Podczas sesji Rady Dzielnicy Praga-Północ przedstawiono koncepcję przebudowy ulicy Okrzei. Droga zostanie zwężona, ruch będzie uspokojony, więcej miejsca zyskają piesi i rowerzyści – opisują projektanci. To pierwszy etap realizacji Praskiego Traktu Książęcego obejmujący fragment od Wybrzeża Szczecińskiego do ulicy Targowej.
Koncepcję przebudowy ulicy Okrzei przygotował Zespół Roboczy Urzędu Dzielnicy Praga-Północ po konsultacjach z miejskimi urzędnikami. Projekt architektoniczno-urbanistyczno-funkcjonalny zakłada całkowitą przebudowę ulicy Okrzei, którą w przyszłosci, po ukończeniu budowy ścieżki pieszo-rowerowej przez Wisłę, będzie można dostać się na Pragę-Północ.
Tuż po zejściu z mostu przez rzekę naszym oczom ukaże się otoczony zielenią szeroki deptak z powitalnym pylonem i napisem “Witaj na Pradze-Północ”. Obok pieszych swoje miejsce będą mieć też rowerzyści oraz kierowcy, którzy jednopasmową ulicą Okrzei pojadą w stronę ulicy Targowej. Nie zabraknie także małej architektury, ławek dla mieszkańców, przystanki autobusowe zostaną wkomponowane między drzewami. Wzdłuż ulicy powstaną także ogródki gastronomiczne oraz toaleta publiczna – opisują w projekcie architekci.
Zmiany w układzie drogowym
Uspokojenie ruchu oraz poporawa bezpieczeństwa pieszych wiążą się ze zmianami komunikacyjnymi. Według wstępnego projektu ulica Panieńska zostanie zaślepiona, z kolei na wysokości ilicy Wrzesińskiej powstanie “przebitka” między ulicami Kłopotowskiego i Okrzei. Pracownicy Biura Architektury i Planowania Przestrzennego wnioskowali także o utworzenie przestrzeni dla mieszkańców na wysokości Urzędu Skarbowego i Urzędu Marszałkowskiego. Koncepcja ta znalazła odzwierciedlenie w projekcie zaprezentowanym podczas sesji Rady Dzielnicy. Widzimy nowe nasadzenia, ogródki gastronomiczne oraz małą architekturę.
Radni pozytywnie zaopiniowali projekt
Podczas sesji Rady Dzielnicy, 18 maja 2022 roku, koncepcja została zaprezentowana mieszkańcom Pragi-Północ oraz radnym, którzy wyrazili pozytywne stanowisko, wnosząc jednocześnie do Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy, by stała się ona elementem wyjściowym dla Zarządu Dróg Miejskich oraz Biura Architektury i Planowania Przestrzennego przy realizacji zapowiedzianej na najbliższe lata inwestycji rewitalizacji ulicy Okrzei, z deklarowanym budżetem zadania w wysokości 18.000.000,00 zł – czytamy w stanowisku radnych.
Ważnym aspektem przed rozpoczęciem realizacji projektu jest dokończenie Trasy Świętokrzyskiej, a tym samym połączenie ulicy Sokolej z ulicą Kijowską, co usprawni ruch kołowy na terenie dzielnicy – podkreślali autorzy koncepcji podczas środowej sesji Rady Dzielnicy.