Trwa morderczy wyścig z czasem na placu budowy metra. Dokładnie za 8 dni 7stacji centralnego odcinka II linii metra ma być przekazanych miastu.
Najwięcej pracy mają budowniczowie na stacji Centrum Nauki Kopernik, na której roboty prowadzone są 24 h na dobę. Pozostałych 6jest już przygotowanych do przyjęcia pierwszych pasażerów.
Praktycznie gotowa do odbioru pasażerów jest stacja rondo ONZ. Pasaż na poziomie -1, oprowadzający użytkowników stacji dookoła ronda ONZ i sprowadzający na peron, został już wyposażony w tabliczki z informacjami kierunkowymi. Czerwono-białe oznaczenia – wybrane do stworzenia systemu informacji wizualnej II linii metra – pomagają zorientować się w obiekcie i wskazują drogę do wind, wyjść na przystanki tramwajowe i autobusowe. Wskażą także drogi do toalet, bankomatów czy punktów obsługi pasażera.
Hala odpraw jest już wyposażona w bramki biletowe – w odróżnieniu od tych zastosowanych na stacjach I linii metra, będą miały różne rozmiary, umożliwiające przejście z bagażem czy wózkiem. Ponadto, zamiast znanego obracającego się turnikietu, pojawią się rozsuwające się na boki wysokie szklane tafle, blokujące przejście gapowiczom. Nad halą odpraw zamontowano już monitory, na których jeszcze przed zejściem na peron zobaczymy m.in. informacje o przyjeździe najbliższych pociągów. Takie same ekrany zawisły pod sufitem peronu.
Planowo prace budowlane mają zakończyć się we wrześniu. Według nieoficjalnych informacji pasażerowie pojadą metrem w listopadzie.
fot. R. Adamczyk, M. Żuchowski