SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

40 marek weszło na Polski rynek. Większość w Warszawie

Strona główna Nieruchomości 40 marek weszło na Polski rynek. Większość w Warszawie

Według najnowszego raportu PRCH Retail Research Forum w 2014 roku na polskim rynku zadebiutowało blisko 40 zagranicznych marek, największą grupę stanowili przedstawiciele sieci amerykańskich i włoskich, głównie z branży modowej. W ubiegłym roku coraz większą popularnością cieszyły się także sklepy typu pop-up spełniające funkcje pilotażowe dla znanych marek.

– Największą grupę pośród nowych marek, które zadebiutowały na rynku w minionym roku, stanowili przedstawiciele sieci amerykańskich (31%), włoskich (22%) oraz francuskich (14%). Wśród nowych otwarć dominowała branża modowa (41%) oraz zdrowie i uroda (19%). Niezmiennie od kilku lat pierwszą lokalizacją w Polsce najczęściej wybieraną przez zagraniczne sieci jest Warszawa, gdzie debiutowało prawie 60% nowych marek. Wśród warszawskich centrów handlowych największą popularnością cieszyły się Arkadia, Dom Mody Klif oraz Złote Tarasy – powiedział Radosław Knap, Dyrektor Operacyjny Polskiej Rady Centrów Handlowych.
– Wśród najciekawszych wydarzeń wskazać można otwarcie w Złotych Tarasach pierwszego w Europie ogólnodostępnego salonu Avon Studio czy regularnych sklepów hiszpańskiej sieci Desigual, która wcześniej posiadała w Polsce jedynie 3 salony outletowe. Znaczący debiut miała również turecka sieć oferująca artykuły wyposażenia wnętrz – English Home, która w 2014 r. otworzyła kilka sklepów w Polsce. Powiększyła się również oferta klubów fitness – pierwsze lokalizacje uruchomiły brytyjska sieć CityFit oraz niemiecka McFIT – uzupełniła Dominika Jędrak, Director, Research and Consultancy Services, Colliers International, jedna ze współautorek raportu.

Według danych zebranych w raporcie PRCH Retail Research Forum coraz większą popularnością cieszą się sklepy typu pop-up spełniające funkcje pilotażowe dla znanych marek. Przykładem takiej inicjatywy może być jest marka Clinique, która po działającym przez kilka tygodni 2013 r. salonie pop-up w Złotych Tarasach w 2014 r. uruchomiła w tym centrum regularny sklep. Salony tymczasowe mogą także pełnić funkcje promocyjne dla młodych projektantów (np. otwarte w 2014 r. Aloha From Deer w poznańskim Starym Browarze czy Rush w łódzkiej Manufakturze).
Polska cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem nie tylko ze strony najemców. Polskie nieruchomości komercyjne nadal mogą pochwalić się dużym zainteresowaniem wśród zagranicznych inwestorów i przyciągają większość kapitału inwestycyjnego płynącego do krajów Europy Środkowo-Wschodniej, co jest efektem stabilnej gospodarki, rosnącego PKB, płynności na rynku nieruchomości komercyjnych oraz dostępności źródeł finansowania na zakup nieruchomości.
– Inwestycje w nieruchomości handlowe wyniosły łącznie 567 miliony euro na koniec 2014 roku, przy czym większość przypadła na pierwsze półrocze. W drugiej połowie roku wolumen inwestycji w obiekty handlowe wyniósł 200 milionów euro – podaje Małgorzata Gajuk, jedna ze współautorów raportu PRCH Retail Research Forum.
Najbardziej znaczące transakcje na rynku nieruchomości handlowych w ubiegłym roku to zakup bydgoskiego centrum handlowego Focus Mall przez Atrium European Real Estate za kwotę 122 milionów euro oraz zakup od Rank Progress Galerii Piła przez Immofinanz Immobilien za kwotę 45 milionów euro.

Foto: Przemysław Zacharuk

Bez tytułu

Wiadomości

Pozwolenie na użytkowanie zachodniego odcinka II linii metra

31 marca br. Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzje o dopuszczeniu do użytkowania stacji zachodniego odcinka II linii metra. Pozwolenie dotyczy...

Ghelamco wybuduje The Warsaw Wola Tower

195 metrów wysokości będzie miał wieżowiec The Wola Tower. Biurowiec z czterogwiazdkowym hotelem wybuduje belgijski deweloper Ghelamco.

Samica słonia leśnego zostaje na Płockiej

W trakcie głębienia korpusu stacji metra Płocka natrafiono na kilka dużych kości – szczątków samicy słonia leśnego. Kopię znaleziska będzie można oglądać w...

Courtyard by Marriott Warsaw Airport pomaga medykom

Należący do Polskiego Holdingu Hotelowego, Courtyard by Marriott wspomaga kadrę medyczną Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie, będąc bazą noclegową dla...

Projekty budynku przy ul. Bednarskiej 2/4

Zakończył się konkurs architektoniczny na projekt budynku naukowo-dydaktycznego przy ul. Bednarskiej 2/4, z którego korzystać będą wydziały Dziennikarstwa, Informacji i...

Kolejne ograniczenia w związku z kornawirusem

Od jutra rząd w związku z koronawirusem wprowadza kolejne ograniczenia. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku...

Polecane

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...

Rondo Daszyńskiego w cieniu wieżowców

Rondo Daszyńskiego to chyba jeden z największych placów budowy w Europie. W czterech narożnikach tego ronda powstają lub są planowane biurowce o łącznej powierzchni 300...

Krwawe zaćmienie Superksiężyca w Warszawie

W nocy z 27 na 28 września doświadczyliśmy pełnego zaćmienia "Superksiężyca", następna taka okazja przydarzy się dopiero w 2033 roku. Zaćmienie rozpoczęło się o...