Unibail-Rodamco-Westfield (URW) wprowadza markę Westfield w Europie kontynentalnej, a co za tym idzie – Arkadia staje się jednym z pierwszych dziesięciu centrów pod nowym szyldem. Właśnie rozpoczyna się wspólna kampania marketingowa dla tych obiektów, co zbiega się z 15-leciem istnienia największego warszawskiego centrum handlowego.
Marka Westfield pojawi się po raz pierwszy w siedmiu centrach handlowych we Francji: Westfield Les Quatre Temps, Westfield Forum des Halles, Westfield Vélizy 2, Westfield Parly 2, Westfield Carré Sénart, Westfield Rosny 2 w regionie paryskim oraz Westfield Euralille w Lille. Rebranding będzie także obejmował szwedzki Westfield Mall of Scandinavia koło Sztokholmu, Westfield Arkadia w Warszawie oraz Westfield Chodov w czeskiej Pradze, a w 2020 do tego grona dołączą kolejne centra handlowe URW.
Westfield słynie z tego, że w swoich centrach oferuje gościom wyjątkowe doświadczenia, bardzo szeroki wybór brandów, wysokiej jakości usługi oraz spektakularne koncerty i imprezy. Dzięki centralnym, wielkomiejskim lokalizacjom, Westfield zapewnia biznesowe korzyści dla obecnych w jego obiektach marek, a także dla klientów i lokalnych społeczności.
15 lat sukcesu
Arkadia była katalizatorem zmian i bardzo znacząco wpłynęła na otoczenie. To wspólny sukces centrum handlowego i miasta, z którym od początku istnienia ściśle współdziałało.
W ciągu kilku miesięcy od swojego powstania Arkadia została uznana za najlepszą nieruchomość handlową i od lat utrzymuje pozycję lidera. Z badań wynika, że jest ulubionym centrum handlowym warszawiaków i notuje największą w stolicy rozpoznawalność.
Od samego początku istnienia Arkadia gościła średnio dziennie do 100 tysięcy osób, w zależności od dnia tygodnia. Pierwszego dnia po otwarciu Arkadię odwiedziło 150 tysięcy ludzi, w ciągu pierwszego miesiąca – milion, a do chwili obecnej – 300 mln.
Inwestor Arkadii ze szczególną starannością podszedł do tematu ochrony środowiska, tworząc m.in. unikalną koncepcję „zielonego dachu”, park miejski przed Arkadią, a także organizując profesjonalny system odzysku i segregacji surowców wtórnych.
Ważnym elementem systemu utrzymywania równowagi ekologicznej jest „zielony dach”, który służy ochronie środowiska. Umożliwia wprowadzenie wody opadowej do gruntu, pochłania pyły i zanieczyszczenia atmosferyczne, stanowi dodatkową warstwę izolacji termicznej i akustycznej obiektu. Jest zbudowany z warstw pokrytych glebą, mogących pochłaniać część wód opadowych. Warstwy te umożliwiają zakorzenienie i rozwój roślin, dobranych pod kątem wytrzymałości na trudne warunki (intensywne nasłonecznienie, duże zmiany temperatury w cyklu dobowym). Okrywa roślinna dachu w części odtwarza rośliny, które rosły na tym terenie przed wybudowaniem obiektu. Dla utrzymania dobrych warunków rozwoju roślinności „zielony dach” został wyposażony w automatyczną instalację nawadniającą, z sondami wilgoci. Powierzchnia przeznaczona na zazielenienie wynosi 27 tys. mkw. Dach pozwala na zaabsorbowanie w ekosystemie ok. 5 610 metrów sześciennych wód opadowych.
W ostatnich latach w Arkadii znacznie zmniejszono zużycie energii elektrycznej dzięki zamianie oświetlenia na ledowe (100% oświetlenia na parkingu oraz 68% oświetlenia w częściach wspólnych) oraz zoptymalizowaniu pracy urządzeń, w tym wind. Od stycznia 2018 roku Arkadia nabywa „zieloną energię” pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Arkadia posiada również free cooling system, który umożliwia naturalne regulowanie temperatury, w wyniku czego powstają oszczędności w działaniu klimatyzacji.
