REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Budimex zakończył pierwszą część nasadzeń kompensacyjnych

Strona główna Infrastruktura Budimex zakończył pierwszą część nasadzeń kompensacyjnych

W czasie budowy tramwaju do Wilanowa zrealizowano nasadzenia kompensacyjne nowych drzew – od początku listopada Budimex posadził na Mokotowie i Wilanowie łącznie 130 okazów. W sumie zostanie zasadzonych 1000 sztuk w ramach tej inwestycji. Wszystkie pozostałe zostaną zrealizowane do końca terminu zakończenia projektu, czyli do 2024 roku.

Wśród zasadzanych gatunków drzew znajdują się m.in. lipy holenderskie, lipy drobnolistne, platany klonolistne, graby, wiśnie piłkowane, klony polne i dęby szypułkowe. Pierwszy raz w historii budowy stołecznych tras tramwajowych przy torach znajdą się tzw. drzewa formowane. Będą też drzewa na przystankach tramwajowych.  Wycinane są głównie okazy w oddzielającym pasie drogowym, ze względu na fakt, że budowa Tramwaju Wilanowa polega także na modernizacji instalacji podziemnych: wodociągów, kanalizacji, sieci ciepłowniczych, telekomunikacyjnych i energetycznych. Niektóre drzewa kolidujące z tymi pracami uniemożliwiając ich przeprowadzenie. Usunięte sztuki to mniej niż 10% całego drzewostanu wzdłuż linii tramwajowej.

W ramach inwestycji prowadzone są obecnie takie prace jak:

  • prace przy infrastrukturze teletechnicznej – przebudowa i budowa kolizji;
  • roboty w torowisku – wykonanie koryta oraz wzmocnienie podłoża pod warstwy konstrukcyjne;
  • budowa oświetlenia – układanie rur osłonowych przebiegających poprzecznie pod jezdnią;
  • budowa sygnalizacji świetlnej – układnie kanalizacji z rur osłonowych;
  • budowa i przebudowa sieci gazowej – układanie rur gazowych;
  • ul. Spacerowa: prace przy infrastrukturze teletechnicznej z usuwaniem kolizji, przebudowa sieci gazowej, budowa kanalizacji KD, wykonywanie fundamentów pod słupy trakcyjne , roboty przygotowawcze przed rozpoczęciem robót zasadniczych – Podstacja Zajączkowska (usuwanie kolizji);
  • ul. Belwederska: Budowa kanalizacji deszczowej – KD;
  • ul. Sobieskiego: Roboty ziemne i rozpoczęcie prac betoniarski (ławy fundamentowe) – Podstacja Sobieskiego, rozbiórka elementów podbudów;
  • ul. Wilanowska: roboty przygotowawcze przed rozpoczęciem robót zasadniczych – Podstacja Wilanowska.

Na budowie pracuje ponad 50 jednostek sprzętu i ponad 200 osób. Budimex prowadzi także prace w okresie zimowym.

Obowiązująca czasowa organizacja ruchu wprowadzona została w ulicach: Puławskiej, Goworka, Spacerowej, Belwederskiej i Sobieskiego. W ramach obecnych zamknięć przewiduje się przebudowę sieci uzbrojenia podziemnego oraz budowę zasilania sieci trakcyjnej. Przebudowany zostanie układ drogowy oraz budowane będzie torowisko tramwajowe. W bieżącym roku planuje się rozpocząć budowę trzech podstacji trakcyjnych. W chwili obecnej opracowywane są założenia do projektu. Po zatwierdzeniu przedmiotowego projektu, zgodnie z procedurami obowiązującymi w mieście, zostanie on zaprezentowany. 

Nowa trasa rozpocznie się przy skrzyżowaniu ul. Puławskiej i Goworka. Przebudowa obejmie również istniejący odcinek trasy tramwajowej od ulicy Rakowieckiej do Placu Unii Lubelskiej. Liczącą aż 22 metry różnicę poziomów w kierunku dolnego Mokotowa tramwaj pokona ulicą Goworka i Spacerową. Następnie linia będzie przebiegać prosto, ulicami Belwederską i Sobieskiego, w kierunku Miasteczka Wilanów. Terminal końcowy przeznaczony dla dwukierunkowych tramwajów znajdzie się u zbiegu al. Rzeczypospolitej i Branickiego.

