Cosmopolitan Twarda 4 jest pierwszym i jak na razie jedynym budynkiem apartamentowym w Polsce, który ma swój własny krajobraz zapachowy.
Jak pachnie Cosmopolitan? Żeby odpowiedzieć na to pytanie trzeba poznać jego mieszkańców – jaki jest ich styl życia, co ich inspiruje, jakie są ich pasje.
Mieszkaniec Cosmopolitana to osoba spełniona, która osiągnęła sukces – kocha podróże, żyje aktywnie, dba o zdrowie i ceni sobie wysoką jakość życia. Ważne dla niej są takie cechy jak wolność i niezależność, posiada nietuzinkowe pasje, którym poświęca swój czas wolny. Jest bardzo wymagająca, więc oczekuje wrażeń zmysłowych o wysokiej jakości, jednocześnie o neutralnym, nienachalnym charakterze. Dla takich właśnie osób powstała pierwsza mapa sensoryczna budynku mieszkalnego w Polsce, stworzona przez pracownię senselierki Marty Siembab i designera Macieja Kaweckiego.
Marka Cosmopolitan w swoim wymiarze sensorycznym to marka świetlista, jasna i przestrzenna. Cechuje ją ruch, dynamika i radość życia, a także naturalność i autentyczność. To marka elegancka, dyskretna, reprezentująca współczesny luksus.
Poszczególne strefy budynku mają różne zapachy, w związku z tym, że pełnią rożne funkcje. Przykładowo recepcja wita wchodzących eleganckim, dyskretnym zapachem świeżych fig, dając wrażenie jasnej, czystej i otwartej przestrzeni. Podkreśla nowoczesny charakter wnętrza i kojarzy się ze współczesnym luksusem, opartym na jakości.
Strefa biurowa budynku także ma swój odrębny zapach – dominują w nim nuty czarnej porzeczki, wprowadzając atmosferę naturalnej świeżości natury.