SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Grójecką czeka rewolujca. Będzie mniej aut!

Strona główna Infrastruktura Grójecką czeka rewolujca. Będzie mniej aut!

Duże zmiany czekają ulicę Grójecką w najbliższych latach. Dzięki planowanej przebudowie ma się ona stać bezpieczniejsza i bardziej przyjazna dla mieszkańców.

Ul. Grójecka przez lata pełniła rolę wylotówki z Warszawy w kierunku Krakowa i Katowic. Stopniowa przebudowa układu drogowego stolicy, w tym budowa obwodnicy ekspresowej i nowych dróg ekspresowych, a także rozbudowa ciągu Al. Jerozolimskich, sprawiła że ruch tranzytowy przeniósł się na nowe drogi. W ciągu ostatnich 5 lat natężenie ruchu samochodowego na odcinku od pl. Zawiszy do ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. spadło niemal o połowę. Z ulicy przelotowej Grójecka stała się ulicą lokalną, pozostając przy tym główną osią Starej Ochoty. Dzięki planowanej przebudowie wzrośnie bezpieczeństwo jej użytkowników, a ulica stanie się bardziej przyjazna dla wszystkich użytkowników. Zmiany mają podnieść jakość przestrzeni publicznej i przyspieszyć przemianę Grójeckiej w główną aleję Ochoty.

Podział przestrzeni na nowo

Planowana przebudowa będzie obejmowała zmianę podziału przestrzeni ulicy na odcinku od pl. Zawiszy do ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., po stronie północno-zachodniej (w kierunku od centrum). Chodniki zostaną wyremontowane i poszerzone, z uwzględnieniem udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami. W ramach projektu zinwentaryzowane zostaną lokale usługowe wzdłuż ulicy, aby określić potencjał rozwoju usług i wskazać miejsca, gdzie należy przewidzieć przestrzeń na ogródki gastronomiczne.

Mniejszy ruch – czas na zmiany

Przekrój jezdni zostanie zracjonalizowany – ze względu na znacznie mniejsze natężenie ruchu nie ma potrzeby utrzymywania aż trzech pasów ruchu w kierunku od centrum. Po przebudowie jezdnia będzie miała dwa pasy, co w zupełności wystarczy, aby obsłużyć istniejący ruch. Dzięki odzyskaniu części przestrzeni, uda się wyznaczyć miejsca postojowe oraz poszerzyć przystanki tramwajowe do min. 3,5 metra. Planowana jest też przebudowa sygnalizacji świetlnych przy ul. Dalekiej i Niemcewicza, z uwzględnieniem priorytetu dla tramwajów w całym zakresie opracowania. Wymienione zostanie również oświetlenie uliczne.

Korytarz rowerowy

Na całym odcinku ma powstać droga dla rowerów, oddzielona od jezdni i chodnika. Połączy się ona z już istniejącymi trasami na dalszym odcinku Grójeckiej, ul. Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. oraz w Al. Jerozolimskich. W ten sposób powstanie spójny kilkukilometrowy korytarz, dzięki któremu mieszkańcy Ochoty i Włoch będą mogli dotrzeć rowerem do centrum.

W przetargu na projekt przebudowy oferty złożyły cztery firmy. Teraz będą one analizowane. Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy, wybrany projektant będzie miał ok. 11 miesięcy na przygotowanie dokumentacji. Wstępny projekt zmian będzie podlegał konsultacjom społecznym. Po rozpatrzeniu uwag i opracowaniu kompletnej dokumentacji, planowany jest przetarg na wykonawcę przebudowy. Realizacja inwestycji nastąpi w 2020 r.

Przebudowa ulicy będzie dopełnieniem innych planowanych inwestycji – przebudowy pl. Narutowicza przygotowywanej przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, przebudowy skrzyżowania z ul. Wawelską oraz sygnalizacji na wysokości ul. Częstochowskiej planowanej przez ZDM oraz przebudowy skrzyżowania z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., za którą będą odpowiadać Tramwaje Warszawskie.

Foto: Materiały prasowe
Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

Wiadomości

Polacy coraz częściej korzystają z hoteli

Już co drugi Polak co najmniej raz w roku korzysta z oferty hotelowej na terenie naszego kraju – wynika z...

Ghelamco planuje kolejną wieżę obok Warsaw Spire

43 piętra i 180 metrów wysokości, czyli dokładnie tyle samo, co do dachu ma Warsaw Spire może mieć nowy wieżowiec, który...

Miasto dołoży do wymiany kopciuchów

Warszawiacy, którzy w tym roku złożą wniosek o dotację do likwidacji starego pieca mogą liczyć na 100% pokrycia kosztów inwestycji. Jak...

POSTĘPUJE REMONT NA GÓRCZEWSKIEJ

Zmiany na ul. Górczewskiej widać gołym okiem. Roboty idą pełną parą i wiosną tego roku na odcinku od ul. Syreny do...

Cushman & Wakefield będzie zarządzał Rondem 1

Firma doradcza Cushman & Wakefield została wybrana na nowego zarządcę prestiżowego, warszawskiego budynku biurowego Rondo 1. Jednocześnie potwierdzono mandat Cushman &...

Deweloper rozjechał trawnik w Morskim Oku

Budowa sześciopiętrowego apartamentowca w miejscu popularnej restauracji Blue Cactus na styku parku Morskie Oko na Mokotowie od samego początku budzi kontrowersje....

Polecane

Wygodniejsze kolejowe stacje i przystanki w Warszawie

Nowe windy, platformy, wiaty oraz tablice informacyjne – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają komfort i dostępność kolei dla podróżnych ....

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...

Rondo Daszyńskiego w cieniu wieżowców

Rondo Daszyńskiego to chyba jeden z największych placów budowy w Europie. W czterech narożnikach tego ronda powstają lub są planowane biurowce o łącznej powierzchni 300...

Krwawe zaćmienie Superksiężyca w Warszawie

W nocy z 27 na 28 września doświadczyliśmy pełnego zaćmienia "Superksiężyca", następna taka okazja przydarzy się dopiero w 2033 roku. Zaćmienie rozpoczęło się o...