W sobotni wieczór w lobby jednej z najnowocześniejszych warszawskich wież – Skylinera, należącego do firmy Karimpol – odbył się wyjątkowy, finałowy koncert cyklu Noc Wieżowców, organizowanego przez Nową Warszawę. Wydarzenie zgromadziło miłośników muzyki, sztuki współczesnej i architektury, oferując godzinne widowisko na najwyższym poziomie – dosłownie i w przenośni.
Magiczne otwarcie – balet, emocje i sztuka audiowizualna
Koncert otworzyło niezwykle poruszające, audiowizualne wykonanie utworu „The Beautiful Suffer” – oficjalnej kompozycji Nocy Wieżowców 2025. Na scenie pojawiła się Zuza Kidziak, utalentowana balerina, której ekspresyjny taniec w połączeniu z muzyką IAMSAINTELMO stworzył wyjątkowy spektakl. To artystyczne otwarcie wprowadziło publiczność w emocjonalny nastrój, stając się symbolicznym mostem między sztuką wizualną, muzyką a przestrzenią Skylinera.
Sztuka, która mówi – obrazy i totemy Piotra Suchodolskiego
Wizualnym tłem koncertu były obrazy i monumentalne totemy autorstwa Piotra Suchodolskiego. Artysta, znany z intensywnych barw, surowej ekspresji i wyrazistych form, stworzył przestrzeń, która nie tylko zdobiła wnętrze Skylinera, ale wręcz z nim współgrała. Dzieła Suchodolskiego pulsowały w rytmie muzyki, reagując na światło i dźwięk, stając się integralnym elementem występu – niemal czwartym wymiarem koncertowego doświadczenia.
Muzyczna mozaika emocji
Na scenie pojawili się czterej młodzi artyści, którzy stworzyli intensywny, emocjonalny i prawdziwie zaangażowany występ. IVO zachwyciła dojrzałością i kontrolą nad głosem, budując intymny kontakt z publicznością. Dżanglu dał silny, skupiony występ – bez zbędnej maniery, z pełnym zaangażowaniem w każde słowo.
ToJaFasola rozruszała publiczność bez dwóch zdań – był naturalna, pewna siebie i całkowicie obecna. IAMSAINTELMO domknął całość z wyczuciem – jego set był precyzyjny i emocjonalny, zamykając koncert mocnym akcentem.
Każdy z nich pokazał pełne skupienie i warsztat, który robił wrażenie – bez gwiazdorstwa, z szacunkiem do sceny i odbiorców.
Perfekcyjna oprawa – światło, dźwięk, przestrzeń
Nie sposób nie wspomnieć o perfekcyjnym nagłośnieniu, które pozwoliło w pełni docenić kunszt każdego z wykonawców. Dźwięk był czysty, dynamiczny i przestrzenny. Towarzyszące koncertowi wizualizacje świetlne harmonijnie współgrały z architekturą Skylinera, tworząc niemal filmową scenografię. Całość była nie tylko koncertem, ale i performansem – totalnym doświadczeniem muzyczno-wizualnym.

































fot. Kornel Karwacki i Michał Wojewodzic