SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

40 marek weszło na Polski rynek. Większość w Warszawie

Strona główna Nieruchomości 40 marek weszło na Polski rynek. Większość w Warszawie

Według najnowszego raportu PRCH Retail Research Forum w 2014 roku na polskim rynku zadebiutowało blisko 40 zagranicznych marek, największą grupę stanowili przedstawiciele sieci amerykańskich i włoskich, głównie z branży modowej. W ubiegłym roku coraz większą popularnością cieszyły się także sklepy typu pop-up spełniające funkcje pilotażowe dla znanych marek.

– Największą grupę pośród nowych marek, które zadebiutowały na rynku w minionym roku, stanowili przedstawiciele sieci amerykańskich (31%), włoskich (22%) oraz francuskich (14%). Wśród nowych otwarć dominowała branża modowa (41%) oraz zdrowie i uroda (19%). Niezmiennie od kilku lat pierwszą lokalizacją w Polsce najczęściej wybieraną przez zagraniczne sieci jest Warszawa, gdzie debiutowało prawie 60% nowych marek. Wśród warszawskich centrów handlowych największą popularnością cieszyły się Arkadia, Dom Mody Klif oraz Złote Tarasy – powiedział Radosław Knap, Dyrektor Operacyjny Polskiej Rady Centrów Handlowych.
– Wśród najciekawszych wydarzeń wskazać można otwarcie w Złotych Tarasach pierwszego w Europie ogólnodostępnego salonu Avon Studio czy regularnych sklepów hiszpańskiej sieci Desigual, która wcześniej posiadała w Polsce jedynie 3 salony outletowe. Znaczący debiut miała również turecka sieć oferująca artykuły wyposażenia wnętrz – English Home, która w 2014 r. otworzyła kilka sklepów w Polsce. Powiększyła się również oferta klubów fitness – pierwsze lokalizacje uruchomiły brytyjska sieć CityFit oraz niemiecka McFIT – uzupełniła Dominika Jędrak, Director, Research and Consultancy Services, Colliers International, jedna ze współautorek raportu.

Według danych zebranych w raporcie PRCH Retail Research Forum coraz większą popularnością cieszą się sklepy typu pop-up spełniające funkcje pilotażowe dla znanych marek. Przykładem takiej inicjatywy może być jest marka Clinique, która po działającym przez kilka tygodni 2013 r. salonie pop-up w Złotych Tarasach w 2014 r. uruchomiła w tym centrum regularny sklep. Salony tymczasowe mogą także pełnić funkcje promocyjne dla młodych projektantów (np. otwarte w 2014 r. Aloha From Deer w poznańskim Starym Browarze czy Rush w łódzkiej Manufakturze).
Polska cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem nie tylko ze strony najemców. Polskie nieruchomości komercyjne nadal mogą pochwalić się dużym zainteresowaniem wśród zagranicznych inwestorów i przyciągają większość kapitału inwestycyjnego płynącego do krajów Europy Środkowo-Wschodniej, co jest efektem stabilnej gospodarki, rosnącego PKB, płynności na rynku nieruchomości komercyjnych oraz dostępności źródeł finansowania na zakup nieruchomości.
– Inwestycje w nieruchomości handlowe wyniosły łącznie 567 miliony euro na koniec 2014 roku, przy czym większość przypadła na pierwsze półrocze. W drugiej połowie roku wolumen inwestycji w obiekty handlowe wyniósł 200 milionów euro – podaje Małgorzata Gajuk, jedna ze współautorów raportu PRCH Retail Research Forum.
Najbardziej znaczące transakcje na rynku nieruchomości handlowych w ubiegłym roku to zakup bydgoskiego centrum handlowego Focus Mall przez Atrium European Real Estate za kwotę 122 milionów euro oraz zakup od Rank Progress Galerii Piła przez Immofinanz Immobilien za kwotę 45 milionów euro.

Foto: Przemysław Zacharuk

Bez tytułu

Wiadomości

Planujesz remont lub budowę domu? Skorzystaj z oferty nowej lokalnej wypożyczalni sprzętu budowlanego w Warszawie

Remont w domu lub mieszkaniu? Plany na budowę nowego obiektu mieszkalnego? Świetnie! Zatem czas poszukać miejsca na oszczędności i...

Rusza Food Town w Fabryce Norblina

W przyszły weekend rozpocznie działalność największy food hall w Warszawie – Food Town w Fabryce Norblina. Od 22 października...

Coldplay zagra w lipcu na Stadionie Narodowym

Wczoraj, dzień przed wydaniem swojego nowego albumu, Music Of The Spheres, Coldplay ogłasza dzisiaj światową trasę koncertową na rok 2022....

Matexi z inwestycją na Bielanach

Matexi Polska z nową działką na warszawskich Bielanach. Deweloper zabezpieczył grunt pod nowoczesny projekt mieszkaniowy przy ul. Sokratesa Matexi...

CBRE zaopiekuje się kolejnymi siedmioma biurowcami w Warszawie

Firma CBRE została wybrana wyłącznym agentem do procesu komercjalizacji trzech projektów biurowych w Warszawie. Pod opiekę...

Most pieszo-rowerowy na Pragę dużo tańszy – przetarg rozstrzygnięty

Poznaliśmy szczegóły przetargu na most pieszo - rowerowy przez Wisłę . Budimex zbuduje pieszo-rowerową przeprawę przez Wisłę. Wstępny kosztorys opiewał na ok. 180...

Polecane

Plac Konesera w nowej aranżacji. Jesień na warszawskiej Pradze pod znakiem literatury

Stołeczny plac Konesera zmienił się w bajkowe królestwo słów i literatury. Mieszkańcom i spacerowiczom od początku października towarzyszą kolorowe lampiony w...

TU CHCE SIĘ MIESZKAĆ

Coraz częściej zwracamy uwagę na to gdzie mieszkamy. Rosną nasze oczekiwania. Oczywiście o ile cena ciągle znacząco determinuje wybór mieszkania do...

OTWARCIE 43. SKLEPU LIDL POLSKA W WARSZAWIE

Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w...

Urban Art Area w Koneserze. Wybitni twórcy street artu na warszawskiej Pradze

10 lipca w Centrum Praskim Koneser zostanie otwarta wystawa Urban Art Area. To dotychczas największa prezentacja polskiego street artu w przestrzeni...

Rozpoczyna się Lato Konesera. Mnóstwo ekscytujących wydarzeń na warszawskiej Pradze

Centrum Praskie Koneser z przytupem rozpoczyna wakacje. Jak co roku, w ramach startującego właśnie Lata Konesera, zaplanowano wiele fantastycznych wydarzeń –...

Wystawa finałowa 19. i 20. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii

Podczas tegorocznej wystawy finałowej konkursu Artystyczna Podróż Hestii spotykamy się z finalistami i finalistkami dwóch edycji: 19. oraz 20. Ten inspirujący...