Bulwary Wiślane bez Syrenki

 Budowa nowego odcinka nadwiślańskiej promenady od wysokości ul. Tamka do Mostu Świętokrzyskiego wkracza w kolejny etap. 4 kwietnia wykonawca wprowadził czasową organizację ruchu – zamknięto częściowo trasę pieszo-rowerową wzdłuż Wisły. Tym samym dojście do pomnika Syrenki jest niedostępne dla zwiedzających.

 

Realizowana obecnie przez Skanska przebudowa nadwiślańskiego deptaka obejmuje dwustumetrowy odcinek. W związku z prowadzonymi pracami z ruchu wyłączono ścieżki wzdłuż Wisły na wysokości bulwarów oraz pomnika Syrenki. Podział tras pieszo-rowerowych jest w większości zgodny z tym, wyznaczonym przed wprowadzeniem czasowej organizacji. Dla zachowania swobody przejazdu wykonawca dodatkowo poszerzył chodniki i ścieżki wokół placu budowy. Pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli w dalszym ciągu bez przeszkód korzystać z pobliskiego przystanku autobusowego. Zapewniono do niego swobodny dojazd od strony Mostu Świętokrzyskiego. Wprowadzone zmiany uzyskały zgodę Inżyniera Ruchu.

 

Zagrodzono natomiast dojście do pomnika Syrenki, który znajduje się w samym centrum robót. Zgodnie z aktualnym zakresem prac wykonawca nie będzie ingerować w sam monument, odnowi jedynie obszar do niego przyległy. Na zamkniętym terenie Skanska przeprowadzi prace instalacyjne, ziemne i nawierzchniowe.

 

W związku z tymczasową organizacją ruchu, dla pieszych i rowerzystów przygotowano banery obrazujące nowe trasy. Zostaną zawieszone w widocznych miejscach, na ogrodzeniu budowy, by warszawiacy i turyści mogli z łatwością spacerować po bulwarach.

 

Zaawansowanie prac wynosi obecnie ponad 30%. Wykonawca wybudował wszystkie przybrzeżne umocnienia ze ścianek szczelnych, które zgodnie z projektem obetonował okładziną żelbetową, przygotował także charakterystyczne stopnie nabrzeża, część instalacji, technologii fontann i kaskad oraz skate park. W kolejnym etapie planuje roboty nawierzchniowe, odnowienie skarp, dokończenie robót instalacyjnych, w tym instalacji fontann i kaskad, pogłębienie i umocnienie dna Wisły oraz montaż elementów małej architektury.

9604995d-f75a-447f-8a9f-f25b2e82a9bc-1Wartość kontraktu to 14,9 mln zł netto. Za jego realizację odpowiada firma Skanska S.A., która wcześniej przebudowała bulwary na odcinku od Mostu Świętokrzyskiego do Mostu Śląsko-Dąbrowskiego.

 

Foto: materiały prasowe

Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji? Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Startuje budowa zielonego osiedla w Mieście Ogrodów. Milanówek Zdrój będzie pierwszym...

0
Trei Real Estate Poland rozpoczyna budowę pierwszego etapu osiedla w podwarszawskim Milanówku. Milanówek Zdrój będzie jedynym projektem mieszkaniowym w tym mieście z certyfikacją środowiskową...
×