Ruszyła budowa na terenie dawnej Fabryki Samochodów Osobowych w Warszawie. Na działce przy ul. Modlińskiej 4 i 6B powstanie nowoczesny, wielofunkcyjny kompleks o powierzchni użytkowej 60 tys. mkw., w skład którego wejdzie centrum targowo-konferencyjne, całoroczna stała część wystawiennicza z ofertą budowlano-dekoracyjną, a także hotel klasy biznesowej, powierzchnie biurowe oraz ponad 1400 miejsc parkingowych.
– Chcemy stworzyć na mapie stolicy unikatowe miejsce, łączące nietypową, postindustrialną architekturę i wyjątkowe cechy funkcjonalne. Zamierzamy zachować wiele elementów dawnej hali FSO, a jednocześnie zwiększyć niektóre parametry budynku. Sukces biznesowy przedsięwzięcia mają jednak gwarantować nie tylko rozwiązania techniczne i architektoniczne. Do części targowej pozyskaliśmy już partnera z ugruntowanym doświadczeniem w branży, ponadto naszym atutem jest lokalizacja obiektu przy najruchliwszym węźle komunikacyjnym Warszawy – mówi Radosław Tracz, prezes GlobalExpo, spółki realizującej inwestycję.
Część targowo-konferencyjna ma liczyć 20 tys. mkw. i będzie zarządzana przez spółkę Centrum Targowo-Kongresowe (dawne MT Polska), od lat prowadzącą warszawskie centrum targowe przy ul. Marsa. Na parterze mieścić się będzie hala wystawiennicza o powierzchni 13 tys. mkw., na piętrze zaś na 4 tys. mkw. zaplanowana została przestrzeń konferencyjno-kongresowa. Z kolei około 27 tys. mkw. inwestycji zajmie część wystawiennicza branży budowlanej, gdzie swoje showroomy będą mieć firmy związane z branżą wykończenia i wyposażenia wnętrz. Hotel, który zaoferuje 160 pokoi, będzie funkcjonował w strukturach jednej z największych międzynarodowych sieci hotelowych.
– Powstaje przestrzeń targowo-eventowa o największej powierzchni pod jednym dachem w stolicy. Nie będzie to jednak jedyny rekordowy parametr. Wysokość budynku, szerokość bram czy wytrzymałość podłoża sprawią, że będziemy mieć do dyspozycji obiekt o niespotykanych cechach użytkowych. Nie jest nadużyciem stwierdzenie, że wewnątrz będziemy mogli robić prezentacje średniej wielkości samolotów czy wjechać do hali pociągiem – zapowiada Bartosz Sosnowski, wiceprezes zarządu Centrum Targowo-Kongresowego.
Kompleks został zaprojektowany przez Tremend z zachowaniem charakteru hal magazynowych z lat 70. XX w. Koncepcja architektoniczna zakłada pozostawienie elementów związanych z funkcjonalnością dawnej hali, np. suwnicy, trakcji kolejowej prowadzącej bezpośrednio do obiektu czy czterotonowej windy towarowej. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Fundamental Group.