Po niedawnym spektakularnym lądowaniu łazika Perseverance przyszedł czas na premierę równie spektakularnego modelu Hyundaia Ioniq 5. Obydwa wydarzenia otwierają nową przyszłość, bowiem wspomniane auto zapoczątkowuje zupełnie nowe standardy w dziedzinie elektromobilności. Zobaczmy, czym tym razem zaskoczył nas koreański producent.
Numer 1 wśród nowoczesnych samochodów
Hyundai Ioniq 5 to samochód znacznie różniący się od poprzednich wersji. Cechuje go wysoki poziom innowacyjności, który widoczny jest już w samej budowie auta. Ioniq 5 powstał w oparciu o platformę Hyundai Electric-Global Modular Platform, przez co posiada nietypowe proporcje z wydłużonym rozstawem osi. Innowacyjne jest również jego wnętrze, zaawansowane funkcje łączności, wspomagania kierownicy oraz funkcja Vehicle-to-Load. Ale po kolei.
Pierwszy raz producent zdecydował się na tak odważną zmianę w stylistyce swoich aut. Chodzi o przednią maskę zachodzącą na błotniki, która minimalizuje odstępy pomiędzy panelami i pomaga w zachowaniu optymalnej aerodynamiki. Uwagę zwracają również światła Ioniq 5.
Miłe zaskoczenie czeka nas również we wnętrzu auta. Wyposażono go bowiem w elektronicznie sterowane przednie siedzenia. Dzięki zmniejszeniu ich grubości aż o 30%, pasażerowie siedzący z tyłu nie mogą narzekać na brak miejsca.
Hyundai Ioniq 5 – samochód ekologiczny
Hyundai Ioniq 5 z całą pewnością możemy zaliczyć do samochodów ekologicznych, choćby z uwagi na ekologiczne materiały, które obecne są w jego wnętrzu. Ekologiczna skóra, bio farba z ekstraktami roślinnymi czy naturalna wełna to tylko niektóre z nich.
Szeroka gama napędów elektrycznych to coś, co również czyni Hyundaia Ioniq 5 samochodem ekologicznym. Wyboru można dokonywać pomiędzy dwoma układami silników elektrycznych oraz dwoma akumulatorami – 58 i 72,6 kWh. Każdy z wariantów gwarantuje doskonałe zasięgi i prędkość maksymalną rzędu 185 km/h. Najlepsza wersja silnikowa zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy.
Zasięgi i funkcjonalność Hyundai Ioniq 5
Imponujące są również zasięgi Hyundai Ioniq 5. Wersja z akumulatorem 72,6 kWh i napędem na dwa koła po pełnym naładowaniu gwarantuje przejechanie około 480 km. Co ważne, akumulator nie wymaga długiego ładowania. Za sprawą ładowarki 350 kW, akumulator może zostać naładowany z 10 do 80% w zaledwie 18 minut, a jedynie 5 minut ładowania wystarczy do tego, aby samochód był w stanie przejechać 100 km.
Wspomniana wcześniej funkcja Vehicle-to-Load z pewnością spodoba się posiadaczom urządzeń elektrycznych. Dzięki niej możliwe jest ładowanie oraz swobodne używanie dowolnych urządzeń elektrycznych, np. skuterów czy sprzętu kempingowego. Co ważne, port zewnętrzny umożliwia zasilanie ich nawet wówczas, gdy pojazd jest wyłączony.
Hyundai Ioniq 5 już niebawem dostępny będzie w salonie Auto GT w Warszawie. Zachęcamy do śledzenia fanpagu oraz strony internetowej Auto GT, gdzie pojawi się informacja na ten temat.
Artykuł sponsorowany