W stolicy Polski mieszka około 1,8 mln osób. Dotarcie do nich wszystkich z ofertą za pomocą tradycyjnych form reklamy jest co najmniej trudne i bardzo kosztowne. Skutecznym sposobem na to może być pozycjonowanie. Jak prowadzić takie działania w przypadku firm z Warszawy i dlaczego warto?
Pozycjonowanie – na czym to polega?
W Polsce prawie wszyscy internauci korzystają z wyszukiwarki Google. Ma ona ponad 95% udziału w rynku. To powoduje, że jest ważnym źródłem pozyskiwania ruchu. Firmy inwestują w pozycjonowanie, aby docierać do zainteresowanych ze swoją ofertą. W Warszawie panuje ogromna konkurencja, a dzięki Google przedsiębiorcy, prowadzący lokalny biznes, mogą znaleźć odbiorców ich produktów lub usług.
Na czym polega pozycjonowanie? Chodzi o osiągnięcie wysokich pozycji w Google na frazy, które najlepiej opisują dany biznes. To działania długofalowe, które wymagają czasu, a ich efekt narasta z miesiąca na miesiąc.
Im wyższa pozycja, tym większy można osiągnąć ruch. Według Backlinko, średnio 27,6% użytkowników, wyszukujących dane zapytanie, klika wynik, który znajduje się na pierwszej pozycji. Drugie miejsce może liczyć na 15,8% przekierowań, a trzecie – 11%. Z tego względu tak ważne jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji. Oczywiście, klikalność zależy od rodzaju zapytania. Jeśli jest ono brandowe, tzn. internauta szuka danej marki, wynik dla pierwszej pozycji wynosi już 60,4%.
Jak osiągnąć wysokie miejsca w wynikach Google? Informacje o części kroków, które należy podjąć aby zwiększyć widoczność w wyszukiwarce dla lokalnej firmy, znajdują się tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-warszawa.
Pozycja, jaką witryna zajmuje na dane zapytanie w Google, zależy od wielu czynników. Należą do nich m.in. optymalizacja techniczna, optymalizacja treści i jej rozwijanie, pozyskiwanie linków wewnętrznych. Lokalna firma z Warszawy może zdobywać ruch nie tylko ze standardowych wyników Google, ale także z Google Maps i trzypaku, który wyświetla się na lokalne zapytania w standardowych rezultatach. Przyjrzyjmy się im bliżej.
Pozycjonowanie Profilu Firmy w Google
Aby pozyskiwać ruch z trzypaku, trzeba najpierw założyć Profil Firmy w Google. Wystarczy wejść na stronę narzędzia „Profil Firmy w Google” i stworzyć całkowicie darmowy profil. To dopiero pierwszy krok. W Warszawie panuje duża konkurencja prawie w każdej branży. Wizytówka będzie prawdopodobnie jedną z dziesiątek podobnych, a pamiętaj, że tylko wysoka pozycja przyniesie duży ruch. Co zrobić, aby ją osiągnąć? Wpływa na to wiele czynników.
Istotna jest nazwa firmy. Nie jest to miejsce na umieszczenie słów kluczowych, chyba że zrobisz to naturalnie, np. salon fryzjerski MaxFryz. Koniecznie trzeba uzupełnić opis działalności. Masz na to 750 zzs, ale najważniejsze słowa kluczowe umieść na początku treści. Uzupełnij dane w profilu, które dotyczą działalności i aktualizuj je na bieżąco. Dodawaj zdjęcia, wpisy, informuj o promocjach. To ważne! Warto zachęcać klientów do umieszczenia opinii. Najlepiej, jeśli są długie, zawierają słowa kluczowe i pojawiają się regularnie. Na swojej stronie umieść mapę Google, która pokazuje trasę dotarcia do firmy, np. w zakładce Kontakt albo O nas.
Duże znaczenie ma także wybór odpowiedniej kategorii działalności. Sugeruj się firmami, które zajmują wysokie pozycje na interesujące Cię zapytanie. Nazwę tej kategorii widać w wynikach Google Maps.
Kolejnym ważnym elementem jest pozyskiwanie wizytówek NAP (skrót pochodzi od Name Adress Phone). Chodzi tutaj o wpisy, które zawierają nazwę, adres i numer telefonu, a często również adres strony. Przypominają wpisy w katalogach.
Pozycjonowanie strony w Google
W przypadku tych działań znaczenie mają zupełnie inne czynniki. Najpierw powinieneś przeprowadzić optymalizację techniczną witryny. Obejmuje ona m.in.
- usunięcie błędów związanych z indeksowaniem strony w Google,
- wdrożenie mapy strony,
- instalację certyfikatu SSL,
- wdrożenie przyjaznych adresów URL,
- przyspieszenie działania witryny.
Kolejnym krokiem jest optymalizacja treści. Skorzystaj z narzędzi do analizy słów kluczowych i wybierz odpowiednie frazy. Powinny się one znaleźć m.in. w tytule SEO strony, tytule danego artykułu/nazwie podstrony, nagłówkach i pozostałej treści. Zoptymalizować trzeba też zdjęcia. Nazwa powinna zawierać najważniejsze słowo kluczowe. Należy je umieścić także w tagu alt, czyli opisie zawartości fotografii. Oczywiście, w optymalizacji nie może zabraknąć nazwy miasta, w tym przypadku Warszawy. Warto też przygotować specjalne podstrony dla poszczególnych dzielnic stolicy, szczególnie jeśli firma ma tam swoje oddziały.
Ważnym czynnikiem, który wpływa na pozycję, jest wewnętrzne linkowanie. Należy opracować przemyślaną strukturę kategorii i używać nazw, które są frazami często wyszukiwanymi przez użytkowników Google. Rozważ także założenie bloga i linkowanie z niego do stron z opisami usług, kategorii czy produktów.
Bardzo istotnym elementem w pozycjonowaniu są także linki zewnętrzne prowadzące do strony, tzn. umieszczone w innych serwisach. Warto skupić się na ich jakości oraz pozyskiwać regularnie z witryn powiązanych tematycznie, istniejących od dawna i regularnie aktualizowanych. Najczęstsze sposoby zdobywania odnośników to artykuły sponsorowane, fora, katalogi, komentarze pod publikacjami. Im bardziej kreatywny link building, tym lepsze może przynieść efekty.
Pozycjonowanie w Google wymaga czasu, ale dzięki tym działaniom firma z Warszawy lub innego miasta może osiągnąć duży, solidnie konwertujący ruch. Nie jest to marketing wyłącznie dla wybranych branż. Internauci szukają w Google prawie wszystkiego, a wielu zaczyna poszukiwania produktów i usług właśnie od tej strony. Z tego względu wysokie pozycje w wynikach mogą być dla biznesu bezcenne.
Artykuł sponsorowany