REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Plan rozwoju warszawskiego metra według Rafała Trzaskowskiego

Strona główna Infrastruktura Plan rozwoju warszawskiego metra według Rafała Trzaskowskiego

W październiku odbędą sie wybory nowego prezydenta Warszawy. Aktualnie o stanowisko włodarza stolicy zamierza walczyć 12 kandydatów. Najpoważniejszymi kandydatami na fotel prezydenta Warszawy są Rafał Trzaskowski (PO) i Patryk Jaki (PiS). 

Obaj kandydaci od kilku już miesięcy prowadzą dość zaciętą kampanię wyborczą. Co ciekawe, obaj panowie obiecują mieszkańcom stolicy rozbudowę metra. Pierwszy swój pomysł zaprezentował Patryk Jaki, który jak się okazało projekt II nowych linii oparł na projekcie studenta Politechniki Warszawskiej.

Nie musieliśmy długo czekać, aż swoją propozycję na rozbudowę infrastruktury metra zaproponuje kontrkandyda Rafał Trzaskowskina konferencji prasowej 22 sierpnia.

Kandydat Koalicji Obywatelskiej zapowiedział dokończenie budowy II linii metra z godnie z założonym planem. Trzaskowski zapowiada, że za jego kadencji rozpocznie się budowa III linii metra, a także chciałby wydłużyć trasę II linii do Żerania i Ursusa.

40128105_10156450315261091_2106329705161424896_n
Konkurent Patryka Jakiego zapowiedział w sumie budowę aż trzech linii metra. Ich budowa miałaby być zaplanowana podczas najbliższej kadencji i jak najszybciej wdrożona do realizacji.
Według Trzaskowskiego III linia metra miałaby prowadzić od Stadionu Narodowego, przez Grochów na Gocław, a także przez Siekierki oraz Dolny Mokotów aż do Alei Wilanowskiej.
Trasa IV linia metra miała by przebiegać  od Dworca Południowego, przez okolice zagłębia biurowego na Mokotowie – tak zwanego Mordoru – aż do Ursusa. V linia metra miałaby z kolei być przedłużeniem I linii i łączyć Młociny z Tarchominem.

To jednak nie wszystko. Zmiany też miały by objąć również pierwszą linię metra, chodzi o budowę dwóch stacji Plac Konstytucji oraz Muranów, których budowę planowano już kilka lat temu.

Mokotów i Stegny potrzebują sprawnej komunikacji Wschód – Zachód – połączenia z zagłębiem biurowym oraz z Pragą Południe, drugą największą dzielnicą Warszawy. Dlatego chcę, żeby jak najszybciej powstało metro M3. Stacje “Stegny” i “Pod Skocznią” zapewnią dogodny transport dla tysięcy mieszkańców tej części Warszawy. Już w pierwszych miesiącach urzędowania rozpocznę konsultacje z mieszkańcami i ekspertami ws. przebiegu linii i dokładnej lokalizacji stacji. – zapowiada Rafał Trzaskowski.

Orientacyjny  koszt budowy III linii metra wyniesie około 8-9 miliardów złotych, a budowa V linii – 1,5 miliarda złotych. Obaj kandydaci nie podają źródła finansowania rozbudowy metra.
Foto: RafałTrzaskowski.pl
Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji? Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

Wiadomości

Sześciu chętnych na remont ulic w Śródmieściu

Zbliża się rewitalizacja całego śródmiejskiego kwartału. Aż 6 firm chce się podjąć się przebudowy 2,5 hektara ulic i placów w obszarze...

Czy w Warszawie powinien być nocny zakaz sprzedaży alkoholu?

6 maja ruszają konsultacje społeczne w sprawie ograniczenia nocnej sprzedaży alkoholu. Czas na zabranie głosu przez mieszkańców w tej sprawie upływa...

Remont torowiska na rondzie Czterdziestolatka

Warszawscy tramwajarze wykorzystają długi weekend na remont przejazdów tramwajowych na rodzie Czterdziestolatka. Od 3 do 5 maja nie będzie można pojechać...

Przy Żelaznej powstanie budynek z pionowym ogrodem. Pierwszy taki w Warszawie!

Architekci z pracowni FAAB stworzyli koncepcję budynku, będącego nową siedziba instytutu Łukasiewicz-Itech. Gmach może stanąć przy Żelaznej 87 na Woli.

Ratusz otworzył oferty na przebudowę rejonu ulic Złotej i Zgody

Ogłoszono wyniki przetargu na przebudowę ulic Złotej i Zgoda w ramach projektu Nowego Centrum Warszawy. W ramach prac całokowicie przebudowane będą ulice...

20 lat Warszawy w Unii Europejskiej

Ponad 800 projektów realizowanych przez miasto stołeczne Warszawę otrzymało europejskie dofinansowanie. Inwestycje z udziałem pieniędzy unijnych to budowa metra, linii tramwajowych, zakup...

Polecane

Popularna marka wkracza do Centrum Praskiego Koneser. Green Caffè Nero wzbogaca ofertę gastronomiczną kompleksu

25 kwietnia 2024 roku w Centrum Praskim Koneser – największym, zrewitalizowanym kompleksie mixed-use w Warszawie – otworzy się popularna i ceniona przez...

Kultowa seria „Retro Warszawa” powraca do księgarń.

Już w maju ponownie pojawi się jedna z Waszych ulubionych serii WARSZAWA FOTO RETRO, która fotografiami opowiada o codzienności stolicy kolejnych...

Druga edycja Westfield Good Festival – baw się na koncertach, projektuj meble, odkryj proekologiczne postawy!

Już w czwartek, 18 kwietnia w Westfield Arkadia i Westfield Mokotów rozpocznie się II edycja festiwalu Westfield Good Festival. Na uczestników wydarzenia...

ZEROMAT – WYJĄTKOWA ATRAKCJA W CENTRUM WARSZAWY! POŻEGNAJ PEPSI MAX I OTRZYMAJ DWIE PUSZKI PEPSI ZERO CUKRU

Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa...

Konwiktorska Residence – najlepszy adres w sercu Warszawy

Przy Konwiktorskiej 4, zaledwie kilkadziesiąt metrów od Starego Miasta, powstaje kameralny apartamentowiec Konwiktorska Residence. W budynku znajdzie się tylko 78 luksusowych apartamentów....

18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski już w najbliższą niedzielę!

Już w najbliższą niedzielę, 24 marca, w stolicy wystartuje 18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz New Balance Bieg Na Piątkę. Na starcie...