REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Westfield Arkadia już oficjalnie zamiast Arkadii

Strona główna Nieruchomości Biura Westfield Arkadia już oficjalnie zamiast Arkadii

Unibail-Rodamco-Westfield (URW) wprowadza markę Westfield w Europie kontynentalnej, a co za tym idzie – Arkadia staje się jednym z pierwszych dziesięciu centrów pod nowym szyldem. Właśnie rozpoczyna się wspólna kampania marketingowa dla tych obiektów, co zbiega się z 15-leciem istnienia największego warszawskiego centrum handlowego.

Marka Westfield pojawi się po raz pierwszy w siedmiu centrach handlowych we Francji: Westfield Les Quatre Temps, Westfield Forum des Halles, Westfield Vélizy 2, Westfield Parly 2, Westfield Carré Sénart, Westfield Rosny 2 w regionie paryskim oraz Westfield Euralille w Lille. Rebranding będzie także obejmował szwedzki Westfield Mall of Scandinavia koło Sztokholmu, Westfield Arkadia w Warszawie oraz Westfield Chodov w czeskiej Pradze, a w 2020 do tego grona dołączą kolejne centra handlowe URW.

Westfield słynie z tego, że w swoich centrach oferuje gościom wyjątkowe doświadczenia, bardzo szeroki wybór brandów, wysokiej jakości usługi oraz spektakularne koncerty i imprezy. Dzięki centralnym, wielkomiejskim lokalizacjom, Westfield zapewnia biznesowe korzyści dla obecnych w jego obiektach marek, a także dla klientów i lokalnych społeczności.

15 lat sukcesu

Arkadia była katalizatorem zmian i bardzo znacząco wpłynęła na otoczenie. To wspólny sukces centrum handlowego i miasta, z którym od początku istnienia ściśle współdziałało.

W ciągu kilku miesięcy od swojego powstania Arkadia została uznana za najlepszą nieruchomość handlową i od lat utrzymuje pozycję lidera. Z badań wynika, że jest ulubionym centrum handlowym warszawiaków i notuje największą w stolicy rozpoznawalność.

Od samego początku istnienia Arkadia gościła średnio dziennie do 100 tysięcy osób, w zależności od dnia tygodnia. Pierwszego dnia po otwarciu Arkadię odwiedziło 150 tysięcy ludzi, w ciągu pierwszego miesiąca – milion, a do chwili obecnej – 300 mln.

westfield-arkadia-rzut-na-otoczeniewestfield-arkadia-rzut-na-plac-zabawwestfield-arkadia-showwestfield-arkadia-wiata-rowerowaEkologiczne innowacje

Inwestor Arkadii ze szczególną starannością podszedł do tematu ochrony środowiska, tworząc m.in. unikalną koncepcję „zielonego dachu”, park miejski przed Arkadią, a także organizując profesjonalny system odzysku i segregacji surowców wtórnych.

Ważnym elementem systemu utrzymywania równowagi ekologicznej jest „zielony dach”, który służy ochronie środowiska. Umożliwia wprowadzenie wody opadowej do gruntu, pochłania pyły i zanieczyszczenia atmosferyczne, stanowi dodatkową warstwę izolacji termicznej i akustycznej obiektu. Jest zbudowany z warstw pokrytych glebą, mogących pochłaniać część wód opadowych. Warstwy te umożliwiają zakorzenienie i rozwój roślin, dobranych pod kątem wytrzymałości na trudne warunki (intensywne nasłonecznienie, duże zmiany temperatury w cyklu dobowym). Okrywa roślinna dachu w części odtwarza rośliny, które rosły na tym terenie przed wybudowaniem obiektu. Dla utrzymania dobrych warunków rozwoju roślinności „zielony dach” został wyposażony w automatyczną instalację nawadniającą, z sondami wilgoci. Powierzchnia przeznaczona na zazielenienie wynosi 27 tys. mkw. Dach pozwala na zaabsorbowanie w ekosystemie ok. 5 610 metrów sześciennych wód opadowych.

