Kodeks dobrych praktyk dla klubokawiarni

W Warszawie po raz pierwszy powstał kodeks dobrych praktyk, który dotyczy zasad współgrania miasta i klubokawiarni. W procesie tworzenia kodeksu uczestniczyli mieszkańcy i osoby prowadzące klubokawiarnie.

„Dżentelmeńska umowa”, jak mówi o kodeksie prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, dzieli się na siedem części. Jest to spis zasad, których klubokawiarnie zobowiązują się przestrzegać. Dotyczą one: dbania o przestrzeń publiczną (utrzymywanie porządku), gości lokali, bezpieczeństwa, sprzedaży alkoholu, hałasu, rozwiązywania konfliktów oraz procesu udostępniania przestrzeni publicznej klubom dzięki informowaniu o przetargach i konkursach z odpowiednim wyprzedzeniem.

Pod pojęciem klubokawiarni miasto rozumie wszelkie lokale, takie jak bary, puby, piwiarnie, restauracje czy ogródki sezonowe.

Do kodeksu załączony jest również komunikat od klubokawiarni do swoich gości z prośbą o szanowanie okolicznych mieszkańców. Należy przez to należy rozumieć m.in. prośbę o nieśpiewanie stu lat jubilatom („bo nie wszyscy muszą obchodzić dziś urodziny”) czy o niewnoszenie własnego alkoholu na teren lokalu.

Prace nad kodeksem dobrych praktyk zaczęły się we wrześniu 2012 roku.

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wiadomości

Polecane

Wszyscy wykładowcy ogłoszeni na Fotoforma Wedding & Family!

0
To będzie niesamowite wydarzenie, które zgromadzi topowych fotografów i filmowców z Polski i zagranicy! Wszyscy prelegenci już ogłoszeni, ale to nie koniec! Już niedługo ogłosimy warsztaty...
×