Na dwóch sesjach Rady m.st. Warszawy radni podjęli uchwały, dzięki którym robocze nazwy stacji rozbudowywanej II linii metra zostały zastąpione oficjalnymi. Znamy nazwy trzech podziemnych przystanków na odcinku zachodnim i trzech na odcinku wschodnim.
W stolicy, na różnym stopniu zaawansowania, prowadzona jest obecnie budowa 15 kilometrów tuneli i 14 stacji metra. Najbardziej zaawansowane są prace prowadzone na Woli oraz Pradze-Północ i Targówku. W lewobrzeżnej Warszawie budowanych jest 3,5 km trasy, a na wschodzie miasta 3,12 km. Na każdym z tych fragmentów są po trzy stacje podziemnej kolei.
Podczas dwóch sesji warszawscy radni zdecydowali o nazwach wszystkich sześciu stacji.
Za Rondem Daszyńskiego budowane są stacje:
- Płocka (na ul. Płockiej, w pobliżu skrzyżowania z ul. Wolską),
- Młynów (na ul. Górczewskiej pomiędzy ul. Sokołowską i Syreny) i
- Księcia Janusza (przy skrzyżowaniu ul. Górczewskiej i Księcia Janusza).
Za stacją Dworzec Wileński powstają kolejno:
- Szwedzka (w pobliżu skrzyżowania ul. Strzeleckiej i Szwedzkiej),
- Targówek Mieszkaniowy (u zbiegu ul. Pratulińskiej i M. Ossowskiego) i
- Trocka (w sąsiedztwie ul. Trockiej).
Budowa wszystkich sześciu stacji zakończy się w 2019 roku.