W ostatnich latach w Arkadii znacznie zmniejszono zużycie energii elektrycznej dzięki zamianie oświetlenia na ledowe (100% oświetlenia na parkingu oraz 68% oświetlenia w częściach wspólnych) oraz zoptymalizowaniu pracy urządzeń, w tym wind. Od stycznia 2018 roku Arkadia nabywa „zieloną energię” pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Arkadia posiada również free cooling system, który umożliwia naturalne regulowanie temperatury, w wyniku czego powstają oszczędności w działaniu klimatyzacji.

 

Arkadia wciąż inwestuje

Największe polskie centrum handlowe nie poprzestało na początkowych inwestycjach. Zmieniało się przez całe 15 lat, dostosowując swoją infrastrukturę do rosnących potrzeb klientów i ustawicznie ją unowocześniając. Na przestrzeni ostatnich lat całkowitemu przeobrażeniu i powiększeniu uległa strefa restauracyjna Arkadii, a najemcy powiększyli i przeobrazili swoje salony w często flagowe lokalizacje w skali kraju, jak np. Empik, Zara czy trzypoziomowy, największy w polskich centrach handlowych H&M.

Arkadia zadbała o nowocześnie i elegancko urządzony food court, wyposażony w udogodnienia dla rodzin z dziećmi. Pojawiły się specjalne miejsca siedzące dla małych dzieci, a nawet mikrofalówki i podgrzewacze do posiłków. Powstały pokoje dla rodziców z dziećmi, a także wypożyczalnia gier i książeczek, park wózkowy i mnóstwo atrakcyjnych przyrządów do zabawy.

Arkadia w ostatnim czasie zainwestowała także w zupełnie nową część obiektu, nazwaną Grand Kitchen, z wyodrębnionymi, przestronnymi restauracjami oferującymi smaki z niemal całego świata. Strefa zyskała swojego ambasadora, Grzegorza Łapanowskiego, który uświetniał swoja obecnością i talentem szereg arkadyjskich imprez ekologicznych i kulinarnych, a także firmował warsztaty dla najmłodszych „Arkadia na widelcu”, prowadzone przez jego fundację. Przez półtora roku w bezpłatnych zajęciach wspólnego, zdrowego gotowania, wzięło udział ponad 2,5 tys. dzieci i młodzieży.

Łączny koszt inwestycji, dokonanych przez właściciela i zarządcę Arkadii na przestrzeni ostatnich pięciu lat, wyniósł ponad 150 mln PLN. Arkadia ponadto zainwestowała w szereg usług dla klientów, stanowiących wartość dodaną do zakupów, takich jak: porady profesjonalnego stylisty, przegląd szafy w domu klienta, bezpłatne WiFi, możliwość odbioru i nadania paczek, karty podarunkowe i stałego klienta, etc.

Zmiana charakteru okolicy na przestrzeni ostatnich lat

Obecnie w wyniku nowo powstałej infrastruktury najbliższe okolice Arkadii otaczają biurowce, w których pracuje ponad 14 tys. osób. W wyniku zaś inwestycji mieszkaniowych w najbliższej strefie zasięgu Arkadii w ciągu ostatnich pięciu lat przybyło prawie 10 tys. mieszkańców. Szacuje się, że w niedługim czasie w pobliżu Arkadii przybędzie nowych 7 tys. osób, które zamieszkają w kolejnych planowanych inwestycjach.westfield-arkadia-wizualizacja1

W Arkadii obecnie zatrudnionych jest prawie 4,7 tys. osób – 4,5 tys. w sklepach i lokalach, ponad 150 pracowników zatrudnionych przez firmy podwykonawcze oraz będących pracownikami URW. Z badań i ogólnodostępnych danych wynika, że praca w sektorze handlu staje się coraz bardziej opłacalna i interesująca, a zarobki kształtują się na poziomie miedzy 4 a 7 tys. PLN brutto.

