SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Nowe bramki w II linii metra – doskonała broń na gapowiczów?

Strona główna Infrastruktura Nowe bramki w II linii metra - doskonała broń na gapowiczów?

Już ponad miesiąc temu testowaliśmy nowe bramki. To prawdziwa rewolucja w stołecznym metrze. Ale to nie wszystkie nowości, które czekają pasażerów. Co jeszcze się zmieni? Czytajcie. 

 

Na bramkach drugiej linii metra nie będzie kołowrotków – urządzenia znane z I linii metra nie zostały zamontowane na II linii. Są za to bramki, przez które pasażer przechodzi, gdy rozsuną się na boki szklane płyty (oczywiście po włożeniu biletu lub zbliżeniu Warszawskiej Karty Miejskiej). Przezroczyste tafle są oznakowane żółtymi pasami tak, aby były dobrze widoczne. Takie bramki są nowocześniejszymi rozwiązaniami niż kołowrotki, a i dla pasażerów wygodniejsze, ponieważ rozsuwają się samodzielnie i nie trzeba ich popychać. Na każdej stacji wśród nowych bramek będzie jedna, która jest szersza od pozostałych – będą mogły z niej korzystać osoby z bagażem, wózkiem dziecięcym, niepełnosprawni. Jeśli to rozwiązanie się sprawdzi, Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza w przyszłości wymiany kołowrotków na bramki rozsuwane na I linii metra. Już wkrótce pilotażowo, po jednej takiej bramce pojawi się na dwóch stacjach – na południowych głowicach stacji Wierzbno i Politechnika. Na centralnym odcinku nie zabraknie również automatów biletowych. Będzie ich w sumie 70 sztuk.

Nowy wygląd tablic
Nowością jest też system informacji pasażerskiej. Będzie jaśniejszy i czytelniejszy dla pasażerów oraz znajdzie się w nim więcej przydatnych informacji. Istotą systemu jest kod kolorystyczny. Zgodnie z założeniami Systemu tło tablic informacji jest białe. Wszelkie informacje dotyczące konkretnej stacji metra, w obrębie której się znajdujemy, są umieszczane w kolorze wiodącym – dla linii M2 czerwonym (linia M1 pozostaje przy kolorze ciemnoniebieskim). Dla pozostałych informacji dedykowany jest kolor ciemnoszary.
Dla pasażera, który wysiądzie z pociągu, najistotniejsze jest wskazanie głównych kierunków (ulic), powiązań z komunikacją naziemną, numerów wyjść czy dostępności urządzeń transportu pionowego (wind, schodów ruchomych). Te informacje pojawiają się na tablicach peronowych. Na kolejnych tablicach przy schodach z peronu, a następnie w obrębie przejść podziemnych, informacja o wyjściach jest rozdzielana według właściwych kierunków. Na II linii wprowadzane są kolejne elementy – dodatkowe (poboczne) ulice czy kierunki (dzielnice, ulice) dla przystanków komunikacji naziemnej.
Informacje o wyjściach są opatrzone specjalnym piktogramem, którego elementem jest numer wyjścia oraz strzałka o kierunku zgodnym z tym, w jakim należy podążać. Całość znajduje się na ciemnoszarym tle, kontrastowym względem innych treści tablicy.
Dla pasażera wchodzącego do metra kluczowe jest wskazanie najkrótszej drogi do najbliższego zejścia na peron i ta informacja zawsze znajduje się w górnej części tablicy. Ponadto korytarze metra pełnią także funkcję przejść podziemnych. Dlatego na każdej tablicy wejściowej i następnie na kolejnych zgodnie z przedstawionymi wcześniej kierunkami, podawana jest informacja o numerach wszystkich wyjść.

Wszystkie nasze artykuły znajdziesz na Twitterze.nw57

Jesteśmy też na Facebooku. Dołącz do nas, dyskutuj i dziel się opiniami

 

1608387_10205166469910827_673225163_n 10338946_10205166459150558_1848864672_n 10704862_10205166470110832_530145977_n 10708441_10205166458950553_1263852108_n 10711623_10205166457070506_719914128_n 10719504_10205166457150508_2056765058_n

 

Wiadomości

Wiktor Bater nie żyje. Miał 53 lata.

Dziś zmarł popularny reporter i dziennikarz Wiktor Bater. Przez lata był korespondentem wojennym i reporterem Polsatu News, TVN i TVP z...

Spowiedź na parkingu przed Świątynią Opatrzności Bożej. W samochodzie albo na krzesełku

Opcje są dwie. Można podjechać samochodem albo usiąść na krzesełku w bezpiecznej odległości od księdza. Tak wygląda spowiedź pod Świątynią Opatrzności...

Miasto szuka inwestora dla pawilonu Emilii

Miasto ogłosiło postępowanie na wybór partnera prywatnego, który wybuduje i poprowadzi Nową Emilię. To kolejny krok po powstającym nieopodal Muzeum Sztuki...

Nowe pociągi dla warszawskiej SKM

21 nowoczesnych pociągów zasili park taborowy warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Dzięki zakupowi nowych składów możliwe będzie zwiększenie liczby połączeń, a także...

Warszawskie metro ma 25 lat!

Dokładnie 25 lat temu – 7 kwietnia 1995 roku o godz. 12.35 – na trasę metra linii M1 wyruszyły pierwsze pociągi....

Stołeczni restauratorzy uruchomili platformę do zamawiania jedzenia

Warszawscy restauratorzy biorą sprawy w swoje ręce. Powstaje pierwsza niezależna platforma do zamawiania jedzenia z restauracji. #WspieramGastro to hasło,...

Polecane

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...

Rondo Daszyńskiego w cieniu wieżowców

Rondo Daszyńskiego to chyba jeden z największych placów budowy w Europie. W czterech narożnikach tego ronda powstają lub są planowane biurowce o łącznej powierzchni 300...

Krwawe zaćmienie Superksiężyca w Warszawie

W nocy z 27 na 28 września doświadczyliśmy pełnego zaćmienia "Superksiężyca", następna taka okazja przydarzy się dopiero w 2033 roku. Zaćmienie rozpoczęło się o...