Czy polska motoryzacja może liczyć na przełom i doczekamy się w końcu samochodu wyprodukowanego w kraju? Firma Varsovia Motor Company sp. z o.o. ujawniła pojazd koncepcyjny o nazwie Varsovia. Zaprojektowany przez podwarszawskie studio projektowe Kadler, prezentuje nowy
poziom design’u i luksusu, niespotykany w żadnym oferowanym obecnie pojeździe na rynku.
Nazwa auta wywodzi się bezpośrednio od miejsca narodzin konceptu – stolicy Polski Warszawy, jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się stolic na świecie. Prezentowany koncept jest zapowiedzią produkcyjnej wersji pojazdu o ściśle limitowanej ilości egzemplarzy.
DESIGN
Twórcy Varsovii, jako podstawę luksusu i piękna, rozumieją przede wszystkim minimalizm oraz harmonię. Cechy te stały się priorytetem podczas projektowania auta – całościowa proporcja i bryła przybrała prostą, klasyczną formę, pozbawioną wszelkich zbędnych elementów. Podobnie wnętrze, opisane przez kilka dominujących linii wzbogaconych funkcjonalnym detalem, cechuje się szlachetną prostotą i elegancją. Ważnym aspektem, mającym wpływ na kształt Varsovii, było jej pochodzenie. Głównym symbolem auta została piękna Sawa, legendarna syrena widniejąca w herbie stolicy Polski – znalazła ona swoje odbicie w statuetce na masce pojazdu, a łuski z jej ogona widoczne są w postaci charakterystycznych przetłoczeń zarówno na zewnątrz, jak i wewątrz pojazdu.
NOWY POZIOM LUKSUSU
Głównym celem przyświecającym pomysłodawcom i projektantom było stworzenie samochodu
ekskluzywnego, którego funkcjonalność i wyposażenie wykraczają wyraźnie poza ofertę innych
producentów. Varsovia rozszerza definicję pojazdu luksusowego, będąc nie tylko wyśmienicie
wykonanym i wyposażonym środkiem lokomocji, ale również wygodnym miejscem pracy, rozrywki i
wypoczynku.