Tak będą wyglądały wolskie stacje metra

Posadzki lastrico, betonowe panele na ścianach i okładziny z miedzianej siatki. Stacje budowane na odcinku zachodnim II linii metra już niedługo zaczną nabierać kolorów i docelowych kształtów.

 

Intensywna zieleń połączona z szarością betonu, granatowe panele zestawione z białymi sufitami, a także miedziane okładziny w przeróżnych odcieniach pomarańczowego i brązowego. Tak najkrócej można scharakteryzować kolorystykę kolejnych trzech stacji wolskiego odcinka II linii metra. Każda z nich będzie miała swój wyjątkowy charakter, a także dominujący w całym wnętrzu kolor – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

 

Makiety materiałów, które pojawią się na posadzkach, ścianach i sufitach poszczególnych  stacji wolskiego odcinka II linii metra trafiły na budowę C06 Księcia Janusza. Tam zostały zatwierdzone przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego, Zarząd Transportu Miejskiego oraz uzyskały pozytywną opinię projektanta. Akceptacja tych wzorów, ich faktur i kolorów rozpoczyna kolejny, ważny etap budowy, w którym stacje zyskają docelowe elementy wystroju. Prace te rozpoczną się w pierwszym kwartale 2019 roku.

????????????????????????????????????

????????????????????????????????????

Realizacja odcinka zachodniego od szlaku za stacją C09 Rondo Daszyńskiego do torów odstawczych za stacją C06 Księcia Janusza obejmuje trzy stacje. Pierwsza z nich, Księcia Janusza (C06) będzie wykończona w szarościach betonu, a sufity i niektóre ściany pokryją intensywnie zielone panele. Na kolejnej stacji – Młynów (C07) – dominowały będą kolory biały i niebieski. Biel posłuży między innymi do wykończenia sufitów i podłóg natomiast niebieski będzie obecny na ścianach zatorowych. Pomarańczowy, żółty i brązowy to kolory ostatniej z budowanych stacji – Płocka (C08). Tam charakter wnętrza podkreślać będą różnobarwne miedziane panele o jednolitej lub siatkowatej strukturze.

????????????????????????????????????

Długość tego fragmentu II linii metra wynosi 3,4 km. Całkowita długość tuneli odcinka zachodniego to 5 047 m. Warto pamiętać, że oprócz stacji powstają tu także trzy tunele, trzy wentylatornie szlakowe, a także komora demontażowa. Całkowita kubatura obiektów (stacje i wentylatornie) wynosi 341 330 m3.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Noc Wieżowców debiutuje w Katowicach.Ikonę miasta .KTW możesz zobaczyć nocą!

0
18 maja mieszkańcy Śląska po raz pierwszy będą mogli wziąć udział w Nocy Wieżowców. To już czwarta edycja tego wydarzenia, które co roku przyciąga...
×