Decyzja środowiskowa – budowa trasy tramwajowej na Gocław

Spółka Tramwaje Warszawskie otrzymała decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy trasy tramwajowej na Gocław (odc. Al. Waszyngtona – pętla Gocław). Biuro Ochrony Środowiska we współpracy z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Warszawie wskazało do realizacji wskazano wariant rekomendowany przez Spółkę (inwestorski).

Rozwiązanie to zostało wskazane jako najkorzystniejsze na podstawie dotychczas przeprowadzonych analiz (w tym Raportu o Oddziaływaniu na Środowisko) oraz w trakcie konsultacji społecznych. W ramach inwestycji powstanie trasa o przebiegu: pętla Gocław – ul. gen. Bora-Komorowskiego – rezerwa pod al. Tysiąclecia (przy Os. Saska) – równolegle wzdłuż Kanału Wystawowego (po stronie wschodniej) do al. Waszyngtona, tj. zgodnie z wariantem oznaczonym jako „2C” w publikowanych przez nas materiałach.

Zgodnie z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach wykonane zostaną nasadzenia drzew i krzewów, zapewniając ciągłość powiązań przyrodniczych, krajobrazowych przestrzennych i funkcjonalnych w układzie miasta. Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, torowisko będzie miało zabudowę trawiastą.

Spółka Tramwaje Warszawskie rozpocznie także prace nad koncepcją programowo-przestrzenną oraz koncepcją architektoniczno-urbanistyczną zagospodarowania terenu (krajobrazu) wzdłuż trasy tramwajowej i Kanału Wystawowego (park linearny). W 2017 r. (III-IV kw.) planowane jest przeprowadzenie kolejnego etapu działań konsultacyjno-partycypacyjnych – tak aby wspólnie ze społecznością lokalną zaprojektować otoczenia i przestrzeń publiczną.

Dzięki budowie nowej trasy nastąpi:

skrócenie czasu podróży transportem zbiorowym – przewidywany czas przejazdu z pętli Gocław do stacji Metro Centrum wyniesie ok. 17 min.;

  • poprawa dostępności Gocławia i Saskiej Kępy z i do innych dzielnicy Warszawy, w tym Śródmieścia, Ochoty i Pragi;
  • podniesienie komfortu podróżowania – w ramach projektu przewidywany jest zakup nowego taboru tramwajowego, zaś optymalizacja układu linii komunikacyjnych pozwoli zwiększyć liczbę dostępnych miejsc dla pasażerów;
  • poprawa komfortu życia mieszkańców poprzez zmniejszenie łącznej emisji hałasu i podniesienie jakości powietrza w wyniku zachęcenia do korzystania
    z transportu zbiorowego wysokiej jakości;
  • poprawa estetyki przestrzeni publicznej i zwiększenie powiązań pieszo-rowerowych między Saską Kępą a Gocławiem;
  • podniesienie stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem pieszych i rowerzystów.

Realizacja robót przewidywana jest ramowo w latach 2019-2021, po uzyskaniu dokumentacji. Ocenia się, że sam proces budowlany potrwa dwa lata (dwa sezony budowlane).

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Takiego podejścia nie miał dotąd żaden deweloper w Polsce. Jak Archicom...

0
W świecie współczesnej architektury, w którym dominują kwestie ekonomiczne, umiejętność dobrego zagospodarowania przestrzeni i sprawdzone, choć powtarzalne schematy estetyczne, niewielu deweloperów decyduje się na...
×