Już wkrótce InterContinental Warszawa będzie kusić gości nowymi wnętrzami. W połowie maja planowane jest zakończenie aranżacji 8500 tys. mkw na 13 kondygnacjach budynku. Wykonawca przestrzeni, firma Tétris, oddał już do użytku pokoje na 7 piętrach hotelu.
Zakres zmian obejmuje remont pokoi i korytarzy, polegający na usunięciu poprzedniej aranżacji i wykończeniu nowej przestrzeni, wraz z wymianą części instalacji. Na przełomie roku planowany jest remont części restauracyjnej.
Inwestycja w nowy design i podniesienie jakości przestrzeni dla gości idzie w ślad za poszerzaniem oferty hoteli 5-gwiazdkowych na warszawskim rynku. „W 2017 roku odnotowaliśmy duży wzrost zapytań w zakresie aranżacji wnętrz hotelowych. Wyraźnie widać, że branża nabiera rozpędu, rosną też wymogi co do jakości, skali i tempa prac. Tylko teraz ustalamy daty rozpoczęcia sześciu dużych realizacji, a kolejnych kilka jest w finalnej fazie negocjacji” – mówi Krzysztof Poznański, senior project manager Tétris dla realizacji HoReCa.
Remont na działającym obiekcie
Budowa powierzchni hotelowych wymaga specjalizacji w takich projektach. Najważniejszym wskaźnikiem dla inwestora jest utrzymanie wysokiej jakości i kultury pracy przy ogromnym tempie prac, często prowadzonych równolegle na wielu kondygnacjach.
W ciągu doby od momentu rozpoczęcia prac na danym piętrze muszą być zakończone wszystkie demontaże i rozpoczęte roboty wykończeniowe. Dzięki temu przebudowa całej kondygnacji obejmuje około 21 dni. To bardzo szybko.
Wykonawca nie z przypadku
„Tego typu remont musiał być wykonany przez firmę znającą się na przebudowie hoteli. Moje poprzednie doświadczenia z wykonawcami były bardzo złe. Teraz jestem zachwycony. Jesteśmy po pierwszych odbiorach technicznych, które nie wykazały żadnych większych usterek. Świetnie nam się też pracuje na poziomie relacji międzyludzkich” – mówi Tomasz Beliniak z InterContinental Warszawa. Tétris jest jedną z bardzo nielicznych firm, które są w stanie logistycznie oraz finansowo obsłużyć projekty takiej skali, jak remont hoteli i apartamentów w budynkach wysokościowych. InterContinental Warszawa wymaga stałej obecności około 70 pracowników technicznych. Jeszcze większa skala jest w przypadku Złotej 44, gdzie ta sama firma wykańcza 170 apartamentów (po oddaniu do użytku części rekreacyjnej) – tutaj na co dzień zatrudnia aż 650 osób. W portfolio Tétris znajduje się także jedna z pierwszych w Polsce realizacji wysokościowego apartamentowca, jaką w roku 2012 był budynek Cosmopolitan, liczący 44 piętra.
Kluczowa w takich projektach staje się bardzo szybka decyzyjność w sytuacjach niestandardowych, które zdarzają się na każdej budowie. „W naszym projekcie taki proces zajmuje średnio 15 minut, co pozwala uniknąć spiętrzenia problemów” – dodaje Tomasz Beliniak. Niuanse w podejściu do szczegółów technicznych nie są bez znaczenia. Dzięki optymalizacji przez Tétris harmonogramów w InterContnental Warszawa udało się skrócić czas realizacji pojedynczego piętra o dwa dni. W przełożeniu na 13 pięter oznacza to dla inwestora niebagatelne oszczędności.
A goście śpią. Niewidoczny remont.
Wyzwaniem w renowacji działających obiektów jest także to, że goście nie mogą zdawać sobie sprawy z faktu remontu. Uciążliwe hałasy i brud obniżyłyby atrakcyjność hotelu. Niesie to szereg problemów, szczególnie jeśli chodzi o wyciszenie odgłosów prac oraz niezauważalne oddzielenie części remontowanej od stref dostępnych dla klientów. Rozwiązaniem, które zastosowano w InterContnental Warszawa, jest wykorzystanie jednego piętra w charakterze „strefy buforowej”.