Lepszy dostęp do kolei w aglomeracji warszawskiej zapewni od grudnia nowy przystanek Warszawa Targówek. Podróżni będą korzystać z dwóch peronów z windami i pochylniami. Do stacji będzie dojeżdżał tylko jeden pociąg.
Zwiększają się możliwości kolei w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego. Od grudnia nowy przystanek Warszawa Targówek ułatwi komunikację m.in. między pociągiem a metrem.
– Inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność Polaków do kolei. To nie tylko poprawa połączeń dalekobieżnych i regionalnych, ale również lepsza oferta w aglomeracjach. Nowy przystanek na pograniczu Pragi i Targówka pozwoli na szybki i sprawny dojazd do centrum Warszawy – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Nowy przystanek kolejowy na warszawskiej Pradze zwiększy możliwości komunikacyjne w mieście. W ramach inwestycji zbudowano dwa 200-metrowe perony. Dla podróżnych zostaną zamontowane wiaty i ławki. Perony będą oświetlone i wyposażone w system informacji pasażerskiej. Dostęp do pociągów zapewnią dwie windy przy nowym przejściu pod torami od strony ul. Stalowej oraz zadaszone pochylnie od al. Solidarności w kierunku przystanku autobusowego.
Przystanek Warszawa Targówek jest w sąsiedztwie stacji drugiej linii metra Szwedzka oraz przystanków komunikacji miejskiej w kierunku Targówka lub Pragi. Do zadań miasta należy budowa chodnika, który ułatwi przejście między metrem a koleją.
Na realizację projektu miał wpływ rozszerzony zakresu robót, które uwzględniły założenia przyjętego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kolejowego Master Planu dla Warszawy.
Według informacji portalu Transport-Publiczny po otwarciu przystanku Warszawa Targówek od grudnia 2021 r. będzie się tu zatrzymywać tylko jeden pociąg Kolei Mazowieckich łączący lotniska Chopina i w Modlinie.
Budowa przystanku realizowana jest w ramach projektu „Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Mińsk Mazowiecki”. Wartość prac związanych z przystaniem 27,3 mln zł. Wartość całego projektu to ponad 172 mln zł. Prace są dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.