W czwartek na Placu Konstytucji Koziołek Desing pokaże model Nowej Warszawy w skali 1:1. Samochód wykonano z włókna szklanego, wyposażono go jednak w oryginalne detale, m.in. koła o rozmiarze 22 cali, reflektory w technologii LED, stalowy grill i końcówki wydechu.
Idea stworzenia auta New Warsaw – Wratislavia ma na celu przywrócenie legendy Polskiej motoryzacji samochodu marki Warszawa. Pomysł narodził się w głowie Michała Koziołka, który w roku 2012 zrealizował projekt „Syrena na Euro”. Auto o wartości ponad 260 tys zł, zbudowane od podstaw, z trzylitrowym silnikiem o mocy prawie 300KM.
Do projektu „New Warsaw Wratislavia” poza Michałem Koziołkiem dołączyli Michał Puchalski i Adam Mally, studenci Wrocławskiej Architektury, Łukasz Myszyński student Wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych., Dawid Ozga, Jacek Śniadecki, Jacek Bodziony i Zbigniew Żelazny.
Inicjatywą przewodnią projektu jest połączenie innowacyjności pojazdu na miarę XXI w, wraz z retrodesignem charakterystycznym dla jej kultowej poprzedniczki. Nowa Warszawa swoim wyglądem, wyposażeniem, i wykonaniem ma przewyższać w swojej klasie luksusowe marki aut z całego świata.
Nowoczesne rozwiązania techniczne, połączone z materiałami najwyższej klasy, a także ręcznie wykonane nadwozie i wnętrze pojazdu będą jednymi z większych atutów nowej Warszawy. Produkcja auta w liczbie 4 sztuk rocznie dodatkowo nadaje unikatowego charakteru.
Nowa Warszawa ma mieć potężny pięciolitrowy silnik o mocy 607 KM! Czy trafi do produkcji? Tak! W ciągu roku w liczbie czterech sztuk, ma to nadać autu unikatowego charakteru.