To ostatnia i zrazem najbardziej skomplikowana operacja w stołecznym metrze. Ściana pomiędzy dwoma częściami stacji metra Centrum Nauki Kopernik przebita – tym samym tunel pod jezdniami Wisłostrady łączy już Pragę i Wolę.
Tunele metra są już gotowe ale do dziś jeszcze nie można było przejść nimi pod ziemią z Pragi na Wolę bo na drodze stała ściana szczelinowa podtrzymująca tunel Wisłostrady. Wschodnią i zachodnią część stacji metra Centrum Nauki Kopernik łączą tunele i peron położone pod tunelem w którym jeżdżą samochody, na głębokości 19 m. Od kilku miesięcy trwa mrożenie gruntu i drążenie tuneli pod Wisłostradą. Budowniczowie metra drążąc północny tunel właśnie przeszli przez konstrukcję ściany podtrzymującej tunel jezdni.
Mamy za sobą niezwykle trudną operację połączenie dwóch części stacji metra Centrum Nauki Kopernik – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent Warszawy – Budowa stacji wychodzi na ostatnią prostą.
Trwa także drążenie tunelu południowego. Ostatnim akordem prac przy łączeniu wschodniej i zachodniej części stacji będzie wybranie gruntu spomiędzy dwóch tuneli metra – w tym miejscu będzie peron przyszłej stacji.