Najpóźniej do końca 2019 powstanie most Południowy. Wszystko wskazuje, że wyglądem będzie bardzo podobny do tego, który warszawiacy nazywają mostem Północnym.
Wstępną koncepcję przeprawy przygotowało DHV Projekt Hydrobudowa. Z uwagi na koszty budowy most ma być prostą i skromną przeprawą, która nie tylko połączy Wilanów z Wawrem, lecz także będzie częścią obwodnicy miasta. Docelowo ma to być płaska konstrukcja pozbawiona lin i pylonów. Wizualizacja przedstawia szare płyty, które zostaną uzupełnione ciemnoczerwonymi barierkami, a suma liczby pasów wyniesie sześć – po trzy na kierunek jazdy. Nie jest to jednak ostateczna wersja mostu, gdyż w wakacje dopiero przeprowadzono odwierty mające na celu zbadanie miejsca, w którym obiekt ma zostać wybudowany. Koncepcję na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przygotowała firma DHV Hydroprojekt – podwykonawca przedsiębiorstwa Arcadis. Wraz z dojazdami nad terenami zalewowymi będzie liczyć około 1,5 km.
Na Ursynowie obwodnica będzie biegła w ponad dwukilometrowym tunelu pod linią metra. Od ul. Przyczółkowej do mostku nad rzeką Wilanówką poprowadzona zostanie na nasypie. Drugi tunel pojawi się w Wawrze i przetnie tory kolejowe oraz ulicę Patriotów. Wawer i Wilanów połączy wspomniany most. Wzdłuż całej trasy przewidziana jest ścieżka rowerowa.
Zgodnie z prognozami budowa rozpocznie się najpóźniej w 2016 roku.