Dla trasy zaplanowano dwie odnogi. Pierwsza z nich będzie biegła wzdłuż ulicy Gagarina aż do Czerniakowskiej – jest to oddzielna inwestycja prowadzona przez Tramwaje Warszawskie i Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Na tym odcinku tramwaje skończą bieg na terminalu dla tramwajów dwukierunkowych. Nowa trasa oznacza sporą oszczędność czasu dla tych mieszkańców Wilanowa, którzy dojeżdżają do centrum Warszawy. Przejazd tramwajem z tej dzielnicy do stacji metra Centrum wyniesie około 30 minut.

Podczas budowy trasy tramwajowej do Wilanowa zastosowana zostanie technologia zielonych torów. Nowe torowisko zostanie obsadzone rozchodnikiem – rośliną, która jest odporna na wyższe temperatury i nie wymaga podlewania. Łączna długość zielonych torów na trasie do Wilanowa przekroczy 10 km.

Budowa trasy tramwajowej stanowi część projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach POIiŚ 2014 – 2020. W jego skład wchodzi także zakup 50 nowych tramwajów niskopodłogowych, budowa zajezdni na Annopolu i montaż tablic z informacją pasażerską na przystankach. Oficjalna nazwa projektu to: Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą. Jego łączny koszt wynosi 1 mld 190 mln zł, przy dofinansowaniu unijnym w wysokości 555 mln zł.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

Wiadomości

Andrzej Duda wzywa do budowy CPK

-Dzisiaj powinniśmy podjąć wielkie inwestycje takie jak budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego - okna na świat, które jeszcze...

Sześciu chętnych na remont ulic w Śródmieściu

Zbliża się rewitalizacja całego śródmiejskiego kwartału. Aż 6 firm chce się podjąć się przebudowy 2,5 hektara ulic i placów w obszarze...

Czy w Warszawie powinien być nocny zakaz sprzedaży alkoholu?

6 maja ruszają konsultacje społeczne w sprawie ograniczenia nocnej sprzedaży alkoholu. Czas na zabranie głosu przez mieszkańców w tej sprawie upływa...

Remont torowiska na rondzie Czterdziestolatka

Warszawscy tramwajarze wykorzystają długi weekend na remont przejazdów tramwajowych na rodzie Czterdziestolatka. Od 3 do 5 maja nie będzie można pojechać...

Przy Żelaznej powstanie budynek z pionowym ogrodem. Pierwszy taki w Warszawie!

Architekci z pracowni FAAB stworzyli koncepcję budynku, będącego nową siedziba instytutu Łukasiewicz-Itech. Gmach może stanąć przy Żelaznej 87 na Woli.

Ratusz otworzył oferty na przebudowę rejonu ulic Złotej i Zgody

Ogłoszono wyniki przetargu na przebudowę ulic Złotej i Zgoda w ramach projektu Nowego Centrum Warszawy. W ramach prac całokowicie przebudowane będą ulice...

Polecane

Popularna marka wkracza do Centrum Praskiego Koneser. Green Caffè Nero wzbogaca ofertę gastronomiczną kompleksu

25 kwietnia 2024 roku w Centrum Praskim Koneser – największym, zrewitalizowanym kompleksie mixed-use w Warszawie – otworzy się popularna i ceniona przez...

Kultowa seria „Retro Warszawa” powraca do księgarń.

Już w maju ponownie pojawi się jedna z Waszych ulubionych serii WARSZAWA FOTO RETRO, która fotografiami opowiada o codzienności stolicy kolejnych...

Druga edycja Westfield Good Festival – baw się na koncertach, projektuj meble, odkryj proekologiczne postawy!

Już w czwartek, 18 kwietnia w Westfield Arkadia i Westfield Mokotów rozpocznie się II edycja festiwalu Westfield Good Festival. Na uczestników wydarzenia...

ZEROMAT – WYJĄTKOWA ATRAKCJA W CENTRUM WARSZAWY! POŻEGNAJ PEPSI MAX I OTRZYMAJ DWIE PUSZKI PEPSI ZERO CUKRU

Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa...

Konwiktorska Residence – najlepszy adres w sercu Warszawy

Przy Konwiktorskiej 4, zaledwie kilkadziesiąt metrów od Starego Miasta, powstaje kameralny apartamentowiec Konwiktorska Residence. W budynku znajdzie się tylko 78 luksusowych apartamentów....

18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski już w najbliższą niedzielę!

Już w najbliższą niedzielę, 24 marca, w stolicy wystartuje 18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz New Balance Bieg Na Piątkę. Na starcie...