Z pewnością pozycjonowanie to w ostatnim okresie jeden z najważniejszych trendów reklamowych marki, produktu czy usługi. Pozwala na uzyskanie szerokiego grona odbiorców, przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym. Jednym z typów tego typu działań jest pozycjonowanie lokalne strony internetowej. Czym jest tego rodzaju proces? Jakie korzyści może dać? Podpowiadamy!
Pozycjonowanie polega na optymalizacji witryny pod kątem wytycznych wyszukiwarki Google, ale także dostosowanie jej systemów do potrzeb użytkowników (tzw. UX). Dzieli się na pozycjonowanie ogólnych fraz i pozycjonowanie lokalne strony internetowej.
Czym jest pozycjonowanie lokalne strony internetowej?
Pozycjonowanie lokalne to optymalizacja witryny tak, aby jej treści trafiły głównie do lokalnych lub regionalnych odbiorców, albo takich, którzy szukają sprecyzowanych fraz. Jaka jest różnica między pozycjonowaniem ogólnym? Przede wszystkim chodzi tu o dokładniejsze, bardziej ukierunkowane terytorialnie słowa kluczowe.
Przykładem może być poszukiwanie informacji o optymalizacji. Osoby, które chcą dowiedzieć się więcej o SEO mogą wpisać w Google frazę „pozycjonowanie – co to?”. Z kolei mieszkańcy stolicy, zainteresowani lokalnym wariantem SEO będą rozglądać się pod hasłem „pozycjonowanie Warszawa”.
Oczywiście, zmienia to raczej grupę docelową na lokalną, mniejszą i zamieszkującą określone terytorium (fraza „warsztat samochodowy Warszawa” adresowana jest do innych osób niż „warsztat samochodowy Toruń”). Takie doprecyzowanie ma jednak wiele zalet.
Lokalne pozycjonowanie? Warszawa daje Ci duże możliwości!
Przede wszystkim pozycjonowanie lokalne strony internetowej z Warszawy to świetny sposób na rozkręcenie firmy. Ogólnokrajowe frazy dają ogromne wyniki w wyszukiwarkach, ale jednocześnie są bardzo konkurencyjne. Z tego względu trudniej się przez nie przebić. Frazy lokalne są rzadziej wyszukiwane, natomiast mniej przedsiębiorstw się na nie optymalizuje.
Z tego względu pozycjonowanie lokalne daje efekty dużo szybciej i pozwala wypromować określoną markę, usługę lub produkt jeżeli ten nie jest jeszcze popularny na rynku. Zaczynając od fraz lokalnych możesz osiągnąć sukces, budując swoją pozycję w Warszawie, a później stawiając na ekspansję na inne miasta.
Pozycjonowanie Warszawa – co warto jeszcze o tym wiedzieć?
Dla kogo przeznaczone jest lokalne pozycjonowanie? Warszawa to szeroki i bardzo bogaty rynek, stąd z fraz adresowanych do jej mieszkańców mogą korzystać różne grupy twórców internetowych czy przedsiębiorców.
Przede wszystkim to typ pozycjonowania adresowany do małych, rozpoczynających biznes firm z Warszawy, które mogą przeznaczyć na SEO mniejsze nakłady finansowe (pozycjonowanie na frazy lokalne jest tańsze ze względu na mniejszą konkurencję). Świetnie sprawdzi się również dla przedsiębiorstw, które planują uruchomić zakres usług dla klientów ze stolicy. Poza tym pozycjonowanie lokalne strony internetowej to także świetne rozwiązanie dla e-commerce, umożliwiające poszerzenie grupy docelowe i jej sprecyzowanie.
Jak widzisz, warto zainwestować w lokalne pozycjonowanie, aby uzyskać satysfakcjonujące wyniki. To rozwiązanie zarówno dla niewielkich, rozpoczynających działalność podmiotów, jak i firm, które szukają np. nowych klientów. Z pewnością pomoże rozwinąć Twój biznes w Warszawie lub dla osób z Warszawy.
Zdjęcie – źródło: https://www.pexels.com/Pixabay
Artykuł sponsorowany