REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAAWANSOWANA BUDOWA MOSTU NA PRAGĘ – ZABETONOWANY PŁASZCZ I OCZEP

Strona główna Infrastruktura ZAAWANSOWANA BUDOWA MOSTU NA PRAGĘ – ZABETONOWANY PŁASZCZ I OCZEP

Gotowe są już wszystkie trzy lądowe podpory mostu pieszo-rowerowego. Zakończyło się też pogrążanie w dnie Wisły wszystkich 216 ścianek szczelnych pod budowę podpór rzecznych, zaś finalizowane jest betonowanie fundamentu podpory oznaczonej symbolem P3. Obecnie trwa wykop pod podporę P4.

Na czas wakacji tempo budowy mostu nieco spadło. Wpływ na to miał niski poziom wody w Wiśle – ograniczał możliwości manewrowania barkami i pchaczami na rzece. Dopiero na początku września minęło ryzyko zahaczeniem pływającego sprzętu o element nieregularnego dna rzeki i wykonawca, firma Budimex, mógł przyspieszyć realizację prac.

GRODZICE W KOMPLECIE

Miesiąc temu zakończyło się instalowanie wszystkich grodzic. Chodzi o ścianki szczelne podpór (pod lądowe były wbijane w ziemię, a pod rzeczne pogrążane w wodzie). Jako ostatnie zostały pogrążone w Wiśle grodzice podpory oznaczonej jako P4 i w sumie w dnie rzeki znalazło się ich 216 (pod trzy podpory). Był to znak, że można rozpoczynać wykopy pod wylanie betonu i w dalszej kolejności stawianie filarów podpór.

Przypominamy, że każda podpora będzie się składać z trzech fragmentów. To tzw. korek betonowy, fundament i filar. Dwa pierwsze elementy służą osadzeniu podpory w ziemi. Podpora P2 już je posiada – w pierwszym tygodniu października Budimex wykonał korek, a następnie zabetonował fundament. Do jego zbrojenia zużył 32 tony stali, którą zalał 243 m sześc. betonu. Natomiast do wykonania korka wykorzystał 138 m sześc. betonu niekonstrukcyjnego.

Tyle samo materiałów Budimex zużył, żeby wykonać dwa pierwsze fragmenty podpory P3. Jej betonowanie nastąpiło w minioną środę. Było dosyć widowiskowe. Niektórzy mieszkańcy idący po stronie bulwarów wiślanych zatrzymywali się na chwilę i przyglądali się betonowozom z efektownie rozłożonymi wysięgnikami i umocowanymi na nich rurami, którymi przez ponad 5 godzin wylewano beton.

Beton pozostało wylać jeszcze pod podporę P4. Na razie do tego jeszcze nieco daleka droga – w tym tygodniu rozpoczęły się prace przy wykopie pod utworzenie betonowego korka. Wstępnie betonowanie planowane jest tam na 26 października. Termin ten może ulec zmianie ze względu na trudniejsze warunki geologiczne – wykop prowadzony jest w iłach.

BETONOWANIE MURU OPOROWEGO

Prace równolegle prowadzone są też na brzegach. Po stronie bulwarów wiślanych zabetonowano płaszcz i oczep długiego na 85 m muru oporowego. Płaszcz to betonowe pokrycie dotychczasowych wbitych ścianek szczelnych muru, a oczep to inaczej gzyms.

Z kolei po stronie praskiej charakterystyczny, bo wygięty na kształt litery L mur oporowy P1 i P2 podpory P7 został zakończony we wrześniu. Pozostałe lądowe podpory też już są gotowe. To zresztą najłatwiejsze do dostrzeżenia części budowanej przeprawy – ze względu na filary przygotowane do posadowienia na nich ustroju nośnego mostu.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.Masz newsa?

Wiadomości

Zbigniew Lew -Starowicz nie żyje

Zmarł Zbigniew Lew-Starowicz, wybitny polski seksuolog i psychiatra, prezes Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego. Informację o śmierci potwierdziło w rozmowie z portalem Nowa...

Szukasz biura do wynajęcia w Warszawie? Sprawdź, co wziąć pod uwagę

Blisko 50 proc. nowoczesnych powierzchni biurowych w Polsce znajduje się w stolicy. To sprawia, że oferta biur na wynajem w Warszawie jest...

DUŻE ZAINTERESOWANIE PROJEKTOWANIEM I BUDOWĄ DRÓG WOKÓŁ LOTNISKA CPK   

10 firm i 5 konsorcjów złożyło oferty w przetargu spółki Centralny Port Komunikacyjny na zaprojektowanie i budowę dróg wokół Lotniska CPK....

Miasto inwestuje w zieleń na pętlach WTP

Rośliny, szczególnie w obliczu obecnych zmian klimatycznych, odgrywają bardzo dużą rolę w miastach. Dlatego Warszawa od lat konsekwentnie inwestuje w zieleń....

Tramwaj dojedzie na Zieloną Białołękę. Prace budowlane dopiero za cztery lata!

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla nowej trasy tramwajowej na wschodnią część Białołęki. Budowa tej oczekiwanej przez mieszkańców...

CTPark Warsaw South z certyfikacją BREEAM International New Construction na poziomie ‘Excellent

Hale WARS01 i WARS03, wchodzące w skład kompleksu produkcyjno-logistycznego CTPark Warsaw South, otrzymały certyfikację BREEAM International New Construction V6 na poziomie...

Polecane

IL DIVO w Polsce: Wyjątkowy Jubileuszowy Koncert w Warszawie

Międzynarodowy kwartet wokalny IL DIVO, z okazji swojego 20-lecia, wystąpi na żywo w Polsce. Koncert odbędzie się 22 września w PreZero...

Najważniejszy festiwal twórców wizualizacji już jesienią w Warszawie

Trzy dni dyskusji, prezentacji i warsztatów wokół najnowszych i najbardziej znaczących zagadnień w świecie wizualizacji architektonicznych (i nie tylko). Na początku...

Zabytkowa hala zagrożona rozbiórką. To tu powstał kultowy Fiat 125 p!

Jesienią pisaliśmy o zabytkowych halach dawnej fabryki FSO, w których powstawał fiat 125 p. Ten kultowy samochodów Jesienią pisaliśmy o zabytkowych...

Warszawski Maraton Fotograficzny. Ruszyły zapisy do 5. edycji największego polskiego fotomaratonu

Kolejna odsłona Warszawskiego Maratonu Fotograficznego organizowanego przez Green Caffè Nero odbędzie się 14 września 2024 roku. Uczestnicy będą mieli do wykonania 8...

Politycy! Nie zabijajcie polskich mediów!

Polskie media są ważną częścią życia każdego z nas - wszystkich żyjących, mieszkających i pracujących w Polsce.Politycy! Nie zabijajcie polskich mediów!Polskie media...

Jakie są ceny biur na wynajem w topowych lokalizacjach w Warszawie?

Przy wyborze lokalizacji trend jest niezmienny od lat, bowiem wśród najchętniej wybieranych dzielnic biurowych w Warszawie są Wola i Śródmieście. Świadczy o...