We współpracy z miastem stołecznym Warszawa spółki Skanska Residential Development Poland i Ronson Development rozpoczęły budowę ponad 1,2-kilometrowego odcinka drogi w sercu Starego Mokotowa. Nowa droga powstaje u podnóża Warszawskiej Skarpy, gdzie realizowane są wyjątkowe projekty mieszkaniowe, posiadające cechy zaczerpnięte z idei Miasta Ogrodu, stworzonej przez Ebeneznera Howarda – to m.in. niska, willowa zabudowa wtopiona w rozległe tereny zielone.
Deweloperzy wspólnie pokryją koszt budowy drogi, a inwestycję zrealizuje – jako generalny wykonawca – warszawski Oddział Budownictwa Inżynieryjnego Skanska S.A.
Nowe inwestycje mieszkaniowe nie mogą funkcjonować bez niezbędnej infrastruktury, dlatego deweloperzy w pierwszej kolejności budują drogę, która umożliwi przyszłym mieszkańcom dogodne połączenie z okoliczną siecią dróg, a dzięki temu bezpieczne i płynne poruszanie się.
– W ramach zadania przebudujemy fragment ulicy Pory – od Alei Sikorskiego przy torze Stegny. Będzie to odcinek o długości 120 metrów. Prace wykonamy także na dawnych terenach zielonych, gdzie powstanie odcinek drogi o około 1100 metrów długości – mówi Bartosz Zarzycki, kierownik budowy, Skanska S.A.
Roboty rozpoczęły się w październiku i potrwają ok. 12 miesięcy.
Nowopowstające Miasto Ogród
Deweloperzy pod Skarpą Warszawską realizują swoje dwa prestiżowe osiedla – Jaśminowy Mokotów (Skanska Residential Development Poland) oraz Novą Królikarnię (Ronson Development). Ta część miasta w ambicji planistów miejskich ma być obszarem, z którego warszawiacy mają być dumni jak z Żoliborza czy Saskiej Kępy. Mieszkańcy odnajdują tu zieleń, ciszę i spokój. W tej unikalnej w skali całej Warszawy okolicy, pośród parków miejskich, takich jak Arkadia czy Dolinka Służewiecka, spokojnych uliczek, z dobrym dojazdem do centrum, powstają wyłącznie wyjątkowe osiedla, w których przyszli mieszkańcy z pewnością poczują się dobrze. Poniekąd wynika to z planów zagospodarowania przestrzennego dla tej części miasta, w zgodzie z którymi deweloperzy budujący swoje osiedla muszą m.in. zadbać o zachowanie od 55 do 60 proc. powierzchni czynnej biologicznie. Nie zobaczymy tu również wieżowców, ponieważ maksymalna wysokość, jaką mogą osiągnąć budynki na tym terenie to 11 metrów.
Z korzyścią dla przyszłych mieszkańców
Budowa drogi to niezwykle ważna część powstawania całego osiedla, czy też wielu osiedli, które już wkrótce mają stanąć na tym terenie. W ramach kontraktu – na terenie nowych osiedli spółek Skanska Residential Development Poland i Ronson – powstanie także kanalizacja deszczowa, ciągi rowerowe i piesze, parkingi oraz nasadzenia zieleni