Zlokalizowana w sercu Warszawy PKO Rotunda już od pół wieku jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli stolicy i popularnym miejscem spotkań. Po przeprowadzeniu kompleksowej rewitalizacji PKO Bank Polski otwiera nową, trzykondygnacyjną PKO Rotundę w ramach obchodów 100-lecia swojego istnienia. Klienci indywidualni i firmowi mogą korzystać z najnowocześniejszego oddziału PKO Banku Polskiego. Nowością jest otwarta dla wszystkich Strefa Spotkań na poziomie +1, gdzie można skorzystać z oferty kawiarni, odpocząć, popracować albo wziąć udział w ciekawym wydarzeniu.
Bank podjął decyzję o rewitalizacji ze względu na zły stan techniczny budynku. Projekt nowej PKO Rotundy wyłoniono w międzynarodowym konkursie Changing the face, Rotunda Warsaw 2013, a zwycięzcą zostało krakowskie biuro projektowe Gowin&Siuta. Prace nad projektem poprzedziły konsultacje społeczne.








PKO Rotunda bierze udział w procesie certyfikacji ekologicznej LEED i BREEAM, która ocenia budynki użyteczności publicznej na podstawie wielu obiektywnych kryteriów oraz określonych parametrów technicznych, m.in. zastosowanych materiałów, zużycia energii i wody, gospodarowania odpadami, dostępu do transportu publicznego. Proces certyfikacji zaczął się już na etapie projektowania i realizacji, a zakończy wraz z rozpoczęciem użytkowania budynku. Uzyskanie certyfikatów będzie potwierdzeniem, że budynek jest zrównoważony, czyli w jak najmniejszym stopniu wpływa negatywnie na środowisko naturalne, a zastosowane rozwiązania zapewniają lepsze warunki do życia i pracy.
Nowoczesna placówka bankowa i Strefa Spotkań
Na poziomie 0 i -1 znajduje się placówka bankowa. Na parterze obsługiwani są klienci indywidualni. Stanowiska doradców zostały wyposażone m.in. w ekrany dotykowe wykorzystywane do podpisywania dokumentów dla wybranych usług transakcyjnych takich jak wpłata, wypłata, realizacja przelewu czy edukacji w zakresie korzystania z bankowości elektronicznej. Do dyspozycji klientów są też trzy urządzenia samoobsługowe umożliwiające realizację wpłat, wypłat i zakładanie lokat. Przestrzeń na poziomie -1 przeznaczona jest dla klientów Bankowości Osobistej oraz firmowych.
Dzięki zastosowanym rozwiązaniom bank ograniczył do minimum konieczność drukowania papierowych dokumentów. Potwierdzenia najczęstszych zleceń (wpłaty, wypłaty i realizacji przelewu) mogą zostać wysłane do klienta drogą elektroniczną. W oddziale nie znajdziemy papierowych ulotek – oferta banku jest prezentowana na interaktywnych ekranach dotykowych. W całym budynku dostępne jest bezpłatne Wi-Fi.
Na poziomie +1 w wyniku konsultacji społecznych powstała nowa przestrzeń. W Strefie Spotkań, otwartej siedem dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku w godzinach 8-21 i 10-21 w weekend), można skorzystać z oferty kawiarni, odpocząć albo też popracować, spotkać się ze znajomymi czy wziąć udział w ciekawym wydarzeniu. Bank udostępnia tę przestrzeń organizacjom wspierającym rozwój startupów w Polsce, a także zamierza promować ciekawe wydarzenia kulturalne i prezentować najnowsze rozwiązania technologiczne z różnych dziedzin życia. Informacje o planowanych eventach o tematyce związanej z dziedzinami wspieranymi przez PKO Bank Polski będą prezentowane na multimedialnych ekranach.