Wakacje Koleje Mazowieckie kończą z przytupem i przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego odebrały kolejne dwa FLIRTY. Tym samym w parku taborowym KM jest już 37 nowoczesnych pojazdów serii ER 160.
Koleje Mazowieckie sukcesywnie realizują umowę ramową zawartą w 2018 r. z firmą Stadler Polska Sp. z o.o. 29 sierpnia w sekcji Warszawa Grochów zostały podpisane końcowe protokoły techniczne dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych typu ER 160 FLIRT o numerach 36 i 37. Wyprodukowano je w ramach czwartej umowy wykonawczej, zawartej w I kwartale 2021 r. Obejmuje ona produkcję 15. sztuk pojazdów. Wartość umowy to prawie 500 mln zł brutto, a jej dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 to około 158 mln zł.
– Każdy nowy pociąg podnosi standardy pasażerskiego transportu publicznego na Mazowszu. Pojawiające się ostatnio publikacje dotyczące kształtowania się wyników przewozowych wskazują, że transport kolejowy, szczególnie teraz, może być alternatywą dla innych środków lokomocji, jako bardziej proekologiczny i tańszy. W kontekście zaistniałej sytuacji gospodarczej, przy rosnących cenach paliw, odnotowujemy wzrost chętnych do podróżowania koleją. Cieszymy się, że możemy konkretnie wpływać na polepszenie komfortu jazdy i zachęcić do podróżowania naszym nieszkodliwym dla środowiska taborem – powiedział Czesław Sulima, Członek Zarządu, Dyrektor Eksploatacyjny.
Przypomnijmy, że nowoczesne FLIRTY zostały wykonane ze stopów aluminiowych, dzięki czemu są lekkie, a nowatorskie rozwiązania techniczne zastosowane przy produkcji gwarantują niższe zużycie energii elektrycznej.