REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Pozycjonowanie dla firm z Warszawy. Dlaczego warto?

Strona główna Wiadomości Pozycjonowanie dla firm z Warszawy. Dlaczego warto?

W stolicy Polski mieszka około 1,8 mln osób. Dotarcie do nich wszystkich z ofertą za pomocą tradycyjnych form reklamy jest co najmniej trudne i bardzo kosztowne. Skutecznym sposobem na to może być pozycjonowanie. Jak prowadzić takie działania w przypadku firm z Warszawy i dlaczego warto?

Pozycjonowanie – na czym to polega?

W Polsce prawie wszyscy internauci korzystają z wyszukiwarki Google. Ma ona ponad 95% udziału w rynku. To powoduje, że jest ważnym źródłem pozyskiwania ruchu. Firmy inwestują w pozycjonowanie, aby docierać do zainteresowanych ze swoją ofertą. W Warszawie panuje ogromna konkurencja, a dzięki Google przedsiębiorcy, prowadzący lokalny biznes, mogą znaleźć odbiorców ich produktów lub usług.

Na czym polega pozycjonowanie? Chodzi o osiągnięcie wysokich pozycji w Google na frazy, które najlepiej opisują dany biznes. To działania długofalowe, które wymagają czasu, a ich efekt narasta z miesiąca na miesiąc.

Im wyższa pozycja, tym większy można osiągnąć ruch. Według Backlinko, średnio 27,6% użytkowników, wyszukujących dane zapytanie, klika wynik, który znajduje się na pierwszej pozycji. Drugie miejsce może liczyć na 15,8% przekierowań, a trzecie – 11%. Z tego względu tak ważne jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji. Oczywiście, klikalność zależy od rodzaju zapytania. Jeśli jest ono brandowe, tzn. internauta szuka danej marki, wynik dla pierwszej pozycji wynosi już 60,4%.

Jak osiągnąć wysokie miejsca w wynikach Google? Informacje o części kroków, które należy podjąć aby zwiększyć widoczność w wyszukiwarce dla lokalnej firmy, znajdują się tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-warszawa.

Pozycja, jaką witryna zajmuje na dane zapytanie w Google, zależy od wielu czynników. Należą do nich m.in. optymalizacja techniczna, optymalizacja treści i jej rozwijanie, pozyskiwanie linków wewnętrznych. Lokalna firma z Warszawy może zdobywać ruch nie tylko ze standardowych wyników Google, ale także z Google Maps i trzypaku, który wyświetla się na lokalne zapytania w standardowych rezultatach. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Pozycjonowanie Profilu Firmy w Google

Aby pozyskiwać ruch z trzypaku, trzeba najpierw założyć Profil Firmy w Google. Wystarczy wejść na stronę narzędzia „Profil Firmy w Google” i stworzyć całkowicie darmowy profil. To dopiero pierwszy krok. W Warszawie panuje duża konkurencja prawie w każdej branży. Wizytówka będzie prawdopodobnie jedną z dziesiątek podobnych, a pamiętaj, że tylko wysoka pozycja przyniesie duży ruch. Co zrobić, aby ją osiągnąć? Wpływa na to wiele czynników.

Istotna jest nazwa firmy. Nie jest to miejsce na umieszczenie słów kluczowych, chyba że zrobisz to naturalnie, np. salon fryzjerski MaxFryz. Koniecznie trzeba uzupełnić opis działalności. Masz na to 750 zzs, ale najważniejsze słowa kluczowe umieść na początku treści. Uzupełnij dane w profilu, które dotyczą działalności i aktualizuj je na bieżąco. Dodawaj zdjęcia, wpisy, informuj o promocjach. To ważne! Warto zachęcać klientów do umieszczenia opinii. Najlepiej, jeśli są długie, zawierają słowa kluczowe i pojawiają się regularnie. Na swojej stronie umieść mapę Google, która pokazuje trasę dotarcia do firmy, np. w zakładce Kontakt albo O nas.

Duże znaczenie ma także wybór odpowiedniej kategorii działalności. Sugeruj się firmami, które zajmują wysokie pozycje na interesujące Cię zapytanie. Nazwę tej kategorii widać w wynikach Google Maps.

Kolejnym ważnym elementem jest pozyskiwanie wizytówek NAP (skrót pochodzi od Name Adress Phone). Chodzi tutaj o wpisy, które zawierają nazwę, adres i numer telefonu, a często również adres strony. Przypominają wpisy w katalogach.

Pozycjonowanie strony w Google

W przypadku tych działań znaczenie mają zupełnie inne czynniki. Najpierw powinieneś przeprowadzić optymalizację techniczną witryny. Obejmuje ona m.in.

  • usunięcie błędów związanych z indeksowaniem strony w Google,
  • wdrożenie mapy strony,
  • instalację certyfikatu SSL,
  • wdrożenie przyjaznych adresów URL,
  • przyspieszenie działania witryny.

