REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Wiceprezydent Warszawy nie chce przjeść naziemnych!?

Strona główna Nieruchomości Wiceprezydent Warszawy nie chce przjeść naziemnych!?

Budowie naziemnych przejść dla pieszych  z przejazdami rowerowymi sprzeciwia się nowy wiceprezydent miasta Robert Soszyński. Nowy wiceprezydent podczas czwartkowego spotkania z dziennikarzami przyznał wprost, że pomysł ten zablokuje.

Obecnie na rondzie Dmowskiego są tylko przejścia podziemne. Kiedyś symbol nowoczesności, dziś stały się przekleństwem pieszych osób starszych, rodziców z wózkami, osób o ograniczonej mobilności, pasażerów komunikacji miejskiej. Dlatego władze miasta zdecydowały, że będą tu także przejścia naziemne. Miały być wyznaczone tak, aby uniknąć kosztownych i dużych przebudów, dzięki czemu przejścia miały być gotowe w tym roku.
Wszystkie przejścia według planów mają mieć szerokość ok. 8 m i azyle pomiędzy jezdniami. Do każdego z nich przedłużone zostaną przystanki tramwajowe (wszystkie będą miały po ok. 66 m czyli tyle ile potrzebują dwa tramwaje), a wejście na nie ułatwią pasażerom łagodne rampy. Przy przejściach będzie sygnalizacja świetlna podłączona do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem a czas „zielonego” będzie na tyle długi aby piesi mogli przejść przez obydwie jezdnie bez zatrzymywania się. Zdaniem projektantów nowe przejścia nie pogorszą ruchu tramwajów (pozostanie priorytet) ani samochodów bo ZSZR będzie odpowiednio sterował programami sygnalizacji świetlnej na dłuższych odcinkach ulic. Szerokość ani liczba pasów ruchu nie zmienią się.
dsc_0559
Od czterech lat kończy się na obietnicach
O budowie przejść dla pieszych władze Warszawy przy rondzie Dmowskiego mówią od 2014 roku. Docelowo w przyszłości rondo ma stać się skrzyżowaniem, ale z uwagi na złożony i kosztowny proces likwidacji ronda miasto zdecydowało się na tańszy wariant, czyli na budowę naziemnych przejść dla pieszych.  Niestety, zmiany z roku na rok są jednak przesuwane, a obecnie Ratusz nie podaje już żadnych konkretnych terminów.
Jako pierwszy temat przejść naziemnych zapowiedział Jacek Wojciechowicz, ówczesny wiceprezydent Warszawy, odpowiedzialny za komunikację i inwestycje. Przejścia miały powstać w ciągu kilku miesięcy.
Przejść nie udało się wytyczyć w 2014 r., ani w kolejnych latach. Ratusz zlecał wykonanie kolejnych analiz i koncepcji.  Ostatecznie zdecydowano się na inny wariant.  Naziemne przejścia dla pieszych miały powstać po zewnętrznych stronach przystanków tramwajowych. Przejścia miałyby powstać przez ul. Marszałkowską po północnej stronie, za ul. Widok, po południowej stronie, na wysokości ul. Nowogrodzkiej oraz przez Aleje Jerozolimskie, po wschodniej stronie, na wysokości ul. Parkingowej. Zdaniem miasta pasów nie da się wytyczyć bliżej skrzyżowania z uwagi na lokalizację wyjść z przejść podziemnych. Na początku 2018 r. Renata Kaznowska, powołana na stanowisko wiceprezydenta w miejsce Jacka Wojciechowicza, zapowiedziała, że rondo Dmowskiego dla pieszych stanie się przyjazne w tym roku. Teraz, jednak ten termin wydaje się nierealny.

26171706_889160271264084_8542877659241312472_o

 

Nowy wiceprezydent zablokuje budowę przejść? 