Arkadia wciąż inwestuje
Największe polskie centrum handlowe nie poprzestało na początkowych inwestycjach. Zmieniało się przez całe 15 lat, dostosowując swoją infrastrukturę do rosnących potrzeb klientów i ustawicznie ją unowocześniając. Na przestrzeni ostatnich lat całkowitemu przeobrażeniu i powiększeniu uległa strefa restauracyjna Arkadii, a najemcy powiększyli i przeobrazili swoje salony w często flagowe lokalizacje w skali kraju, jak np. Empik, Zara czy trzypoziomowy, największy w polskich centrach handlowych H&M.
Arkadia zadbała o nowocześnie i elegancko urządzony food court, wyposażony w udogodnienia dla rodzin z dziećmi. Pojawiły się specjalne miejsca siedzące dla małych dzieci, a nawet mikrofalówki i podgrzewacze do posiłków. Powstały pokoje dla rodziców z dziećmi, a także wypożyczalnia gier i książeczek, park wózkowy i mnóstwo atrakcyjnych przyrządów do zabawy.
Arkadia w ostatnim czasie zainwestowała także w zupełnie nową część obiektu, nazwaną Grand Kitchen, z wyodrębnionymi, przestronnymi restauracjami oferującymi smaki z niemal całego świata. Strefa zyskała swojego ambasadora, Grzegorza Łapanowskiego, który uświetniał swoja obecnością i talentem szereg arkadyjskich imprez ekologicznych i kulinarnych, a także firmował warsztaty dla najmłodszych „Arkadia na widelcu”, prowadzone przez jego fundację. Przez półtora roku w bezpłatnych zajęciach wspólnego, zdrowego gotowania, wzięło udział ponad 2,5 tys. dzieci i młodzieży.
Łączny koszt inwestycji, dokonanych przez właściciela i zarządcę Arkadii na przestrzeni ostatnich pięciu lat, wyniósł ponad 150 mln PLN. Arkadia ponadto zainwestowała w szereg usług dla klientów, stanowiących wartość dodaną do zakupów, takich jak: porady profesjonalnego stylisty, przegląd szafy w domu klienta, bezpłatne WiFi, możliwość odbioru i nadania paczek, karty podarunkowe i stałego klienta, etc.
Zmiana charakteru okolicy na przestrzeni ostatnich lat
Obecnie w wyniku nowo powstałej infrastruktury najbliższe okolice Arkadii otaczają biurowce, w których pracuje ponad 14 tys. osób. W wyniku zaś inwestycji mieszkaniowych w najbliższej strefie zasięgu Arkadii w ciągu ostatnich pięciu lat przybyło prawie 10 tys. mieszkańców. Szacuje się, że w niedługim czasie w pobliżu Arkadii przybędzie nowych 7 tys. osób, które zamieszkają w kolejnych planowanych inwestycjach.
W Arkadii obecnie zatrudnionych jest prawie 4,7 tys. osób – 4,5 tys. w sklepach i lokalach, ponad 150 pracowników zatrudnionych przez firmy podwykonawcze oraz będących pracownikami URW. Z badań i ogólnodostępnych danych wynika, że praca w sektorze handlu staje się coraz bardziej opłacalna i interesująca, a zarobki kształtują się na poziomie miedzy 4 a 7 tys. PLN brutto.
Liczba odwiedzających Arkadię utrzymuje się od lat na podobnym poziomie i wynosi około 20 mln rocznie; warto podkreślić, że od początku istnienia centrum odwiedziło około 300 mln osób. W wyniku rozbudowy Arkadia zyskała nową powierzchnię handlową i jej wielkość obecnie to prawie 118 tys. mkw.
Kampania marketingowa obejmie media drukowane, cyfrowe, społecznościowe i zewnętrzne we Francji, Szwecji, Czechach, Polsce i w Wielkiej Brytanii.