatwo zapada w pamięć.

Teraz wszyscy są już do niej przywiązani. W świadomości pracowników Yareal i  LIXA już nierozerwalnie wiąże się z kompleksem, który ma szansę zostać jednym z ulubionych, jeśli nie ulubionym, budynkiem biurowym w Warszawie. Za tym, że tak będzie, przemawia nowoczesna, elegancka, nieagresywna forma budynków, których wyróżnikiem jest ludzka skala i duża ilość zieleni obecnej w wewnętrznych dziedzińcach oraz na tarasach. LIXA będzie tzw “one of a kind” miejscem do pracy i do życia.

Zespół KONCEPTBRAND  być częścią sukcesu, który już wieszczą tej inwestycji fachowcy z branży real estate.

333Martina Tararuj
KONCEPTBRAND – Strategy, Brand & Innovation | Commercial Real Estate, Retail & Consumer Brands, Startups | Global reach

 

Wiadomości

Powstańcza Kotwica na Intraco – PHN upamiętnia Powstanie Warszawskie

1 sierpnia na elewacji należącego do Grupy Kapitałowej PHN budynku Intraco pojawi się Powstańcza Kotwica – znak Polski Walczącej....

Tramwaj na Kasprzaka. Jest przetarg na ponad dwa kilometry nowego torowiska

Wkrótce ruszy budowa nowej trasy tramwajowej. Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na prace budowlane. Oznacza to szybką podróż z nowych osiedli na...

Pięć razy wyższa kara za brak opłaty parkingowej

Zgodnie z obietnicą prezydent Rafał Trzaskowski złożył projekt uchwały o urealnienie stawki za tzw. mandat w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. 30...

Saska bardziej zielona i z ogrodami deszczowymi

Ulica Francuska stanie się jeszcze bardziej zielona i przyjazna mieszkańcom. Dzięki ich projektowi z budżetu obywatelskiego, zamiast zbędnego betonu i kostki...

Central Point rośnie w centrum Warszawy

Biurowiec Central Point, położony w najbardziej prestiżowym i atrakcyjnym miejscu w kraju – na rogu ulic Świętokrzyskiej...

Skanska rozpoczyna realizację inwestycji P180 w Warszawie

Skanska rusza z realizacją biurowca P180 w Warszawie. Dostarczy on ok. 32 tys. mkw. nowoczesnej i innowacyjnej...

Polecane

Rozpoczyna się Lato Konesera. Kilkaset wydarzeń w centrum kulturalno-rozrywkowym stołecznej Pragi

Już w 1 lipca w Centrum Praskim Koneser rozpoczyna się wakacyjny cykl wydarzeń pod hasłem Lato Konesera. Od początku lipca do...

Teatr Polonia i Och-Teatr zagrają w lato plenerowe spektakle w Centrum Praskim Koneser

Centrum kulturalno-rozrywkowe na warszawskiej Pradze zapowiada plenerowe spektakle Teatru Polonia i Och-Teatru podczas Lata Konesera. Wstęp na wszystkie wydarzenia będzie bezpłatny,...

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...