Robert Soszyński, nowy wiceprezydent Warszawy odpowiedzialny za komunikację, wskazał w odpowiedzi na jedną z interpelacji warszawskich radnych, że prace przygotowawcze do przebudowy ronda Dmowskiego w 2018 r. zostały uwzględnione w Wieloletniej Prognozy Finansowej jako dwuletnie zadanie Zarządu Dróg Miejskich. „Obecnie trwają prace projektowe, których termin zakończenia planowany jest na lipiec br. Projekt wykonawczy określi zakres i koszt przebudowy całego skrzyżowania ul. Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich. Określenie kosztów niezbędnych na wykonanie przebudowy skrzyżowania pozwoli na złożenie wniosku przez Zarząd Dróg Miejskich o przyznanie dodatkowych środków na przebudowę skrzyżowania” – odpisał Robert Soszyński.

Teraz Ratusz nie podaje żadnych konkretnych terminów. Ich budowa stoi w ogóle pod wielkim znakiem zapytania. Wszystko za sprawą nowego wiceprezydenta Roberta Szoszyńskiego, który przyznał, że pomysł ich budowy zablokuje. Jak wskazał, występuje tutaj duże natężenie ruchu, a wytyczanie pasów jest bez sensu, gdy istnieją przecież „bezpieczne przejścia podziemne”.

Foto: materiały prasowe

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku

Wiadomości

Andrzej Duda wzywa do budowy CPK

-Dzisiaj powinniśmy podjąć wielkie inwestycje takie jak budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego - okna na świat, które jeszcze...

Sześciu chętnych na remont ulic w Śródmieściu

Zbliża się rewitalizacja całego śródmiejskiego kwartału. Aż 6 firm chce się podjąć się przebudowy 2,5 hektara ulic i placów w obszarze...

Czy w Warszawie powinien być nocny zakaz sprzedaży alkoholu?

6 maja ruszają konsultacje społeczne w sprawie ograniczenia nocnej sprzedaży alkoholu. Czas na zabranie głosu przez mieszkańców w tej sprawie upływa...

Remont torowiska na rondzie Czterdziestolatka

Warszawscy tramwajarze wykorzystają długi weekend na remont przejazdów tramwajowych na rodzie Czterdziestolatka. Od 3 do 5 maja nie będzie można pojechać...

Przy Żelaznej powstanie budynek z pionowym ogrodem. Pierwszy taki w Warszawie!

Architekci z pracowni FAAB stworzyli koncepcję budynku, będącego nową siedziba instytutu Łukasiewicz-Itech. Gmach może stanąć przy Żelaznej 87 na Woli.

Ratusz otworzył oferty na przebudowę rejonu ulic Złotej i Zgody

Ogłoszono wyniki przetargu na przebudowę ulic Złotej i Zgoda w ramach projektu Nowego Centrum Warszawy. W ramach prac całokowicie przebudowane będą ulice...

Polecane

Popularna marka wkracza do Centrum Praskiego Koneser. Green Caffè Nero wzbogaca ofertę gastronomiczną kompleksu

25 kwietnia 2024 roku w Centrum Praskim Koneser – największym, zrewitalizowanym kompleksie mixed-use w Warszawie – otworzy się popularna i ceniona przez...

Kultowa seria „Retro Warszawa” powraca do księgarń.

Już w maju ponownie pojawi się jedna z Waszych ulubionych serii WARSZAWA FOTO RETRO, która fotografiami opowiada o codzienności stolicy kolejnych...

Druga edycja Westfield Good Festival – baw się na koncertach, projektuj meble, odkryj proekologiczne postawy!

Już w czwartek, 18 kwietnia w Westfield Arkadia i Westfield Mokotów rozpocznie się II edycja festiwalu Westfield Good Festival. Na uczestników wydarzenia...

ZEROMAT – WYJĄTKOWA ATRAKCJA W CENTRUM WARSZAWY! POŻEGNAJ PEPSI MAX I OTRZYMAJ DWIE PUSZKI PEPSI ZERO CUKRU

Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa...

Konwiktorska Residence – najlepszy adres w sercu Warszawy

Przy Konwiktorskiej 4, zaledwie kilkadziesiąt metrów od Starego Miasta, powstaje kameralny apartamentowiec Konwiktorska Residence. W budynku znajdzie się tylko 78 luksusowych apartamentów....

18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski już w najbliższą niedzielę!

Już w najbliższą niedzielę, 24 marca, w stolicy wystartuje 18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz New Balance Bieg Na Piątkę. Na starcie...