W tym roku świąteczne dekoracje ponownie widoczne będą nie tylko na ulicach Warszawy, ale również pod ziemią. W mikołajki, 6 grudnia, na tory wyruszyły dwa świąteczne pociągi metra. Warszawiacy będą mogli się nimi przejechać na obu liniach podziemnej kolei, aż do 6 stycznia.
Składy przyozdobione dekoracjami związanymi z Bożym Narodzeniem pojawiły się zarówno na linii M1, jak i M2 podziemnej kolei. Można je spotkać od 6 grudnia do 6 stycznia. Będą kursowały codziennie od około godz. 7.00 do 20.00.
Na wagonach pociągu Inspiro, który kursuje po centralnym odcinku drugiej linii metra, oprócz typowo świątecznych ozdób znajdują się także warszawskie motywy: Syrenka, most Świętokrzyski, Kolumna Zygmunta i Stare Miasto.
W mikołajki, dniu inauguracji świątecznych pociągów, pasażerowie podziemnej kolei są częstowani cukierkami i pierniczkami. Hostessy oraz pracowników metra ze słodkim poczęstunkiem można spotkać w wagonach świątecznego pociągu i na wybranych stacjach metra.
Przejazd całą linią M1 zajmuje około 39 minut. Na tej linii świątecznym pociągiem jest skład serii 81. Druga linia podziemnej kolei to obecnie 7 stacji i około 6 km długości. Całą trasę M2 można obecnie przejechać w 11 minut. Świątecznym pociągiem na tej trasie jest skład Siemens Inspiro. Każdy z pociągów może jednorazowo przewieźć około 1200 pasażerów. Pociągi nie będą wymieniane pomiędzy liniami.
Świąteczny pociąg MediaMarkt będzie kursować w dniach 6 grudnia 2018 – 6 stycznia 2019 na pierwszej linii metra. Projekt jest jednym z elementów tegorocznej dekoracji świątecznej, przygotowanej przez warszawskie metro i miasto st. Warszawa. Na wagonach, oprócz motywów świątecznych, znajdą się bohaterowie kampanii MediaMarkt, czyli Tytus, Romek i A’Tomek. Na szybach umieszczone będą specjalne naklejki, umożliwiające zrobienie sobie zdjęcia w świątecznej czapce lub… brodzie św. Mikołaja. W każdym z sześciu wagonów swoje świąteczne propozycje upominkowe zaprezentują partnerzy projektu: Huawei, Braun, Oral-B, LG, Electrolux i Philips.
Akcji towarzyszyć będzie specjalna świąteczna komunikacja na sieci ekranów Ströer TV w pociągach, na których pojawiają się atrakcje dedykowane wyłącznie dla pasażerów – spoty wizerunkowe i produktowe z specjalnymi ofertami, przygotowane przez partnerów akcji. Dzięki temu każdy wagon, poza indywidualnym świątecznym charakterem, będzie też inspiracją do prezentów dla najbliższych.
– Każdy niestandardowy projekt to dla nas ogromna przyjemność i wyzwanie. Tym bardziej, jeśli przyczynia się do budowania pozytywnej, świątecznej atmosfery w Warszawie. Dziękuję za zaufanie naszym partnerom z MediaMarkt i jestem pewien, że pociąg spodoba się pasażerom – mówi Andrzej Magdziak, prezes Grupy Ströer.
Za kreacje i zakup mediów odpowiada MediaMarkt, za realizację i wykonanie Ströer Media.