SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Grójecką czeka rewolujca. Będzie mniej aut!

Strona główna Infrastruktura Grójecką czeka rewolujca. Będzie mniej aut!

Duże zmiany czekają ulicę Grójecką w najbliższych latach. Dzięki planowanej przebudowie ma się ona stać bezpieczniejsza i bardziej przyjazna dla mieszkańców.

Ul. Grójecka przez lata pełniła rolę wylotówki z Warszawy w kierunku Krakowa i Katowic. Stopniowa przebudowa układu drogowego stolicy, w tym budowa obwodnicy ekspresowej i nowych dróg ekspresowych, a także rozbudowa ciągu Al. Jerozolimskich, sprawiła że ruch tranzytowy przeniósł się na nowe drogi. W ciągu ostatnich 5 lat natężenie ruchu samochodowego na odcinku od pl. Zawiszy do ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. spadło niemal o połowę. Z ulicy przelotowej Grójecka stała się ulicą lokalną, pozostając przy tym główną osią Starej Ochoty. Dzięki planowanej przebudowie wzrośnie bezpieczeństwo jej użytkowników, a ulica stanie się bardziej przyjazna dla wszystkich użytkowników. Zmiany mają podnieść jakość przestrzeni publicznej i przyspieszyć przemianę Grójeckiej w główną aleję Ochoty.

Podział przestrzeni na nowo

Planowana przebudowa będzie obejmowała zmianę podziału przestrzeni ulicy na odcinku od pl. Zawiszy do ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., po stronie północno-zachodniej (w kierunku od centrum). Chodniki zostaną wyremontowane i poszerzone, z uwzględnieniem udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami. W ramach projektu zinwentaryzowane zostaną lokale usługowe wzdłuż ulicy, aby określić potencjał rozwoju usług i wskazać miejsca, gdzie należy przewidzieć przestrzeń na ogródki gastronomiczne.

Mniejszy ruch – czas na zmiany

Przekrój jezdni zostanie zracjonalizowany – ze względu na znacznie mniejsze natężenie ruchu nie ma potrzeby utrzymywania aż trzech pasów ruchu w kierunku od centrum. Po przebudowie jezdnia będzie miała dwa pasy, co w zupełności wystarczy, aby obsłużyć istniejący ruch. Dzięki odzyskaniu części przestrzeni, uda się wyznaczyć miejsca postojowe oraz poszerzyć przystanki tramwajowe do min. 3,5 metra. Planowana jest też przebudowa sygnalizacji świetlnych przy ul. Dalekiej i Niemcewicza, z uwzględnieniem priorytetu dla tramwajów w całym zakresie opracowania. Wymienione zostanie również oświetlenie uliczne.

Korytarz rowerowy

Na całym odcinku ma powstać droga dla rowerów, oddzielona od jezdni i chodnika. Połączy się ona z już istniejącymi trasami na dalszym odcinku Grójeckiej, ul. Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. oraz w Al. Jerozolimskich. W ten sposób powstanie spójny kilkukilometrowy korytarz, dzięki któremu mieszkańcy Ochoty i Włoch będą mogli dotrzeć rowerem do centrum.

W przetargu na projekt przebudowy oferty złożyły cztery firmy. Teraz będą one analizowane. Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy, wybrany projektant będzie miał ok. 11 miesięcy na przygotowanie dokumentacji. Wstępny projekt zmian będzie podlegał konsultacjom społecznym. Po rozpatrzeniu uwag i opracowaniu kompletnej dokumentacji, planowany jest przetarg na wykonawcę przebudowy. Realizacja inwestycji nastąpi w 2020 r.

Przebudowa ulicy będzie dopełnieniem innych planowanych inwestycji – przebudowy pl. Narutowicza przygotowywanej przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, przebudowy skrzyżowania z ul. Wawelską oraz sygnalizacji na wysokości ul. Częstochowskiej planowanej przez ZDM oraz przebudowy skrzyżowania z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., za którą będą odpowiadać Tramwaje Warszawskie.

Foto: Materiały prasowe
Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

Wiadomości

Futurystyczny łącznik z metrem kompleksu The Warsaw Hub gotowy!

Już tylko kilkanaście dni zostało do otwarcia podziemnego pasażu pod kompleksem trzech wież The Warsaw Hub. To właśnie tam będzie można...

Na Grochowskiej powstała stacja referencyjna

Przy ul. Grochowskiej, na wysokości ul. Kickiego, pojawiła się referencyjna stacja monitoringu jakości powietrza. Urządzenie zlokalizowane przy ruchliwej ulicy będzie mierzyć stężenia...

II linia metra opóźniona przez covid19

Ograniczenia wprowadzone z powodu epidemii koronawirusa spowodowały spowolnienie lub wstrzymanie niektórych prac budowlanych linii M2. Taka sytuacja nie dotyczy tylko budowy...

Stalowa 39 z pozwoleniem na użytkowanie

Na Nowej Pradze w Warszawie zakończyła się budowa Stalowej 39, a mieszkańcy odbierają już klucze do...

ZALANDO, MISBHV I KPH UKAZUJĄ SYTUACJĘ SPOŁECZNOŚCI LGBTQIA+ W POLSCE

Zalando platforma modowa i lifestyle’owa, rusza z kampanią ukazującą problemy społeczności LGBTQIA+ wywołane rosnącą skalą homofobii w Polsce. Kampania “Historie...

Prace na ulicach i torach (6-9 sierpnia)

Od czwartku, 6 sierpnia, zamknięte będzie skrzyżowanie ulic Bronowskiej, Wodniaków i Masłowieckiej w Wawrze. W weekend 8-9 sierpnia będą trwały prace...

Polecane

Rozpoczyna się Lato Konesera. Kilkaset wydarzeń w centrum kulturalno-rozrywkowym stołecznej Pragi

Już w 1 lipca w Centrum Praskim Koneser rozpoczyna się wakacyjny cykl wydarzeń pod hasłem Lato Konesera. Od początku lipca do...

Teatr Polonia i Och-Teatr zagrają w lato plenerowe spektakle w Centrum Praskim Koneser

Centrum kulturalno-rozrywkowe na warszawskiej Pradze zapowiada plenerowe spektakle Teatru Polonia i Och-Teatru podczas Lata Konesera. Wstęp na wszystkie wydarzenia będzie bezpłatny,...

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...