Liczba odwiedzających Arkadię utrzymuje się od lat na podobnym poziomie i wynosi około 20 mln rocznie; warto podkreślić, że od początku istnienia centrum odwiedziło około 300 mln osób. W wyniku rozbudowy Arkadia zyskała nową powierzchnię handlową i jej wielkość obecnie to prawie 118 tys. mkw.westfield-arkadia

Kampania marketingowa obejmie media drukowane, cyfrowe, społecznościowe i zewnętrzne we Francji, Szwecji, Czechach, Polsce i w Wielkiej Brytanii.

Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji?  Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

Wiadomości

Rolkarze i wrotkarze ruszają na trasę

Warszawscy rolkarze i wrotkarze rozpoczynają kolejny sezon wieczornych przejazdów po stolicy. Pierwsza impreza z cyklu Nightskating Warszawa odbędzie się już w...

Firma sprzątająca biura w Warszawie

Każdy właściciel firmy doskonale zdaje sobie sprawę, jak istotne jest, aby siedziba przedsiębiorstwa prezentowała się nienagannie. Nie tylko jest to miejsce, w...

Ratusz planuje konkurs na przebudowę Karowej

W drugiej połowie 2024 roku ratusz planuje ogłoszenie konkursu architektonicznego na koncepcję przebudowy ciągu ulicy Karowej od Wisłostrady do Traktu Królewskiego....

Develia prezentuje nową strategię – celem jest roczna sprzedaż ponad 4500 mieszkań

Develia opublikowała nową strategię na lata 2024-2028. Priorytetem dewelopera jest dalszy dynamiczny rozwój w sektorze mieszkaniowym i zwiększenie udziału rynkowego w...

Asfaltowanie drugiej jezdni Gagarina

Coraz bliżej uruchomienia linii tramwajowej na ul. J. Gagarina. W najbliższy weekend, 19-21 kwietnia, drogowcy ułożą ostatnią...

Warszawa walczy z betonozą! Zapowiada kolejne remonty!

Ponad 31 tys. mkw. – tyle betonu usunęły w ubiegłym roku miejskie jednostki i zastąpiły go roślinnością....

Polecane

Druga edycja Westfield Good Festival – baw się na koncertach, projektuj meble, odkryj proekologiczne postawy!

Już w czwartek, 18 kwietnia w Westfield Arkadia i Westfield Mokotów rozpocznie się II edycja festiwalu Westfield Good Festival. Na uczestników wydarzenia...

ZEROMAT – WYJĄTKOWA ATRAKCJA W CENTRUM WARSZAWY! POŻEGNAJ PEPSI MAX I OTRZYMAJ DWIE PUSZKI PEPSI ZERO CUKRU

Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa...

Konwiktorska Residence – najlepszy adres w sercu Warszawy

Przy Konwiktorskiej 4, zaledwie kilkadziesiąt metrów od Starego Miasta, powstaje kameralny apartamentowiec Konwiktorska Residence. W budynku znajdzie się tylko 78 luksusowych apartamentów....

18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski już w najbliższą niedzielę!

Już w najbliższą niedzielę, 24 marca, w stolicy wystartuje 18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz New Balance Bieg Na Piątkę. Na starcie...

Ruszają zapisy do 3. edycji Wbiegnij na Varso Tower

Sportowi amatorzy i profesjonalni zawodnicy ponownie zmierzą się ze schodami najwyższego budynku w Unii Europejskiej. Dziś od godz. 14:00 biegacze mogą...

Wernisaż najlepszych prac uczestników i zwycięzców Warszawskiego Maratonu Fotograficznego

11 marca 2024 r. odbył się uroczysty wernisaż zdjęć uczestników 4. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego, organizowanego przez kawiarnie Green Caffè Nero. Motywem...