SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Jazz DUO wyjechały na stołeczne ulice [Zdjęcia]

Strona główna Infrastruktura Jazz DUO wyjechały na stołeczne ulice

Nowy tramwaj typu 128N Jazz DUO – pierwszy z 50, wyprodukowany przez firmę PESA Bydgoszcz SA, 21 listopada wyruszył na stołeczne ulice wraz z pasażerami.

Tramwaje typu 128N Jazz DUO to nowa jakość podróżowania ulicami Warszawy. Mając na uwadze oczekiwania pasażerów, stale podwyższane standardy Spółki oraz, przede wszystkim, wygodę i bezpieczeństwo użytkowników, Tramwaje Warszawskie wyszły temu naprzeciw i zakupiły kolejne 50 sztuk nowoczesnego taboru.

Tramwaje te charakteryzuje, przede wszystkim, nowoczesność oraz funkcjonalność. Jednym z naszych głównych priorytetów było uwzględnienie potrzeb osób z trudnościami w poruszaniu się: na wózkach, osób niewidomych bądź niedowidzących, starszych, a także tych podróżujących z dziećmi lub
z bagażami. Dlatego, przy projektowaniu nowego typu tramwaju, zastosowana została niska, całkowicie płaska podłoga w całym pojeździe – bez pofalowania w strefach, gdzie zainstalowane są wózki wagonowe, niskie wejścia, wyznaczone siedzenia, przestrzeń na wózki oraz bagaż. Do dyspozycji podróżujących oddajemy rampę wjazdową oraz dźwiękowe sygnalizowanie funkcji. Na prośbę naszych pasażerów, siedzenia będą ustawione przodem, bądź tyłem do kierunku jazdy, a nie pod kątem.

Kluczowym kryterium były także rozwiązania, które zapewniają bezpieczeństwo, zarówno podróżującym,jak i bezpieczeństwo motorniczego: „Jedną z kluczowych decyzji było odejście od najbardziej typowej, pochylonej, aerodynamicznej linii czoła, na rzecz kształtu bardziej odpowiedniego dla pojazdu miejskiego. Dzięki zaproponowanej formie uzyskaliśmy szeroki, panoramiczny i bardziej bezpieczny zakres widzenia. Motorniczy wizualnie jest cofnięty w głąb kabiny i zabezpieczony dodatkowymi, wyraźnie widocznymi  przęsłami wzmacniającymi słupki. Taka forma czoła powoduje większe ocienienie kabiny, poprawia widoczność i komfort cieplny (bardziej wydajne działanie klimatyzacji)”, podkreśla dr Bartosz Piotrowski, główny projektant wzornictwa, PESA Bydgoszcz SA. Ponadto, tramwaje typu 128N są także bardziej ekonomiczne w eksploatacji, ponieważ zostały wyposażone
w nowoczesne rozwiązania techniczne, w tym pokładowy zasobnik energii, który pozwoli na gromadzenie energii odzyskiwanej w trakcie hamowania.

Fakt, iż są dwukierunkowe pozwoli na korzystanie w większym stopniu z sieci tramwajowej podczas remontów i modernizacji oraz budowy tras, ponieważ tramwaj dwukierunkowy nie potrzebuje klasycznej pętli tramwajowej do zmiany kierunku jazdy. Tramwaje Warszawskie posiadają już 6 takich tramwajów, które doskonale spełniają swoją rolę.

Mamy przekonanie, iż oddajemy do dyspozycji warszawiakom tramwaj, będący połączeniem nowoczesności, funkcjonalności, bezpieczeństwa, który  odpowiada najnowszym trendom stylistycznym i technicznym oraz wieloletnim doświadczeniom zdobytym podczas eksploatacji pojazdów w stolicy.

Zakup 50 tramwajów niskopodłogowych typu 128N stanowi realizację części projektu pn.: „Zakup tramwajów niskopodłogowych do obsługi sieci komunikacji tramwajowej w Warszawie”.

foto: Tramwaje Warszawskie

Wszystkie nasze artykuły znajdziesz na Twitterze.nw57

Jesteśmy też na Facebooku. Dołącz do nas, dyskutuj i dziel się opiniami.

bcc bcc111

Wiadomości

Jerzy Pilch nie żyje!

Jerzy Pilch, laureat literackiej nagrody Nike, nie żyje. Od kilku dni miał problemy z ciśnieniem. Miał 68 lat.

Wieżowce Ghelamco gotowe na czas epidemii

Ghelamco wprowadza do swoich nowych biurowców specjalne rozwiązania przygotowujące budynki na wypadek epidemii. Innowacyjne podejście do systemów klimatyzacji i zarządzania...

Varso 2 już gotowe!

Zakończyła się budowa 90 metrowej wysokości wieżowca Varso 2. Wkrótce do biurowca wprowadzą się najemcy. To już...

PHN buduje podziemny łącznik między metrem i wieżowcem

Ruszyły prace budowlane przejścia podziemnego łączącego biurowiec SKYSAWA ze stacją metra Rondo ONZ. Inwestor zaprezentował też nowe wizualizacje kompleksu. Ilustracje pokazują,...

Będzie bezpieczniej na Żytniej

Na Żytniej powstaje nowa zatoka do postoju autokarów. Drogowcy remontują chodnik i poprawią bezpieczeństwo pieszych. Projekt...

Elektrownia Powiśle z nowymi restauracjami

Tydzień po otwarciu Elektrowni Powiśle do oferty gastronomicznej dołączają kolejne restauracje. Wśród nowo otwartych lokali znajdą...

Polecane

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...

Rondo Daszyńskiego w cieniu wieżowców

Rondo Daszyńskiego to chyba jeden z największych placów budowy w Europie. W czterech narożnikach tego ronda powstają lub są planowane biurowce o łącznej powierzchni 300...

Krwawe zaćmienie Superksiężyca w Warszawie

W nocy z 27 na 28 września doświadczyliśmy pełnego zaćmienia "Superksiężyca", następna taka okazja przydarzy się dopiero w 2033 roku. Zaćmienie rozpoczęło się o...