Wraz z początkiem wiosennej pogody, na stołeczne ulice wróciły rowery elektryczne Bolt. Od dzisiaj na warszawskich ulicach dostępnych jest kilkaset zielonych jednośladów. W ubiegłym roku Warszawiacy pokonali na rowerach elektrycznych Bolt ponad 130 tys km.
System rowerowy działa w taki sam sposób jak w poprzednim roku, tj. umożliwiając swobodne przemieszczanie się i parkowanie (system free float). Strefa w Warszawie obejmie centralne dzielnice: Śródmieście, Wolę, Starą Ochotę, Powiśle i część Starego Żoliborza. Cena za minutę przejazdu wynosi 95 groszy.
– Warszawiacy bardzo docenili nowy środek transportu miejskiego – w ubiegłym roku pokonali ponad 130 tys. km na rowerach elektrycznych Bolt. Widzimy też, że elektryczne jednoślady doskonale uzupełniły naszą ofertę usług mikromobilnych, ponieważ sprawdzają się na dłuższych dystansach – średni czas przejazdu rowerem to nawet 12 minut. W tak rozległym mieście jak Warszawa, jest to bardzo praktyczne. Dzięki temu oferta transportu multimodalnego w stolicy jest bardzo różnorodna – mówi Weronika Ners, odpowiedzialna za operacje rowerów elektrycznych Bolt w Warszawie.
Jak jeździć bezpiecznie i zgodnie z przepisami
Użytkowanie z roweru elektrycznego Bolt jest proste i bezpieczne. Należy jednak pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
- Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić
- W przypadku ścieżek połączonych z chodnikiem to kierujący rowerem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym
- Warunkowo rowerzyści mogą poruszać się chodnikami. Jeśli szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.
- Gdy warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła), może on jechać po chodnikach lub drogach dla pieszych, ale jest obowiązany jechać powoli i zachować szczególną ostrożność, jak również ustępować miejsca pieszym. Co więcej, rowerzysta musi jechać z prędkością zbliżoną do prędkości z jaką poruszają się piesi
- Rower można parkować jedynie w miejscach do tego wyznaczonych, a gdy takowego nie ma to,jak najbliżej krawędzi chodnika najbardziej oddalonej od jezdni oraz równolegle do tej krawędzi. Jednak w sytuacji gdy najbliższy stojak rowerowy jest przepełniony, zachęcamy poszukać innego w okolicy.
Bezpieczeństwo zapewnia przemyślana konstrukcja roweru
Rowery elektryczne Bolt zostały zaprojektowane przede wszystkim z myślą o bezpieczeństwie użytkowników. Solidne hamulce bębnowe zamontowane na przednich i tylnich kołach pozwolą kontrolować prędkość. Odporne na przebicia opony pneumatyczne są bardziej trwałe i pozwolą zachować lepszą przyczepność podczas jazdy. Rowery elektryczne Bolt mogą osiągnąć prędkość do 25 km/h.
Każdy rower jest również wyposażony w funkcjonalny ekran, na którym użytkownik może sprawdzać informacje o aktualnej prędkości, poziomie naładowania roweru,a także strefach prędkości. Dla użytkowników przydatna będzie funkcja ładowania telefonu za pomocą bezprzewodowej ładowarki, umieszczonej wygodnie na kierownicy. Ponadto rowery elektryczne Bolt posiadają wysoko-precyzyjny nadajnik GPS, dzięki któremu użytkownicy łatwo znajdą rower na ulicy.
Wprowadzany model roweru elektrycznego Bolt ma długą żywotność wynoszącą nawet 5 lat, co sprawia, że jest on rzeczywiście ekologiczny. Ponadto rowery te zostały wyprodukowane z aluminium nadającego się w 100% do recyklingu. Natomiast zastosowanie w rowerze wytrzymałej do przynajmniej 60 km zasięgu, wymiennej baterii obniża ogólny ślad węglowy rowerów, które nie muszą być często przewożone do magazynu w celu ładowania.
Rowery Bolt, oprócz Warszawy, są obecnie dostępne w 5 innych polskich miastach: Bydgoszczy, Krakowie, Olsztynie i Poznaniu.