Przejechaliśmy II linią metra. Z Woli na Pragę i z powrotem w 15 minut

Widzieliśmy po raz pierwszy stację Centrum Nauki Kopernik i wszystkie stacje II linii metra. Przejazd z Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego zajął nam niespełna kwadrans.

W niedzielę po raz pierwszy można było przejechać całym centralnym odcinkiem metra, który ma 6 kilometrów. Wykonawca metra spółka AGP Metra ma przekazać gotowy odcinek 30 września. Przez kolejny miesiąc potrwają odbiory techniczne przystanków. Metrem pojedziemy najprawdopodobniej w weekend 8 – 11 listopada.

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka drugiej linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Prace budowlane ruszyły w 2010 roku.  Koszt inwestycji to 4,5 mld zł.

 

Rok opóźnienia przez zalaną stację na Powiślu

Metro miało być uruchomione w ubiegłym roku, ale prace opóźniły się  m.in. z powodu zalania terenu budowy stacji „Centrum Nauki Kopernik”. W sierpniu 2012 r. podczas prac teren budowy stacji został zalany, zamknięto tunel Wisłostrady. Na szczęście najgorsze już za nami.

Centralny odcinek drugiej linii metra o długości ponad 6 kilometrów łączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód będą to: „Rondo Daszyńskiego”, „Rondo ONZ”, „Świętokrzyska”, „Nowy Świat – Uniwersytet”, „Centrum Nauki Kopernik”, „Stadion Narodowy” i „Dworzec Wileński”. Z pierwszą linią metra druga krzyżuje się na stacji „Świętokrzyska”. Na ścianach peronów II linii metra znajdują się grafiki z nazwami stacji. Wygląd ścian opracował światowej sławy polski artysta Wojciech Fangor, którego prace Hanna Gronkiewicz-Waltz nazwała podziemnym muzeum sztuki. Potwierdzamy, nowe stacje centralnego odcinka robią ogromne wrażenie.

 

Tekst: Tomasz Reich, Foto: Artur Witkowski

7082_786055651436689_8104951565667369911_n 1606273_786055574770030_633834049662059991_o 1973380_786055718103349_5198428066696114800_o 1973579_786055391436715_1876159389348850603_o 10257330_786055398103381_6277329036249600301_o 10410682_786055594770028_3216467676352613478_n 10626449_786055158103405_7557449237341813287_n 10644253_786055238103397_670646290313118242_o 10661663_786055634770024_3400602233577550495_o 10694245_786055731436681_6031724367327031403_o 10708633_786055474770040_2563445927930573570_o 10628745_786055598103361_2572466482461692940_o 10633429_786055491436705_8513386578819734331_o 10668743_786055514770036_5851296651819796808_o 10687371_786055411436713_4992963045731330150_o

 

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wiadomości

Polecane

Archicom daje przykład ekourbanizmu budujące Stację Wola i dobrostan jej mieszkańców

0
Jedni chcą mieszkań z dala od miejskiego zgiełku, inni pragną mieć sklepy, usługi, szkoły i pracę w perspektywie krótkiego spaceru lub kilkuminutowej podróży komunikacją...
×