Reklamowanie marki w Internecie nie należy do najłatwiejszych zadań, ale nie ma co panikować. Nie jest to też żadna tajemna wiedza. Radzimy, jakie działania podjąć, aby robić to skutecznie. Skutecznie, czyli przyciągając klientów i dbając o wizerunek swojej marki.
Strona internetowa – podstawa podstaw
Profesjonalny wizerunek bez strony internetowej to spore wyzwanie. Papierowe ulotki, wizytówki, czy banery reklamowe odchodzą do lamusa. Naprawdę, dziś strona www reprezentująca Twoją markę to absolutny must-have.
Już na etapie tworzenia strony internetowej warto zadbać o to, aby jej struktura była funkcjonalna, wygląd zachęcający, a także, aby prowadziła klienta do wykonania danej akcji, np. zakupu czy kontaktu. Aby skutecznie przedstawić swoją firmę na stronie internetowej powinieneś też dopieścić wszystkie treści, obrazy i efekty wizualne – powinny być przejrzyste i zrozumiałe oraz dopasowane do grupy docelowej Twojego biznesu.
Bezpieczeństwo strony internetowej kluczem do sukcesu
Oprócz wyglądu i funkcjonalności jest jeszcze kilka ważnych czynników, które musisz przemyśleć. Należy do nich na pewno bezpieczeństwo Twojej strony internetowej, a składa się na to m.in.:
- Ważny certyfikat SSL,
- silne zabezpieczenie logowania,
- regularne skanowanie pod względem wirusów,
- aktualizacja wtyczek, motywów itp.,
- ochrona certyfikowanym oprogramowaniem antywirusowym.
Pamiętaj, że poczucie bezpieczeństwa u klienta jest kluczowe. Nikt nie będzie narażał się na atak wirusów aby sprawdzić Twoją ofertę. Weź do pod uwagę i nie dopuść do tego, aby potencjalnemu klientowi wyświetlił się taki komunikat
Nie każ klientom czekać – zadbaj o szybkość strony internetowej
Znasz niecierpliwych ludzi? Musisz wiedzieć, że poruszając się po internecie są niecierpliwi do kwadratu. Nikt nie chce czekać, aż strona www i jej wszystkie sekcje się załadują. My internauci chcemy efektu natychmiast – trzeba się z tym pogodzić. Dlatego niezwykle ważne jest, aby zrobić wszystko, by Twoja strona internetowa ładowała się w mgnieniu oka. Możesz to zrobić np. tak:
- Usuń zbędny kod,
- Zoptymalizuj procesy na serwerze i stronie,
- Zmodyfikuj wyświetlanie multimediów,
- Zoptymalizuj treści i włącz ich kompresję
To tylko kilka działań – w rzeczywistości jest ich dużo więcej. Wiemy że nie brzmią na łatwe do zastosowania. Wiemy, że to specjalistyczna wiedza. Bardzo często lepiej jest zlecić to profesjonalistom, niemniej jednak – trzeba o tym pamiętać.
Pamiętaj o pozycjonowaniu i aktualizowaniu strony internetowej
Twoja strona internetowa musi odzwierciedlać bieżącą sytuację Twojego biznesu. Tak często spotyka się witryny, których informacje są dawno nieaktualne, a co gorsza nieprawdziwe. Chyba nikomu nie trzeba mówić o tym, jak to wpływa na komunikację marki z klientami. Tu wchodzi w grę opieka nad stronami www, czyli ich regularne aktualizacje, uzupełnianie, czy dodawanie potrzebnych funkcjonalności.
Kolejną sprawą są działania SEO, czyli pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarce. Jeśli będzie ładna i funkcjonalna, ale nikt jej nie zobaczy, nie osiągniesz zamierzonego efektu. Aby być widocznym w internecie musisz wykonać szereg działań, które również nie są do końca oczywiste. Wiedz jednak, że to najwyżej wyświetlane witryny działają najefektywniej.
Na Facebooku, Instagramie, Tweeterze i Linkedinie też są klienci!
Skupiamy się głównie na stronie internetowej, bo to priorytet. Na tym jednak internet się nie kończy. Jest przecież mnóstwo innych kanałów sprzedaży. Konkretniej mowa o mediach społecznościowych jak Facebook, Instagram, LinkedIn, Tweeter czy też Youtube. To oczywiście tylko wybrane z nich. Warto jest prowadzić profile firmy w tych platformach, bo na to również zwracają uwagę Twoi potencjalni klienci. Krótko mówiąc – ważny jest całokształt działań reklamowych w sieci, a nie tylko poszczególne elementy.
Jak to wszystko ze sobą posklejać?
Przedstawiliśmy kilka czynników wpływających na wizerunek Twojej marki w sieci, jednak to wciąż tylko kropla w morzu. Można wdrożyć dużo więcej elementów, jednak nie ukrywamy że jest to dość skomplikowane.
Jeśli szukasz opieki nad całokształtem swojego wizerunku w Internecie – możemy Ci pomóc. My, czyli Koncept 404 przeprowadzamy wszystkie konieczne działania do osiągnięcia marketingowego sukcesu w sieci. Wystarczy, że napiszesz lub zadzwonisz pod wskazany numer, a przeanalizujemy Twoją sytuację i zaproponujemy strategię działania.
Agencja marketingu internetowego Koncept 404 – kontakt
Telefon: 796 385 033
E-mail: kontakt@koncept404.pl