Pasażerowie Emirates mogli spotkać się z minimalnymi zakłóceniami i zmianami w kursach ze względu na wydarzenia, które miały miejsce 23 czerwca w regionie Bliskiego Wschodu. Regularne loty zostały wznowione w ciągu kilku godzin. Przewoźnik szybko wdrożył realizację planów awaryjnych oraz procedur tworzonych na wypadek zakłóceń, dzięki czemu udało się uniknąć przekierowań. Niewiele lotów odwołano, a jedynie kilka z nich miało wydłużone trasy z powodu wzmożonego ruchu w przestrzeni powietrznej.
Pomimo dynamicznych zmian w regionie działalność sieci Emirates przebiegała bez zakłóceń. W ciągu ostatnich dwóch tygodni linie Emirates utrzymały regularne połączenia lotnicze dzięki omijaniu strefy konfliktu, co pozwoliło na obsłużenie ponad 1,7 miliona pasażerów podczas przeszło 5 800 lotów na całym świecie. Przewoźnik zagwarantował swoim klientom możliwość dotarcia do celu, kiedy było to najbardziej potrzebne, co jednocześnie uczynił w bezpieczny i komfortowy sposób.
Linie lotnicze podjęły natychmiastowe działania i zawiesiły loty jedynie do regionów bezpośrednio dotkniętych konfliktem, a jednocześnie zapewniały transport do pozostałych miejsc. Połączenia do Ammanu i Bejrutu zostały wstrzymane jedynie na kilka godzin, ale szybko je wznowiono. Emirates są firmą, która elastycznie dostosowuje swoje działania do zaistniałej sytuacji, a jednocześnie priorytetem jest bezpieczeństwo i pomoc tysiącom rodzin w dotarciu na miejsce wakacyjnego wypoczynku.

Bezpieczeństwo pasażerów i załogi jest priorytetem dla Emirates, a lot nie odbyłyby się, gdyby było to niebezpieczne. Przewoźnik nieustannie monitoruje rozwój sytuacji, współpracuje z organami nadzoru lotniczego i ocenia każde potencjalne ryzyko, aby móc zapewnić, że wszystkie loty są bezpiecznie przekierowywane z dala od stref konfliktu, a jednocześnie spełniają najbardziej rygorystyczne wymagania regulacyjne.
W ciągu ostatnich dwóch tygodni linie lotnicze regularnie informowały klientów o sytuacji operacyjnej na swojej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych, a zespoły administracyjne pomagały zmienić rezerwacje pasażerów, którzy musieli dostosować się do zaistniałej sytuacji.
Emirates dokładają starań – szczególnie w intensywnym sezonie letnich podróży – by nadal aktywnie monitorować rozwój sytuacji i współpracować z odpowiednimi władzami. Priorytetem przewoźnika będzie zapewnienie bezpiecznych, nieprzerwanych lotów i odpowiednie dostosowywanie się do zmieniających się warunków, aby klienci mogli czuć się pewnie podczas podróży.
Od dziesięcioleci linie lotnicze z powodzeniem stawią czoła wyzwaniom, nieustannie realizują swoje zobowiązanie dotyczące bezpiecznej, efektywnej i komfortowej podróży klientów do miejsc docelowych. Oferują jednocześnie wyjątkową obsługę zarówno na pokładzie, jak i na ziemi. Przywództwo Zjednoczonych Emiratów Arabskich wdrożyło zdecydowane plany awaryjne i systemy wspierające usługi kluczowe, co umożliwia Emirates zapewnienie bezpiecznych i planowych lotów.