SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Powstaje specjalny system dla rowerzystów. Podpowie jak jeździć bez korków!

Strona główna Infrastruktura Powstaje specjalny system dla rowerzystów. Podpowie jak jeździć bez korków!

Na warszawskich rowerzystów i rowerzystki czeka nowość. Specjalne urządzenie podpowie jak jechać, aby trafić na zielone światło. W tym celu wyświetlane są animowane symbole. Właśnie trwają pierwsze testy.

ak to działa?

Sercem urządzenia, nazwanego roboczo “totemem”, jest radar mierzący szacunkową prędkość rowerzysty. Po wykryciu nadjeżdżającego jednośladu następuje wymiana danych między totemem a sterownikiem sygnalizacji świetlnej na najbliższym skrzyżowaniu. Efektem jest wyświetlenie na ekranie odpowiedniej informacji dla rowerzysty. Kolorowa animowana syrenka warszawska zobrazuje jeden z czterech komunikatów:

 

bez-nazwy-2· “Możesz zwolnić” – Na przejeździe rowerowym jest nadawany aktualnie sygnał czerwony. Utrzymując prędkość, rowerzysta zatrzyma się na skrzyżowaniu. Jeśli zwolni, przejedzie płynnie na zielonym.

· “Utrzymaj tempo” – Na przejeździe rowerowym jest nadawany aktualnie sygnał zielony. Utrzymując prędkość, rowerzysta przejedzie płynnie przez skrzyżowanie.

· “Możesz przyspieszyć” – Na przejeździe rowerowym jest nadawany aktualnie sygnał zielony. Utrzymując prędkość, rowerzysta zatrzyma się na skrzyżowaniu. Jeśli przyspieszy, przejedzie płynnie na zielonym.

· “Nie przejedziesz” – Niezależnie od prędkości jazdy, rowerzysta zatrzyma się na skrzyżowaniu.

Na tej podstawie kierujący może dostosować styl jazdy, tak aby zdążyć płynnie na zielone światło oraz oszczędnie gospodarować siłami.

 
Element większej całości

Instalacja totemów to element rozwoju Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem. Operatorem systemu do roku 2025 jest firma Siemens Mobility. W ramach projektu systematycznie modernizowane będą sygnalizacje świetlne wraz z osprzętem takim jak latarnie, maszty czy kamery detekcji. Wprowadzenie urządzeń informujących rowerzystów o zalecanej prędkości w celu otrzymania sygnału zielonego na najbliższym skrzyżowaniu było dodatkowym kryterium w przetargu na rozwój ZSZR. Oznacza to, że Warszawa nie dopłaca dodatkowo do tej funkcjonalności.

Totem warszawski

Animowana postać syrenki nadaje urządzeniu unikatowy warszawski charakter. Strona wizualna totemu powstała we współpracy ze stołecznym Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego. Jesteśmy otwarci na uwagi ze strony mieszkańców dotyczące wyglądu, treści oraz czytelności wyświetlanych informacji. Zapraszamy do kontaktu pod adresem rowery@um.warszawa.pl.

Testy trwają

Pierwszy prototypowy egzemplarz został zamontowany na ul. Okopowej przy skrzyżowaniu z ul. Anielewicza. Wcześniej odbyły się jego testy w warunkach fabrycznych. Pracownicy Siemens Mobility oraz przedstawiciele ZDM obserwują urządzenie i kalibrują je, w taki sposób by jak najlepiej służyło rowerzystom.

Wdrożenie na szerszą skalę nastąpi po zakończeniu testów i dopracowaniu wyglądu totemu. Docelowo takie rozwiązanie może objąć do 30 skrzyżowań w Warszawie

 
Element większej całości

Instalacja totemów to element rozwoju Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem. Operatorem systemu do roku 2025 jest firma Siemens Mobility. W ramach projektu systematycznie modernizowane będą sygnalizacje świetlne wraz z osprzętem takim jak latarnie, maszty czy kamery detekcji. Wprowadzenie urządzeń informujących rowerzystów o zalecanej prędkości w celu otrzymania sygnału zielonego na najbliższym skrzyżowaniu było dodatkowym kryterium w przetargu na rozwój ZSZR. Oznacza to, że Warszawa nie dopłaca dodatkowo do tej funkcjonalności.

Totem warszawski

Animowana postać syrenki nadaje urządzeniu unikatowy warszawski charakter. Strona wizualna totemu powstała we współpracy ze stołecznym Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego. Jesteśmy otwarci na uwagi ze strony mieszkańców dotyczące wyglądu, treści oraz czytelności wyświetlanych informacji. Zapraszamy do kontaktu pod adresem rowery@um.warszawa.pl.

Testy trwają

Pierwszy prototypowy egzemplarz został zamontowany na ul. Okopowej przy skrzyżowaniu z ul. Anielewicza. Wcześniej odbyły się jego testy w warunkach fabrycznych. Pracownicy Siemens Mobility oraz przedstawiciele ZDM obserwują urządzenie i kalibrują je, w taki sposób by jak najlepiej służyło rowerzystom.

Wdrożenie na szerszą skalę nastąpi po zakończeniu testów i dopracowaniu wyglądu totemu. Docelowo takie rozwiązanie może objąć do 30 skrzyżowań w Warszawie.

 

Foto: materiały prasowe
 Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji? Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

Wiadomości

Courtyard by Marriott Warsaw Airport pomaga medykom

Należący do Polskiego Holdingu Hotelowego, Courtyard by Marriott wspomaga kadrę medyczną Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie, będąc bazą noclegową dla...

Projekty budynku przy ul. Bednarskiej 2/4

Zakończył się konkurs architektoniczny na projekt budynku naukowo-dydaktycznego przy ul. Bednarskiej 2/4, z którego korzystać będą wydziały Dziennikarstwa, Informacji i...

Kolejne ograniczenia w związku z kornawirusem

Od jutra rząd w związku z koronawirusem wprowadza kolejne ograniczenia. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku...

CBRE przeprowadzi się z Ronda 1 do WarsawUnit

Czołowa firma z branży nieruchomości wybrała na swoją siedzibę biurowiec Ghelamco. CBRE wynajęło ponad 4000 mkw. w Warsaw UNIT, flagowym...

MAŁY RUCH NA DROGACH

Epidemia koronawirusa ma niecodzienny wpływ na natężenie ruchu w Warszawie. Wzięliśmy pod lupę rondo Dmowskiego, gdzie w normalnych warunkach pojawia się...

Wieśland podwójnym zwycięzcą w konkursach Fundacji im. Stefana Kuryłowicza

Czy wiejska sielanka może stanowić tło nowoczesnego architektonicznego projektu? A śmiały manifest z wizją zielonych łąk lub młyna w centrum miasta...

Polecane

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...

Rondo Daszyńskiego w cieniu wieżowców

Rondo Daszyńskiego to chyba jeden z największych placów budowy w Europie. W czterech narożnikach tego ronda powstają lub są planowane biurowce o łącznej powierzchni 300...

Krwawe zaćmienie Superksiężyca w Warszawie

W nocy z 27 na 28 września doświadczyliśmy pełnego zaćmienia "Superksiężyca", następna taka okazja przydarzy się dopiero w 2033 roku. Zaćmienie rozpoczęło się o...