Kolejnym krokiem jest optymalizacja treści. Skorzystaj z narzędzi do analizy słów kluczowych i wybierz odpowiednie frazy. Powinny się one znaleźć m.in. w tytule SEO strony, tytule danego artykułu/nazwie podstrony, nagłówkach i pozostałej treści. Zoptymalizować trzeba też zdjęcia. Nazwa powinna zawierać najważniejsze słowo kluczowe. Należy je umieścić także w tagu alt, czyli opisie zawartości fotografii. Oczywiście, w optymalizacji nie może zabraknąć nazwy miasta, w tym przypadku Warszawy. Warto też przygotować specjalne podstrony dla poszczególnych dzielnic stolicy, szczególnie jeśli firma ma tam swoje oddziały.

Ważnym czynnikiem, który wpływa na pozycję, jest wewnętrzne linkowanie. Należy opracować przemyślaną strukturę kategorii i używać nazw, które są frazami często wyszukiwanymi przez użytkowników Google. Rozważ także założenie bloga i linkowanie z niego do stron z opisami usług, kategorii czy produktów.

Bardzo istotnym elementem w pozycjonowaniu są także linki zewnętrzne prowadzące do strony, tzn. umieszczone w innych serwisach. Warto skupić się na ich jakości oraz pozyskiwać regularnie z witryn powiązanych tematycznie, istniejących od dawna i regularnie aktualizowanych. Najczęstsze sposoby zdobywania odnośników to artykuły sponsorowane, fora, katalogi, komentarze pod publikacjami. Im bardziej kreatywny link building, tym lepsze może przynieść efekty.

Pozycjonowanie w Google wymaga czasu, ale dzięki tym działaniom firma z Warszawy lub innego miasta może osiągnąć duży, solidnie konwertujący ruch. Nie jest to marketing wyłącznie dla wybranych branż. Internauci szukają w Google prawie wszystkiego, a wielu zaczyna poszukiwania produktów i usług właśnie od tej strony. Z tego względu wysokie pozycje w wynikach mogą być dla biznesu bezcenne.

Artykuł sponsorowany

Wiadomości

HALA MIROWSKA Z PRZEDWOJENNĄ FASADĄ? JEST PROJEKT JEJ NA ODTWORZENIE

Od kilku lat powraca pomysł odtworzenia oryginalnej fasady Hali Mirowskiej, do której w latach 60 XX wieku od strony al. Jana...

CHODNIKI DLA PIESZYCH. ZMIANY W PARKOWANIU NA MOKOTOWSKIEJ

Na ul. Mokotowskiej piesi mają już chodniki tylko dla siebie. ZDM przeorganizował parkowanie po zachodniej stronie ulicy i teraz kierowcy będą...

Grupo Lar Polska i Hanner przygotowują nową inwestycję w ramach partnerstwa joint venture

Grupo Lar Polska i litewski deweloper Hanner ogłosili podpisanie umowy zakupu działki na warszawskim Targówku. Grupo Lar Polska...

Majówka z ABBĄ w Parku Fontann

Po ubiegłorocznym sezonie z bohaterami filmów Disneya, fontanny zatańczą w rytm przebojów legendarnej grupy ABBA. Na weekend majowy zaplanowano inaugurację pokazów...

Plac Pięciu Rogów i milionów odwiedzających

Warszawianki i warszawiacy polubili Plac Pięciu Rogów – wynika z badań, przeprowadzonych przez stołeczny Zarząd Dróg Miejskich. Tylko w jeden z...

REWOLUCJA W PARKOWANIU. NIEBIESKA TABLICA WSKAŻE PARKING

Nie wiesz, gdzie znajduje się najbliższy parking? A kiedy go znajdziesz obawiasz się, że wszystkie miejsca są już zajęte? Jeszcze w tym...

Polecane

Popularna marka wkracza do Centrum Praskiego Koneser. Green Caffè Nero wzbogaca ofertę gastronomiczną kompleksu

25 kwietnia 2024 roku w Centrum Praskim Koneser – największym, zrewitalizowanym kompleksie mixed-use w Warszawie – otworzy się popularna i ceniona przez...

Kultowa seria „Retro Warszawa” powraca do księgarń.

Już w maju ponownie pojawi się jedna z Waszych ulubionych serii WARSZAWA FOTO RETRO, która fotografiami opowiada o codzienności stolicy kolejnych...

Druga edycja Westfield Good Festival – baw się na koncertach, projektuj meble, odkryj proekologiczne postawy!

Już w czwartek, 18 kwietnia w Westfield Arkadia i Westfield Mokotów rozpocznie się II edycja festiwalu Westfield Good Festival. Na uczestników wydarzenia...

ZEROMAT – WYJĄTKOWA ATRAKCJA W CENTRUM WARSZAWY! POŻEGNAJ PEPSI MAX I OTRZYMAJ DWIE PUSZKI PEPSI ZERO CUKRU

Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa...

Konwiktorska Residence – najlepszy adres w sercu Warszawy

Przy Konwiktorskiej 4, zaledwie kilkadziesiąt metrów od Starego Miasta, powstaje kameralny apartamentowiec Konwiktorska Residence. W budynku znajdzie się tylko 78 luksusowych apartamentów....

18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski już w najbliższą niedzielę!

Już w najbliższą niedzielę, 24 marca, w stolicy wystartuje 18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz New Balance Bieg Na Piątkę. Na starcie...