Tramwaje Warszawskie wybrały najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie trasy tramwajowej do Wilanowa. Dzięki temu za dwa lata na trasie do Miasteczka Wilanów będą mogły rozpocząć się pierwsze roboty budowlane.
Firma która złożyła najkorzystniejszą ofertę to krakowskie przedsiębiorstwo PROGREG Sp. z o.o. Wykonawca przygotuje kompletną dokumentację, a także będzie musiał zdobyć wszystkie zgody i pozwolenia, potrzebne do przeprowadzenia inwestycji. Jednym z najważniejszych dokumentów do pozyskania będzie pozwolenie na budowę.
Nowa trasa będzie miała swój początek przy stacji metra Pole Mokotowskie, dalej tramwaje pojadą ulicą Rakowiecką do Puławskiej. Liczącą aż 20 metrów różnicę poziomów w kierunku Dolnego Mokotowa tramwaj pokona ulicą Goworka i Spacerową. Następnie trasa będzie przebiegać prosto ulicami Belwederską i Sobieskiego w kierunku Miasteczka Wilanów. Trasa będzie miała dwie odnogi – pierwsza wzdłuż ulicy Gagarina aż do ulicy Czerniakowskiej. Druga odnoga będzie zbudowana wzdłuż ulicy Świętego Bonifacego aż do pętli autobusowej Stegny. Główna trasa do Miasteczka Wilanów będzie zbudowana w ciągu Alei Rzeczpospolitej, a końcowy terminal trasy znajdzie się w pobliżu skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z ul. Branickiego.
Czas przejazdu
Czas przejazdu trasą tramwajową o długości 12 km z Wilanowa do stacji metra Centrum wyniesie około 25 minut. Przejazd do stacji metra Pole Mokotowskie – około 18 minut.
Terminy
Wykonawca dokumentacji projektowej wyłoniony w przetargu będzie miał około 15 miesięcy na opracowanie kompletnych projektów budowlanych. Realizację umowy na roboty budowlane zaplanowano na lata 2021- 2023. Budowa trasy tramwajowej jest dofinansowana z środków unijnych na lata 2014 – 2020. Wartość wybranej oferty wynosi brutto 9 mln 250 tysięcy zł.