Od dziś do 2 lutego będzie można oglądać wystawę czasową pokazującą proces tworzenia muzeum.
Wystawa stanowi fotograficzne „making off” jednego z największych przedsięwzięć muzealnych w ostatnich latach w Polsce – od pierwszych działań podjętych przez Stowarzyszenie Żydowski Instytut Historyczny w 1993 r. aż po ostatnie etapy powstawania Muzeum Historii Żydów Polskich.
Muzeum nie powstałoby, gdyby nie zaangażowanie setek ludzi. Jego otwarcie jest wspólnym świętem nas wszystkich. Przed wielkim startem spotkajmy się na chwilę wspomnień i refleksji, spójrzmy z dumą w przeszłość i nabierzmy sił, by dalej iść do przodu – zachęca do odwiedzenia wystawy „Jak zrobić Muzeum?” Dariusz Stola, Dyrektor Muzeum Historii Żydów Polskich.
Swój znaczący udział w proces tworzenia muzeum mieli przedstawiciele branży marketingowej, którzy przygotowali niezwykłą zawartość audiowizualną wystawy głównej „1000 lat wspólnej historii”:
• Clos Brothers S.A. – projekt i realizacja zawartości audiowizualnej stanowisk interaktywnych i pasywnych,
• FDR Sp. z o.o. – projekt i realizacja zawartości audiowizualnej stanowisk pasywnych,
• Newborn Sp. z o.o. – projekt i realizacja mappingu i projekcji w przestrzeni Ulica,
• Sonica Studio – udźwiękowienie.
Przed twórcami postawiono ambitne cele – zobrazowania w nowoczesny i jak najbardziej atrakcyjny dla zwiedzających sposób historii, kultury, religii i obyczajów polskiej społeczności żydowskiej na przestrzeni wieków.
30 miesięcy wytężonej pracy 15-osobowego zespołu, co tydzień 5 nowych koncepcji i scenariuszy multimedialnych aplikacji, opracowanie ponad 5000 materiałów zdjęciowych i wreszcie efekt finalny – 75 aplikacji i 30 animacji pasywnych dostępnych w 9 galeriach tematycznych poświęconych różnym okresom historycznym – tak mogę podsumować pracę Clos Brothers dla Muzeum Historii Żydów Polskich – mówi Rafał Mikulski, założyciel i członek zarządu Clos Brothers, który stał na czele zespołu realizującego projekt.
W zakresie nowoczesnych narzędzi wykorzystywanych w muzealnictwie, Clos Brothers jest jedną z najbardziej doświadczonych agencji na rynku. Ma na swoim koncie m.in. realizacje dla Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku czy Muzeum Powstań Śląskich w Świętochłowicach.
W ostatnich latach pracowaliśmy nad kilkoma projektami muzealnymi równocześnie. Dziś dysponujemy odrębnym zespołem specjalistów świetnie wyszkolonych do pracy przy tego typu zleceniach – wyjaśnia Mikulski.
Eksperci agencji zapraszani są przez instytucje kultury jako szkoleniowcy. W czwartek, 23 października przedstawiciele Clos Brothers poprowadzili wykład na temat roli multimediów we współczesnym muzealnictwie na konferencji organizowanej przez stołeczne Muzeum Niepodległości dotyczącej projektu rewitalizacji obiektów Muzeum X Pawilonu Cytadeli Warszawskiej. 5 listopada odbędzie się kolejne spotkanie dla grona muzealników, tym razem z okazji 15-lecia Stowarzyszenia Muzealników Polskich Oddział Mazowiecki, na którym agencja pokaże multimedialną prezentację pt. „Współczesne możliwości aranżacji ekspozycji muzealnych”.
Wszystkie nasze artykuły znajdziesz na Twitterze.
Jesteśmy też na Facebooku. Dołącz do nas, dyskutuj i dziel się opiniami