SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Westfield Arkadia już oficjalnie zamiast Arkadii

Strona główna Nieruchomości Biura Westfield Arkadia już oficjalnie zamiast Arkadii

Unibail-Rodamco-Westfield (URW) wprowadza markę Westfield w Europie kontynentalnej, a co za tym idzie – Arkadia staje się jednym z pierwszych dziesięciu centrów pod nowym szyldem. Właśnie rozpoczyna się wspólna kampania marketingowa dla tych obiektów, co zbiega się z 15-leciem istnienia największego warszawskiego centrum handlowego.

Marka Westfield pojawi się po raz pierwszy w siedmiu centrach handlowych we Francji: Westfield Les Quatre Temps, Westfield Forum des Halles, Westfield Vélizy 2, Westfield Parly 2, Westfield Carré Sénart, Westfield Rosny 2 w regionie paryskim oraz Westfield Euralille w Lille. Rebranding będzie także obejmował szwedzki Westfield Mall of Scandinavia koło Sztokholmu, Westfield Arkadia w Warszawie oraz Westfield Chodov w czeskiej Pradze, a w 2020 do tego grona dołączą kolejne centra handlowe URW.

Westfield słynie z tego, że w swoich centrach oferuje gościom wyjątkowe doświadczenia, bardzo szeroki wybór brandów, wysokiej jakości usługi oraz spektakularne koncerty i imprezy. Dzięki centralnym, wielkomiejskim lokalizacjom, Westfield zapewnia biznesowe korzyści dla obecnych w jego obiektach marek, a także dla klientów i lokalnych społeczności.

15 lat sukcesu

Arkadia była katalizatorem zmian i bardzo znacząco wpłynęła na otoczenie. To wspólny sukces centrum handlowego i miasta, z którym od początku istnienia ściśle współdziałało.

W ciągu kilku miesięcy od swojego powstania Arkadia została uznana za najlepszą nieruchomość handlową i od lat utrzymuje pozycję lidera. Z badań wynika, że jest ulubionym centrum handlowym warszawiaków i notuje największą w stolicy rozpoznawalność.

Od samego początku istnienia Arkadia gościła średnio dziennie do 100 tysięcy osób, w zależności od dnia tygodnia. Pierwszego dnia po otwarciu Arkadię odwiedziło 150 tysięcy ludzi, w ciągu pierwszego miesiąca – milion, a do chwili obecnej – 300 mln.

westfield-arkadia-rzut-na-otoczeniewestfield-arkadia-rzut-na-plac-zabawwestfield-arkadia-showwestfield-arkadia-wiata-rowerowaEkologiczne innowacje

Inwestor Arkadii ze szczególną starannością podszedł do tematu ochrony środowiska, tworząc m.in. unikalną koncepcję „zielonego dachu”, park miejski przed Arkadią, a także organizując profesjonalny system odzysku i segregacji surowców wtórnych.

Ważnym elementem systemu utrzymywania równowagi ekologicznej jest „zielony dach”, który służy ochronie środowiska. Umożliwia wprowadzenie wody opadowej do gruntu, pochłania pyły i zanieczyszczenia atmosferyczne, stanowi dodatkową warstwę izolacji termicznej i akustycznej obiektu. Jest zbudowany z warstw pokrytych glebą, mogących pochłaniać część wód opadowych. Warstwy te umożliwiają zakorzenienie i rozwój roślin, dobranych pod kątem wytrzymałości na trudne warunki (intensywne nasłonecznienie, duże zmiany temperatury w cyklu dobowym). Okrywa roślinna dachu w części odtwarza rośliny, które rosły na tym terenie przed wybudowaniem obiektu. Dla utrzymania dobrych warunków rozwoju roślinności „zielony dach” został wyposażony w automatyczną instalację nawadniającą, z sondami wilgoci. Powierzchnia przeznaczona na zazielenienie wynosi 27 tys. mkw. Dach pozwala na zaabsorbowanie w ekosystemie ok. 5 610 metrów sześciennych wód opadowych.

W ostatnich latach w Arkadii znacznie zmniejszono zużycie energii elektrycznej dzięki zamianie oświetlenia na ledowe (100% oświetlenia na parkingu oraz 68% oświetlenia w częściach wspólnych) oraz zoptymalizowaniu pracy urządzeń, w tym wind. Od stycznia 2018 roku Arkadia nabywa „zieloną energię” pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Arkadia posiada również free cooling system, który umożliwia naturalne regulowanie temperatury, w wyniku czego powstają oszczędności w działaniu klimatyzacji.

 

Arkadia wciąż inwestuje

Największe polskie centrum handlowe nie poprzestało na początkowych inwestycjach. Zmieniało się przez całe 15 lat, dostosowując swoją infrastrukturę do rosnących potrzeb klientów i ustawicznie ją unowocześniając. Na przestrzeni ostatnich lat całkowitemu przeobrażeniu i powiększeniu uległa strefa restauracyjna Arkadii, a najemcy powiększyli i przeobrazili swoje salony w często flagowe lokalizacje w skali kraju, jak np. Empik, Zara czy trzypoziomowy, największy w polskich centrach handlowych H&M.

