AK Motors Polska wspólnie z FSO rozpoczyna pracę nad Syreną

    0
    375

    AK Motor Polska i FSO koordynują przyszłą ścieżkę marki Syrena od kilku lat i 11 stycznia 2015 r. ratyfikowały formalną umowę o współpracy na rzecz rozwoju 2 nowych pojazdów.

    Pierwszym pojazdem objętym wspólnym przedsięwzięciem jest aktualnie prowadzony projekt AK Syrena Meluzyna, który został podany do publicznej wiadomości 6 grudnia 2013 r. przez AK Motor International Corporation. FSO wspiera rozwój technologiczny samochodu w zakresie jego kompletacji, modułowej i wielowariantowej optymalizacji, a następnie przygotowania do masowej produkcji. W najbliższych tygodniach zostanie zaprezentowany publicznie model pojazdu AK Syrena Meluzyna w skali 1:5 (zbudowany w pierwszej połowie roku 2015). Kolejny etap rozwoju obejmie produkcję prototypu w pełnej skali. Dodatkowe warianty Meluzyny zostaną przedstawione w najbliższej przyszłości.1559307_10207340387657412_3120596376580626504_o 11119545_10207340387617411_6379515259842252018_o 11249025_10207340388457432_4140062752433345199_o 11402296_10207340387737414_1758989726845908893_o 11402572_10207340387577410_4029738645605033726_o 11406531_10207340388377430_5523766408829859528_o 11406534_10207340387697413_6441491661824525346_o 11406577_10207340387537409_8733590447731264083_o

     

    Po drugie, AK Motor Polska, we współpracy z FSO chciałaby wprowadzić zupełnie nowy sportowy model pojazdu z linii Syreny – AK Syrena Ligea. Zgodnie z tradycją, która została ustanowiona już przedtem w przypadku modelu Meluzyna, Ligea nosi nazwę od imienia innej legendarnej syreny, pochodzącej z mitologii greckiej. Ta idea odzwierciedla zamiar promowania marki AK Syrena na rynku krajowym, jak również poza granicami Polski. Nowe logo Ligea zaprojektował Pawel Panczakiewicz, który ma wspólne pochodzenie ze Stanisławem Panczakiewiczem, projektantem oryginalnej Syreny FSO w latach pięćdziesiątych XX wieku.

    AK Syrena Ligea jest pierwszą Syreną, która zrywa z tradycją silnika montowanego z przodu, posiada silnik w środkowej części podwozia. Podczas gdy pierwsza wersja nowego sportowego samochodu Syrena będzie miała silnik benzynowy montowany poprzecznie, podwozie Ligea zostało zaprojektowane od samego początku tak, aby pomieścić różne zespoły napędowe, w tym napęd hybrydowy, napęd w całości elektryczny, napęd elektryczny odrzutowy. Oprócz funkcji samochodu sportowego, AK Syrena Ligea ma służyć jako platforma do eksperymentów naukowych i rozwoju innowacyjnych technologii, które pojawią się w przyszłych samochodach.