Arkadia zadbała o nowocześnie i elegancko urządzony food court, wyposażony w udogodnienia dla rodzin z dziećmi. Pojawiły się specjalne miejsca siedzące dla małych dzieci, a nawet mikrofalówki i podgrzewacze do posiłków. Powstały pokoje dla rodziców z dziećmi, a także wypożyczalnia gier i książeczek, park wózkowy i mnóstwo atrakcyjnych przyrządów do zabawy.

Arkadia w ostatnim czasie zainwestowała także w zupełnie nową część obiektu, nazwaną Grand Kitchen, z wyodrębnionymi, przestronnymi restauracjami oferującymi smaki z niemal całego świata. Strefa zyskała swojego ambasadora, Grzegorza Łapanowskiego, który uświetniał swoja obecnością i talentem szereg arkadyjskich imprez ekologicznych i kulinarnych, a także firmował warsztaty dla najmłodszych „Arkadia na widelcu”, prowadzone przez jego fundację. Przez półtora roku w bezpłatnych zajęciach wspólnego, zdrowego gotowania, wzięło udział ponad 2,5 tys. dzieci i młodzieży.

Łączny koszt inwestycji, dokonanych przez właściciela i zarządcę Arkadii na przestrzeni ostatnich pięciu lat, wyniósł ponad 150 mln PLN. Arkadia ponadto zainwestowała w szereg usług dla klientów, stanowiących wartość dodaną do zakupów, takich jak: porady profesjonalnego stylisty, przegląd szafy w domu klienta, bezpłatne WiFi, możliwość odbioru i nadania paczek, karty podarunkowe i stałego klienta, etc.

Zmiana charakteru okolicy na przestrzeni ostatnich lat

Obecnie w wyniku nowo powstałej infrastruktury najbliższe okolice Arkadii otaczają biurowce, w których pracuje ponad 14 tys. osób. W wyniku zaś inwestycji mieszkaniowych w najbliższej strefie zasięgu Arkadii w ciągu ostatnich pięciu lat przybyło prawie 10 tys. mieszkańców. Szacuje się, że w niedługim czasie w pobliżu Arkadii przybędzie nowych 7 tys. osób, które zamieszkają w kolejnych planowanych inwestycjach.westfield-arkadia-wizualizacja1

W Arkadii obecnie zatrudnionych jest prawie 4,7 tys. osób – 4,5 tys. w sklepach i lokalach, ponad 150 pracowników zatrudnionych przez firmy podwykonawcze oraz będących pracownikami URW. Z badań i ogólnodostępnych danych wynika, że praca w sektorze handlu staje się coraz bardziej opłacalna i interesująca, a zarobki kształtują się na poziomie miedzy 4 a 7 tys. PLN brutto.

Liczba odwiedzających Arkadię utrzymuje się od lat na podobnym poziomie i wynosi około 20 mln rocznie; warto podkreślić, że od początku istnienia centrum odwiedziło około 300 mln osób. W wyniku rozbudowy Arkadia zyskała nową powierzchnię handlową i jej wielkość obecnie to prawie 118 tys. mkw.westfield-arkadia

Kampania marketingowa obejmie media drukowane, cyfrowe, społecznościowe i zewnętrzne we Francji, Szwecji, Czechach, Polsce i w Wielkiej Brytanii.

Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji?  Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

Wiadomości

Biedronka działa już w The Warsaw Hub

Takiego sklepu Biedronka jeszcze nie miała. Można do niego wejść bezpośrednio ze stacji metra, a do tego znajduje się sercu...

Wiata kolejowa Warszawa Śródmieście WKD została wpisana do rejestru zabytków

Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków wpisał do rejestru zabytków nieruchomych województwa mazowieckiego wiatę nad wejściem na perony przystanku Warszawa-Śródmieście WKD, wzniesioną w 1963...

Elektryki naładują się w Elektrowni Powiśle

Do grona klientów GreenWay Polska dołączyła Elektrownia Powiśle. Klienci centrum mogą korzystać z 16 ładowarek samochodów elektrycznych dostarczonych, zainstalowanych i zarządzanych...

Bankowcy w The Warsaw Hub

Standard Chartered otworzył nową przestrzeń do pracy dla swoich pracowników na najwyższych piętrach jednego z najnowocześniejszych kompleksów biurowych w Polsce, The...

Ceetrus wybuduje nową dzielnicę

Ceetrus Polska rozpoczął prace nad projektem nowego kwartału miejskiego w podwarszawskim Piasecznie. Na terenie dawnej zajezdni trolejbusowej powstanie nowa wielofunkcyjna inwestycja otoczona zielenią...

Głosowanie na nazwę dla nowych pociągów metra

MeWa, Morava, Siréna, Varsovia, Wavlak, Zygmunt – już niedługo jedną z tych nazw będą nosiły nowe pociągi warszawskiego metra.

Polecane

Rozpoczyna się Lato Konesera. Kilkaset wydarzeń w centrum kulturalno-rozrywkowym stołecznej Pragi

Już w 1 lipca w Centrum Praskim Koneser rozpoczyna się wakacyjny cykl wydarzeń pod hasłem Lato Konesera. Od początku lipca do...

Teatr Polonia i Och-Teatr zagrają w lato plenerowe spektakle w Centrum Praskim Koneser

Centrum kulturalno-rozrywkowe na warszawskiej Pradze zapowiada plenerowe spektakle Teatru Polonia i Och-Teatru podczas Lata Konesera. Wstęp na wszystkie wydarzenia będzie bezpłatny,...

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...